BEG airport status
Etihad Airways obavio „savršeni let“ koji štedi gorivo i smanjuje emisiju štetnih gasova Eko-efikasan - Boing 787 Drimlajner

Etihad Airways obavio „savršeni let“ koji štedi gorivo i smanjuje emisiju štetnih gasova

U skladu sa svojom poslovnom politikom zaštite životne sredine  i nedavno pokrenutom inicijativom „Abu Dabi Program savršenog leta“, Etihad ervejz (Etihad Airways) je uspešno obavio prvi „savršeni let“ između Abu Dabija i Vašingtona.

Ovaj let obavljen je eko-efikasnim avionom Boing 787 Drimlajner, koji je upotrebljen kao ogledna letelica za čitav niz mera koje su usmerene ka štednji goriva i smanjenju emisija, kako na nebu, tako i na zemlji. U ove mere spadaju i optimizovane zemaljske usluge na oba kraja putovanja, maksimizacija mogućnosti za ostvarenje efikasnosti tokom leta, kao i izbor visine leta.

Rezultat je procenjena ušteda, koja je tokom leta iznosila osam minuta, 4.100 litara goriva i 10.700 kilograma  emisije štetnih gasova, u odnosu na let istim avionom po uobičajenom planu leta. Let na jednoj od najdužih linija Etihad ervejza trajao je 13 časova i 32 minuta. Pređeno je 11.000Km.

Ostale mere koje su primenjene uključuju smanjenje APU-a, minimizaciju zadržavanja na zemlji, upotrebu brzog taksiranja i preferencijalnih pista i sprovođenje neometanih putanja uspona i silaska. Posmatranje vremenskih prilika i vetrova u realnom vremenu je takođe omogućilo posadi da optimizuje putanju leta.

– Smanjenje emisije štetnih gasova je dobitna kombinacija za sve. Program savršenog leta Etihad ervejza je primer kako avio-kompanije, Vlade zemalja, proizvođači, tehničko osoblje i aerodromi mogu da rade na ostvarenju zajedničkog cilja. Ovakve inicijative su u skladu da vizijom Ujedinjenih Arapskih Emirata za smanjenjem karbonskog otiska u avio-industriji i iskorišćenju postojećih tehnologija. – kaže Nj.E. Muhamed Hareb Al Jusef, izvršni direktor za avijaciju Ministarstva saobraćaja Abu Dabija.

Avio-kompanija je u ovom poduhvatu ostvarila saradnju sa više od 30 partnera, u koje spadaju uprave civilnog vazduhoplovstva, aerodromi, pružaoci zemaljskih usluga i avio-kompanije.

Džejms Hogan, predsednik i generalni direktor Etihad ervejza, je izjavio da ova kompanija uvek, kada je to moguće, traži optimizaciju letova:

– Veoma smo zadovoljni što možemo da uskladimo naše napore sa nekoliko partnera u avio-industriji, da poboljšamo efikasnost i održivost avijacije uvođenjem savremenih tehnologija i naprednijih procedura leta, kojim želimo da smanjimo potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola P. na: Budžet Srbije za 2026 godinu: Novi plan otplate višenamenskih borbenih aviona Rafal

Vojnici u kopnenoj zoni i dalje nose stare puške i pištolje, imaju vrlo malo noćnih uređaja, dronove imaju sporadično, stare snajperske puške, nemaju protioklopne navođene sisteme i faktički skoro da nemaju odbranu od neprijateljskih dronova.... tako da lepo je to što mi kupujemo Rafale....ali ne znam da li je bilo toliko teško opremiti par hiljada…

15. Nov 2025.Pogledaj

Marko na: Budžet Srbije za 2026 godinu: Novi plan otplate višenamenskih borbenih aviona Rafal

Citam ove komentare i sve sami strucnjaci i svi se u sve razumeju.

15. Nov 2025.Pogledaj

Xyz na: Budžet Srbije za 2026 godinu: Novi plan otplate višenamenskih borbenih aviona Rafal

Dodatak, da li je arhitektura otvorena ili zatvorena? Preciznije da li će moći da se koriste i stare rusko-sovjetske ili kupe i npr. indijske rakete koje oni razvijaju za svoje rafale i dr. lovce ili samo francuske (NATO) ... Sve ovo je poznato u Indiji, ali ne i kod nas. Valjda smo mi veća sila…

15. Nov 2025.Pogledaj

Petar na: Beogradski aerodrom dobija tri nova gejta, avio-mostove i nove avionske parking pozicije

Šta je to taj gejt. Zar taj engleski pojam nema odgovarajući pojam na srpskom. Ako ovako nastavimo za 10 godina neće postojati stručna terminologija na srpskom, a postojala je i nekad se učila u školama.

15. Nov 2025.Pogledaj

Slavke na: Budžet Srbije za 2026 godinu: Novi plan otplate višenamenskih borbenih aviona Rafal

Moras da razdvojis one koji misle lose Srbiji i one koji misle da smo mogli da uzmemo bolje za manje pare, posebno nakon Indo-Pak okrsaja gde su Rafali realno izgubili od J10, ali su se S400 dobro pokazali (cak i srusili AWACS). Brinemo se i o mogucoj korupciji, kasnijem uslovljavanju... A mogli smo npr uzeti…

15. Nov 2025.Pogledaj