BEG airport status
Defender.hr: Hrvatski MiG-ovi po potrebi iznad Slovenije i Mađarske Može li hrvatsko RV preuzeti ovakvu misiju?

Defender.hr: Hrvatski MiG-ovi po potrebi iznad Slovenije i Mađarske

Nakon što su Mađari juče prizemljili borbenu eskadrilu Gripena dok se ne utvrdi uzrok nesreće jednog od njih u blizini vazduhoplovne baze Kecskemet, hrvatski borbeni avioni MiG-21 prema potrebi će nadgledati vazdušni  prostor NATO članica Mađarske i Slovenije – zemlje koja nema borbeno vazduhoplovstvo i kojoj su Mađari čuvali nebo u sklopu NATO saveza. Naredba je došla iz vazduhoplovne baze NATO-a u Španiji, Torrejón (CAOC TJ), prenosi hrvatski Defender.

Ovo je prvi put da hrvatski vojni avioni nadgledaju vazdušni prostor susednih zemalja. To je do juče izgledalo nemoguće. Što god da se govorilo o remontu MiG-ova u Ukrajini, pokazalo se da su hrvatski borbeni piloti zadovoljni onim što su dobili i tražili, otklonjene su u najvećoj meri sve „dečije bolesti“ ove, nazovimo je, modernizacije NAV/COM opreme koja nije napravljena nigde u svetu, a napravljena je jer je tako tražio HRZ i PZO, piše ovaj portal.

Integracija ruske analogne tehnike stare 40 godina sa zapadnom digitalnom opremom novijeg doba, zaista se činila nemogućom misijom. Svakom imalo objektivnijem posmatraču bilo je jasno kako će proći vreme pre nego što sve dođe na svoje mesto.

Avioni stari 40 godina sa ugašenom proizvodnjom rezervnih delova od strane proizvođača lete u RH i to jako dobro. Raspoloživost borbene eskadrile je veća 60% što je bio zahtev struke. Poslednji avion sa remonta će u operativnom sastavu eskadrile biti do kraja sledeće nedelje, prenosi Defender.

Reakcija

Posle pisanja Defendera novinska agencija Hina objavila je reakciju hrvatskog Ministarstva odbrane koje je demantovalo da postoji konkretno narađenje na šta je portal Defender odgovorio da, operativno, do reakcije iznad Slovenije i Mađarske može doći:

Ulaskom u NATO Hrvatska se uključila u NATO Integrirani sustav protuzračne obrane (NATINADS). U tom sustavu cjelokupni zračni prostor svih članica NATO-a je jedinstven i nacionalne granice u proceduri štićenja tog prostora imaju malu ulogu. Za upravljanje protuzračnom obranom u zračnom prostoru NATO država južno od Alpa zaduženo je NATO multinacionalno zrakoplovno operativno središte (CAOC) u Torrejonu u Španjolskoj. Ono donosi odluku čiji borbeni avioni presreću neidentificirani civilni ili neki drugi zrakoplov. Prema tome, možda se terminološki nismo dobro izrazili govoreći da postoji „zapovijed“, ali i dalje stojimo pri tvrdnji kako će hrvatski Migovi, odluči li CAOC u Španjolskoj, presresti po potrebi neidentificirani civilni ili neki drugi zrakoplov u zračnom prostoru Slovenije i Mađarske, jer su mađarski Gripeni od jučer prizemljeni. Dakle, sve je stvar procjene. Možda će se uključiti i Česi ako se „uljez“ primijeti na sjeveru Mađarske. Ili, slično..možda se ukljče Talijani ako CAOC procijeni. – pojasnio je Defender.hr

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

fi

Izvinite ga. Dina, ali ovo nije istina i predlažem demant ove vesti, ukoliko želite sačuvati verodostojnost portala. Ne Mađarska i ne Slo. ne bi nikada dozvolile ulaz u vazdušni prostor avionu koji je remontovan u nekom zavodu koji nema far part 21/23 „design and production organization“ sertifikat za „airframe“ i motor. To mogu austrijski ef, slovački migovi, češki gripeni, rumunski lancer-i, mogu i , zanimljivo srpske 29-ke. Ali, NE mogu, srpski mig-21, hr migovi i bugarski migovi. Ti navedeni mogu da lete u upper airspace-u samo u svojim državama, i ne priznaje se IFR oprema iako su je možda ugradile sertifikovane organizacije.

Odgovori
Ma

Ovu „vest“ sa dezinformatora demantovalo je i Ministarstvo odbrane Republike Hrvatske.

Odgovori
Pe

26.06.2015.
Probni pilot brigadir Ivan Selak za povijest! Šećer za kraj testiranja 12 remontiranih MiGova.
Brzina leta M 2 +
Visina leta 20000 m +
Avion MiG-21bis 134
Slika kokpita na Facebooku i forumima.

Odgovori
Go

Vreme je majstorsko rešeto.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sivi na: Novi premijer Vučević: „Opremanje novim višenamenskim borbenim avionima u zavisnosti od finansijskih mogućnosti“

@Vladimir Nije ti dobra logika. Po tebi je onda i Kindzal skart jer je kleknuo pod Patriotom, Patriot je skart je kleknuo pod Iskanderom, Iskander je skart jer ga okinuo NASAMS, Su35 je obaran od ruskih i zapadnih raketnih sistema, Abrams je puko pod Lancetom a T-90 pod Javelinom. Sve je skart. Jedino pravo oruzje…

18. May 2024.Pogledaj

Amater na: [RAT U UKRAJINI] Rusija na severu Ukrajine otvorila novi front, još jedan uspešan ukrajinski raketni napad na Krim

Juče sam gledao snimke dronova veličine Cesne koji lete lagano iznada grada, lete, lete... Počnu da poniru... 15 sekundi sigurno traje... Padne na neko naftno postrojenje. Pre toga im ona dva poljoprivredna aviona pala na Studenjak Toliko su spori i uočljivi da se vide S-oči. Ono, naloži neke likove iz Civilne zaštite i stavi ih…

18. May 2024.Pogledaj

Djuka na: [RAT U UKRAJINI] Rusija na severu Ukrajine otvorila novi front, još jedan uspešan ukrajinski raketni napad na Krim

Dronovi? Satelit preleti, snimi, stanje se prosledi Ukrajini i odluci se da li vredi izvesti napad ili ne.

18. May 2024.Pogledaj

Милан na: Novi premijer Vučević: „Opremanje novim višenamenskim borbenim avionima u zavisnosti od finansijskih mogućnosti“

U slučaju Srbije, Hrvatske, BiH, Makedonije, Crne gore...ulaganje velikog novca u Avione je bacanje para. Air polis i tačka, pametnije je kupiti polovne F16 ili Miraže 2000 pa sa njima leteti nego kupiti Rafale i slikati se sa njima po pisti. Jel hoćemo avion koji donosi prevagu? Kupite F35! Nije tačno da kongres nebi odobrio,…

18. May 2024.Pogledaj