BEG airport status
Bezbednost u civilnoj avijaciji: Godina kontrasta IATA izveštaj za 2014. godinu

Bezbednost u civilnoj avijaciji: Godina kontrasta

Bezbednost u svetskoj civilnoj avijaciji tokom 2014. godine je unapređena. Istovremeno, broj poginulih je povećan. Sve to u godini koju su obeležili nestanak i pad dva aviona jedne aviokompanije – Malezija Erlajnsa (Malasya Airlines). Kako su letovi MH370 i MH17 uticali na statistiku svetske avijacije, ali i kako je u brojkama o bezbednosti izgledala 2014. godina? IATA (International Air Transport Association) je pripremila redovni godišnji izveštaj o bezbednosti u aviosaobraćaju širom planete.

 

POTD_Flight_MH370__2848692k
Nije poznato kako se završio let MH370, 8. marta 2014. godine.

– I jedna jedina nesreća može se smatrati suvišnom i zato je bezbednost uvek najveći prioritet u avijaciji. Iako je ova tema bila goruća u 2014.,vazduhoplovstvo je ipak pokazalo napredak na polju sigurnosti. – kaže generalni direktor IATA-e Toni Tajler.

U 2014. godini dogodilo se više od jedne nesreće, a dve najznačajnije dogodile su se istoj aviokompaniji i tek završetkom istrage, trebalo bi da uđu u istoriju svetske avijacije. Istraga o nestanku aviona sa leta MH370 još traje, a u njemu se nalazilo 227 putnika i članova posade. Traje i složena istraga o padu aviona iste kompanije sa leta MH17 u kojem je bilo 298 ljudi.

Tokom 2014. širom sveta dogodile su se 73 nesreće na različitim tipovima vazduhoplova. To je smanjenje u odnosu na 81 nesreću u 2013. godini, ali i na prosek od 86 nesreća godišnje između 2009. i 2013.  godine. Petogodišnja statistika beleži da se godišnje prosečno dogodi 19 nesreća u kojima ima nastradalih, 2013. bilo ih je 16, a 2014. godine 12 što procenat takvih nesreća smanjuje sa petogodišnjeg proseka od 22%, na 16% u prošloj godini.

Uprkos statistici koja pokazuje da su šanse za vazduhoplovnu nesreću sve manje, broj onih koji su nastradali tokom 2014. godine beleži značajan rast u odnosu na prethodnu godinu. Tako je 2013. godine poginulo 210 ljudi, dok je 2014. godine stradalo čak 642 ljudi, što je više i od 517 žrtava godišnje koliko iznosi petogodišnji prosek.

Stopa nesreća na mlaznim avionima u 2014. iznosila je 0, 23 (mereni su padovi aviona na milion letova). To je najniži prosek u istoriji i odgovara broju od jedne nesreće na 4, 4 miliona letova. Prethodne 2013. godine godišnji prosek svih nesreća iznosio je 0, 41 (u proseku jedna nesreća na 2, 4 miliona letova), a petogodišnji prosek iznosi 0,58 nesreća na milion letova. Dodatni dokaz je i petogodišnji prosek (2009-2013.) od 0, 58 avionskih nesreća na milion letova mlaznih aviona.

Prosečni broj nesreća na mlaznim avionima koji su članovi IATA-e iznosio je 0,12 (jedna nesreća na svakih 8,3 miliona letova). Ovakva statistika nadmašila je svetski prosek od 48% i pokazala značajno poboljšanje u odnosu na petogodišnji prosek od 0,33.

statistika
Više od 3,3 milijardi ljudi putovalo na 38 miliona letova.

Svi regioni sa izuzetkom Evrope su tokom 2014. pokazali napredak u odnosu na 2013. Evropski prosek iznosi 0,15 nesreća mlaznih aviona po sektoru.

Napredak regiona tokom 2014. u odnosu na petogodišnji prosek izgleda ovako:

  • Afrika (od 6.83 do 0.00);
  • Azija-Pacifik (od 0.63 do 0.44);
  • Rusija (do 2.74 do 0.83);
  • Evropa (od 0.24 do 0.15);
  • Latinska Amerika sa Karibima (od 0.87 do 0.41);
  • Bliski istok – Severna Afrika (od 1.82 do 0.63);
  • Severna Amerika (od 0.20 do 0.11);
  • Severna Azija (od 0.06 do 0.00);

Rusija je imala najslabiji rezultat (0, 83), ali je pokazala napredak tokom tri uzastopne godine: 6.34 (2011), 1.91 (2012), 1.79 (2013).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Feline na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

@Ivkos “5 Atacams raketa napravi vecu stetu nego 2 miliona granata 122mm koje uzoru par hiljada hektarsa i metodom slucajnog pogotka nesto zakace.” Kako ovo nazvati nego tehno-fetiš? Možda kargo-kult?

14. Jul 2024.Pogledaj

Djuka na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

Ok, hvaala. I kako je to sve sto si naveo "tajna", odnosno "ne obajvljuje se" ako je na internetu? Patriota sto se tice jasno je da Ukrajina za sada ima 4 baterije + nesto ekstra lansera kao nemacka kompenzacija za izgubljene. Realno ti prica ne drzi vodu, nije to ni blizu dovoljno PVO-a za svrishodnu…

14. Jul 2024.Pogledaj

Nenad N. na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

@Krunoslav Odlicno receno. Svedjani izgleda jos uvek veruju u "ravnopravnost partnera". Gripen je inace, mozda i bolji kao visenamenski od Rafala, ali gazde su gazde. @Dusan Gripeni E i F koriste General Electric cisto americke motore, za razliku pd verzija C i D. To ih i cini verovatno an par sa Rafalima.

14. Jul 2024.Pogledaj

Thomas na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

@Shalabalzer Slovenija je donirala BVP M-80. Za Sloveniju i Hrvatsku bi bilo bolje da su svoje tenkove iz obitelj T-72 zamjenili sa Leopard-2. Da se jednom rijese tog smeca iz doba te uklete Yugoslavije. Bar su se rijesili vas. Ukrajina dobiva donirano. Rusija mora placat. Taj rat je sulud. Nepotreban. Ovako samo slabi Rusiju i…

13. Jul 2024.Pogledaj

Vaste na: [RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

Petrović Dušan Istina da je preko 25 zemalja tuklo moćnu SRJ koja je imala gomilom saveznika ustvari 0 i uspela je nadjačati ! Stvarno sam fasciniran ovom cifrom uspeha koja bi me bila sramota da iznosim pod kojim okolnostima ,ali se pokazalo da je F-117 jako stelt ,pogotovu protiv sistema PVO iz 1960 godine !…

13. Jul 2024.Pogledaj