BEG airport status
Etihad Airways obavio „savršeni let“ koji štedi gorivo i smanjuje emisiju štetnih gasova Eko-efikasan - Boing 787 Drimlajner

Etihad Airways obavio „savršeni let“ koji štedi gorivo i smanjuje emisiju štetnih gasova

U skladu sa svojom poslovnom politikom zaštite životne sredine  i nedavno pokrenutom inicijativom „Abu Dabi Program savršenog leta“, Etihad ervejz (Etihad Airways) je uspešno obavio prvi „savršeni let“ između Abu Dabija i Vašingtona.

Ovaj let obavljen je eko-efikasnim avionom Boing 787 Drimlajner, koji je upotrebljen kao ogledna letelica za čitav niz mera koje su usmerene ka štednji goriva i smanjenju emisija, kako na nebu, tako i na zemlji. U ove mere spadaju i optimizovane zemaljske usluge na oba kraja putovanja, maksimizacija mogućnosti za ostvarenje efikasnosti tokom leta, kao i izbor visine leta.

Rezultat je procenjena ušteda, koja je tokom leta iznosila osam minuta, 4.100 litara goriva i 10.700 kilograma  emisije štetnih gasova, u odnosu na let istim avionom po uobičajenom planu leta. Let na jednoj od najdužih linija Etihad ervejza trajao je 13 časova i 32 minuta. Pređeno je 11.000Km.

Ostale mere koje su primenjene uključuju smanjenje APU-a, minimizaciju zadržavanja na zemlji, upotrebu brzog taksiranja i preferencijalnih pista i sprovođenje neometanih putanja uspona i silaska. Posmatranje vremenskih prilika i vetrova u realnom vremenu je takođe omogućilo posadi da optimizuje putanju leta.

– Smanjenje emisije štetnih gasova je dobitna kombinacija za sve. Program savršenog leta Etihad ervejza je primer kako avio-kompanije, Vlade zemalja, proizvođači, tehničko osoblje i aerodromi mogu da rade na ostvarenju zajedničkog cilja. Ovakve inicijative su u skladu da vizijom Ujedinjenih Arapskih Emirata za smanjenjem karbonskog otiska u avio-industriji i iskorišćenju postojećih tehnologija. – kaže Nj.E. Muhamed Hareb Al Jusef, izvršni direktor za avijaciju Ministarstva saobraćaja Abu Dabija.

Avio-kompanija je u ovom poduhvatu ostvarila saradnju sa više od 30 partnera, u koje spadaju uprave civilnog vazduhoplovstva, aerodromi, pružaoci zemaljskih usluga i avio-kompanije.

Džejms Hogan, predsednik i generalni direktor Etihad ervejza, je izjavio da ova kompanija uvek, kada je to moguće, traži optimizaciju letova:

– Veoma smo zadovoljni što možemo da uskladimo naše napore sa nekoliko partnera u avio-industriji, da poboljšamo efikasnost i održivost avijacije uvođenjem savremenih tehnologija i naprednijih procedura leta, kojim želimo da smanjimo potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gottfried na: Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

(Google prevoditelj) Kao Mađar, ponosan sam što doprinosimo očuvanju mira u susjednim zemljama. Ovi helikopteri mogu pomoći i civilima. Nemaju samo vojnu namjenu. U Bosni traže i spašavaju ljude izgubljene u divljini. (Bosna nema vlastite sposobnosti.) Mogu se koristiti i za gašenje požara. Kao Mađar, nadam se da će civili imati maksimalnu korist od prisutnosti…

20. Mar 2025.Pogledaj

Realni na: Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

Odlična nabavka,još bolja bi bila uz transfer tehnologije što je malo verovatno kada su Izraelci u pitanju.Videćemo koliki će domet tih raketa biti.Dozvoljeno nam je do 300 km.pa se nadamo da smo uzeli bar tog dometa.Najozbiljnij faktor odvraćanja su nam te rakete srednjeg dometa,za nas su dugog dometa.Od Izraela treba nabaviti "Spajk" rakete kako za…

20. Mar 2025.Pogledaj

Putin na: Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

Eto na kraju bolje pomagati jedni drugima i saradjivati, a ne ratovati svadjati se i jedni druge kaznjavati, zabranjivati

20. Mar 2025.Pogledaj

Bole na: Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

R-37 namenjen za velike ciljeve tipa avaks, tanker...itd Meteor namenjen za agilne ciljeve tipa lovacki avioni. Meteor mozes da uporedjujes sa R-77. Koliko god oni bili zastareli , sta smo trebali da kupimo po tebi? Jos stariji ne zastareli Su-35?

20. Mar 2025.Pogledaj