BEG airport status
Bezbednost u civilnoj avijaciji: Godina kontrasta IATA izveštaj za 2014. godinu

Bezbednost u civilnoj avijaciji: Godina kontrasta

Bezbednost u svetskoj civilnoj avijaciji tokom 2014. godine je unapređena. Istovremeno, broj poginulih je povećan. Sve to u godini koju su obeležili nestanak i pad dva aviona jedne aviokompanije – Malezija Erlajnsa (Malasya Airlines). Kako su letovi MH370 i MH17 uticali na statistiku svetske avijacije, ali i kako je u brojkama o bezbednosti izgledala 2014. godina? IATA (International Air Transport Association) je pripremila redovni godišnji izveštaj o bezbednosti u aviosaobraćaju širom planete.

 

POTD_Flight_MH370__2848692k
Nije poznato kako se završio let MH370, 8. marta 2014. godine.

– I jedna jedina nesreća može se smatrati suvišnom i zato je bezbednost uvek najveći prioritet u avijaciji. Iako je ova tema bila goruća u 2014.,vazduhoplovstvo je ipak pokazalo napredak na polju sigurnosti. – kaže generalni direktor IATA-e Toni Tajler.

U 2014. godini dogodilo se više od jedne nesreće, a dve najznačajnije dogodile su se istoj aviokompaniji i tek završetkom istrage, trebalo bi da uđu u istoriju svetske avijacije. Istraga o nestanku aviona sa leta MH370 još traje, a u njemu se nalazilo 227 putnika i članova posade. Traje i složena istraga o padu aviona iste kompanije sa leta MH17 u kojem je bilo 298 ljudi.

Tokom 2014. širom sveta dogodile su se 73 nesreće na različitim tipovima vazduhoplova. To je smanjenje u odnosu na 81 nesreću u 2013. godini, ali i na prosek od 86 nesreća godišnje između 2009. i 2013.  godine. Petogodišnja statistika beleži da se godišnje prosečno dogodi 19 nesreća u kojima ima nastradalih, 2013. bilo ih je 16, a 2014. godine 12 što procenat takvih nesreća smanjuje sa petogodišnjeg proseka od 22%, na 16% u prošloj godini.

Uprkos statistici koja pokazuje da su šanse za vazduhoplovnu nesreću sve manje, broj onih koji su nastradali tokom 2014. godine beleži značajan rast u odnosu na prethodnu godinu. Tako je 2013. godine poginulo 210 ljudi, dok je 2014. godine stradalo čak 642 ljudi, što je više i od 517 žrtava godišnje koliko iznosi petogodišnji prosek.

Stopa nesreća na mlaznim avionima u 2014. iznosila je 0, 23 (mereni su padovi aviona na milion letova). To je najniži prosek u istoriji i odgovara broju od jedne nesreće na 4, 4 miliona letova. Prethodne 2013. godine godišnji prosek svih nesreća iznosio je 0, 41 (u proseku jedna nesreća na 2, 4 miliona letova), a petogodišnji prosek iznosi 0,58 nesreća na milion letova. Dodatni dokaz je i petogodišnji prosek (2009-2013.) od 0, 58 avionskih nesreća na milion letova mlaznih aviona.

Prosečni broj nesreća na mlaznim avionima koji su članovi IATA-e iznosio je 0,12 (jedna nesreća na svakih 8,3 miliona letova). Ovakva statistika nadmašila je svetski prosek od 48% i pokazala značajno poboljšanje u odnosu na petogodišnji prosek od 0,33.

statistika
Više od 3,3 milijardi ljudi putovalo na 38 miliona letova.

Svi regioni sa izuzetkom Evrope su tokom 2014. pokazali napredak u odnosu na 2013. Evropski prosek iznosi 0,15 nesreća mlaznih aviona po sektoru.

Napredak regiona tokom 2014. u odnosu na petogodišnji prosek izgleda ovako:

  • Afrika (od 6.83 do 0.00);
  • Azija-Pacifik (od 0.63 do 0.44);
  • Rusija (do 2.74 do 0.83);
  • Evropa (od 0.24 do 0.15);
  • Latinska Amerika sa Karibima (od 0.87 do 0.41);
  • Bliski istok – Severna Afrika (od 1.82 do 0.63);
  • Severna Amerika (od 0.20 do 0.11);
  • Severna Azija (od 0.06 do 0.00);

Rusija je imala najslabiji rezultat (0, 83), ali je pokazala napredak tokom tri uzastopne godine: 6.34 (2011), 1.91 (2012), 1.79 (2013).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Jordan na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

Način na koji je Tramp izračunao carinske stope ima više veze sa američkim deficitom u odnosu na te zemlje, nego sa samom visinom carina. Bez obzira na to, činjenica je da su američke carine po pravilu niže od onih u većini drugih zemalja. Ono što će se verovatno dogoditi je da će sa porastom cena…

08. Apr 2025.Pogledaj

Srbofil na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

@Nikola P. Ok, ali kolike su carine i porez na uvoz, npr. Federal municije iz SAD u Srbiju? Kako to da Beretta 92 tamo košta 450$, a kod nas 150.000 dinara? Najbolje bi bilo kada bi svi smanjili carine, ali to se neće desiti.

07. Apr 2025.Pogledaj

PPU na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

Prvi partizan je miran dok ne isteknu vazeci ugovori za izvoz u USA 2029. godine. Neka Belgijanci koji kupuju celu proizvodnju unapred misle o tome.

07. Apr 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

@Mile onaj stari Tema Trumpa da su svi politicari u Americi do njega bili naivni, ne objasnjava fantastican uspeh Amerike do Trumpa. Naprotiv, sistem i jeste podesen tako, kako je bilo najbolje za Ameriku, i na kraju ce se vratiti na isto.

07. Apr 2025.Pogledaj

Mile onaj stari na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

@PeDu - prvo izvinjenje za slovne greske koje sam napravio, drugo: pricao sam o carinama koje su uglavnom mnoge zemlje uvele na americku robu (ovde se pre svega o tome radi - usluge se ne spominju) stiteci (protekcionisticki) svoju proizvodnju - eto i mi smo izvozili Jugo a do pre nekog vremena nije postojala mogucnost…

07. Apr 2025.Pogledaj