BEG airport status
Bezbednost u civilnoj avijaciji: Godina kontrasta IATA izveštaj za 2014. godinu

Bezbednost u civilnoj avijaciji: Godina kontrasta

Bezbednost u svetskoj civilnoj avijaciji tokom 2014. godine je unapređena. Istovremeno, broj poginulih je povećan. Sve to u godini koju su obeležili nestanak i pad dva aviona jedne aviokompanije – Malezija Erlajnsa (Malasya Airlines). Kako su letovi MH370 i MH17 uticali na statistiku svetske avijacije, ali i kako je u brojkama o bezbednosti izgledala 2014. godina? IATA (International Air Transport Association) je pripremila redovni godišnji izveštaj o bezbednosti u aviosaobraćaju širom planete.

 

POTD_Flight_MH370__2848692k
Nije poznato kako se završio let MH370, 8. marta 2014. godine.

– I jedna jedina nesreća može se smatrati suvišnom i zato je bezbednost uvek najveći prioritet u avijaciji. Iako je ova tema bila goruća u 2014.,vazduhoplovstvo je ipak pokazalo napredak na polju sigurnosti. – kaže generalni direktor IATA-e Toni Tajler.

U 2014. godini dogodilo se više od jedne nesreće, a dve najznačajnije dogodile su se istoj aviokompaniji i tek završetkom istrage, trebalo bi da uđu u istoriju svetske avijacije. Istraga o nestanku aviona sa leta MH370 još traje, a u njemu se nalazilo 227 putnika i članova posade. Traje i složena istraga o padu aviona iste kompanije sa leta MH17 u kojem je bilo 298 ljudi.

Tokom 2014. širom sveta dogodile su se 73 nesreće na različitim tipovima vazduhoplova. To je smanjenje u odnosu na 81 nesreću u 2013. godini, ali i na prosek od 86 nesreća godišnje između 2009. i 2013.  godine. Petogodišnja statistika beleži da se godišnje prosečno dogodi 19 nesreća u kojima ima nastradalih, 2013. bilo ih je 16, a 2014. godine 12 što procenat takvih nesreća smanjuje sa petogodišnjeg proseka od 22%, na 16% u prošloj godini.

Uprkos statistici koja pokazuje da su šanse za vazduhoplovnu nesreću sve manje, broj onih koji su nastradali tokom 2014. godine beleži značajan rast u odnosu na prethodnu godinu. Tako je 2013. godine poginulo 210 ljudi, dok je 2014. godine stradalo čak 642 ljudi, što je više i od 517 žrtava godišnje koliko iznosi petogodišnji prosek.

Stopa nesreća na mlaznim avionima u 2014. iznosila je 0, 23 (mereni su padovi aviona na milion letova). To je najniži prosek u istoriji i odgovara broju od jedne nesreće na 4, 4 miliona letova. Prethodne 2013. godine godišnji prosek svih nesreća iznosio je 0, 41 (u proseku jedna nesreća na 2, 4 miliona letova), a petogodišnji prosek iznosi 0,58 nesreća na milion letova. Dodatni dokaz je i petogodišnji prosek (2009-2013.) od 0, 58 avionskih nesreća na milion letova mlaznih aviona.

Prosečni broj nesreća na mlaznim avionima koji su članovi IATA-e iznosio je 0,12 (jedna nesreća na svakih 8,3 miliona letova). Ovakva statistika nadmašila je svetski prosek od 48% i pokazala značajno poboljšanje u odnosu na petogodišnji prosek od 0,33.

statistika
Više od 3,3 milijardi ljudi putovalo na 38 miliona letova.

Svi regioni sa izuzetkom Evrope su tokom 2014. pokazali napredak u odnosu na 2013. Evropski prosek iznosi 0,15 nesreća mlaznih aviona po sektoru.

Napredak regiona tokom 2014. u odnosu na petogodišnji prosek izgleda ovako:

  • Afrika (od 6.83 do 0.00);
  • Azija-Pacifik (od 0.63 do 0.44);
  • Rusija (do 2.74 do 0.83);
  • Evropa (od 0.24 do 0.15);
  • Latinska Amerika sa Karibima (od 0.87 do 0.41);
  • Bliski istok – Severna Afrika (od 1.82 do 0.63);
  • Severna Amerika (od 0.20 do 0.11);
  • Severna Azija (od 0.06 do 0.00);

Rusija je imala najslabiji rezultat (0, 83), ali je pokazala napredak tokom tri uzastopne godine: 6.34 (2011), 1.91 (2012), 1.79 (2013).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miks na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci traže raznovrsniju i obimniju vojnu pomoć, Rusi sve sposobniji u vazdušnim udarima sa distance

Ameri '99-te nisu pojma imali da naprave distinkciju prave mete od makete. Na tom polju VJ je odradila najbolji posao ikada, tome najbolje svedoči šok u NATO komandi prilikom povlačenja VJ sa Kosova i kasnije saznanje brojnosti raznih sredstava nakon rata. Potrošili su gomilu sredstava na odlične makete, naročito tenkove i druga vozila. Sa avionima…

08. Dec 2023.Pogledaj

Djuka na: Slovenija korak bliže do nabavke nemačkog raketnog sistema PVO IRIS-T SLM

Hensoldt-ov radar koji ide uz Iris-T SLM, TRML-4D, prati 1500 ciljeva u opsegu 250 km. To je dakle AESA masina masivnih sposobnosti, na nivou stacionarnog radara za osmatranje VAP-a cele jedne pokrajine ili male drzave. Izvesno znatno iznad nivoa FK-3 senzora. Hensoldt ima veoma mnogo iskustva sa radarima, sve nemacke korvete i fregate opremljene su…

08. Dec 2023.Pogledaj

Stojko na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci traže raznovrsniju i obimniju vojnu pomoć, Rusi sve sposobniji u vazdušnim udarima sa distance

A sta su Rusi zauzeli za to isto vreme? Inace ,moje misljenje je da jedna moderna armija treba da ima mogucnost udara sa distance a ne da se toga sete posle dve godine rata.

08. Dec 2023.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci traže raznovrsniju i obimniju vojnu pomoć, Rusi sve sposobniji u vazdušnim udarima sa distance

Zanimljivo je da su Amerikanci jos pre 25 godina lako mogli da uoce makete u napadu na SRJ 1999, dok Rusi i danas to ne mogu. Verovatno je vezano za kvalitet slika sa satelita i obavestajnim podatcima. O tome svedoci i americki pilot koji je ucestvovao u napadu na SRJ 1999 : https://tangosix.rs/2023/30/01/americki-pilot-koji-je-dokrajcio-letece-zvezde-opisuje-kako-su-po-ciljevima-u-jugoslaviji-destvovale-posade-aviona-f-15e-i-rekonstruise-dejstvo-na-putnicki-voz-u-grdelickoj-klisuri/

08. Dec 2023.Pogledaj

Sima na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci traže raznovrsniju i obimniju vojnu pomoć, Rusi sve sposobniji u vazdušnim udarima sa distance

Ништа ново ни на западу ни на истоку .Само пропаганда и маркетинг ....

08. Dec 2023.Pogledaj