BEG airport status
Defender.hr: Hrvatski MiG-ovi po potrebi iznad Slovenije i Mađarske Može li hrvatsko RV preuzeti ovakvu misiju?

Defender.hr: Hrvatski MiG-ovi po potrebi iznad Slovenije i Mađarske

Nakon što su Mađari juče prizemljili borbenu eskadrilu Gripena dok se ne utvrdi uzrok nesreće jednog od njih u blizini vazduhoplovne baze Kecskemet, hrvatski borbeni avioni MiG-21 prema potrebi će nadgledati vazdušni  prostor NATO članica Mađarske i Slovenije – zemlje koja nema borbeno vazduhoplovstvo i kojoj su Mađari čuvali nebo u sklopu NATO saveza. Naredba je došla iz vazduhoplovne baze NATO-a u Španiji, Torrejón (CAOC TJ), prenosi hrvatski Defender.

Ovo je prvi put da hrvatski vojni avioni nadgledaju vazdušni prostor susednih zemalja. To je do juče izgledalo nemoguće. Što god da se govorilo o remontu MiG-ova u Ukrajini, pokazalo se da su hrvatski borbeni piloti zadovoljni onim što su dobili i tražili, otklonjene su u najvećoj meri sve „dečije bolesti“ ove, nazovimo je, modernizacije NAV/COM opreme koja nije napravljena nigde u svetu, a napravljena je jer je tako tražio HRZ i PZO, piše ovaj portal.

Integracija ruske analogne tehnike stare 40 godina sa zapadnom digitalnom opremom novijeg doba, zaista se činila nemogućom misijom. Svakom imalo objektivnijem posmatraču bilo je jasno kako će proći vreme pre nego što sve dođe na svoje mesto.

Avioni stari 40 godina sa ugašenom proizvodnjom rezervnih delova od strane proizvođača lete u RH i to jako dobro. Raspoloživost borbene eskadrile je veća 60% što je bio zahtev struke. Poslednji avion sa remonta će u operativnom sastavu eskadrile biti do kraja sledeće nedelje, prenosi Defender.

Reakcija

Posle pisanja Defendera novinska agencija Hina objavila je reakciju hrvatskog Ministarstva odbrane koje je demantovalo da postoji konkretno narađenje na šta je portal Defender odgovorio da, operativno, do reakcije iznad Slovenije i Mađarske može doći:

Ulaskom u NATO Hrvatska se uključila u NATO Integrirani sustav protuzračne obrane (NATINADS). U tom sustavu cjelokupni zračni prostor svih članica NATO-a je jedinstven i nacionalne granice u proceduri štićenja tog prostora imaju malu ulogu. Za upravljanje protuzračnom obranom u zračnom prostoru NATO država južno od Alpa zaduženo je NATO multinacionalno zrakoplovno operativno središte (CAOC) u Torrejonu u Španjolskoj. Ono donosi odluku čiji borbeni avioni presreću neidentificirani civilni ili neki drugi zrakoplov. Prema tome, možda se terminološki nismo dobro izrazili govoreći da postoji „zapovijed“, ali i dalje stojimo pri tvrdnji kako će hrvatski Migovi, odluči li CAOC u Španjolskoj, presresti po potrebi neidentificirani civilni ili neki drugi zrakoplov u zračnom prostoru Slovenije i Mađarske, jer su mađarski Gripeni od jučer prizemljeni. Dakle, sve je stvar procjene. Možda će se uključiti i Česi ako se „uljez“ primijeti na sjeveru Mađarske. Ili, slično..možda se ukljče Talijani ako CAOC procijeni. – pojasnio je Defender.hr

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

fi

Izvinite ga. Dina, ali ovo nije istina i predlažem demant ove vesti, ukoliko želite sačuvati verodostojnost portala. Ne Mađarska i ne Slo. ne bi nikada dozvolile ulaz u vazdušni prostor avionu koji je remontovan u nekom zavodu koji nema far part 21/23 „design and production organization“ sertifikat za „airframe“ i motor. To mogu austrijski ef, slovački migovi, češki gripeni, rumunski lancer-i, mogu i , zanimljivo srpske 29-ke. Ali, NE mogu, srpski mig-21, hr migovi i bugarski migovi. Ti navedeni mogu da lete u upper airspace-u samo u svojim državama, i ne priznaje se IFR oprema iako su je možda ugradile sertifikovane organizacije.

Odgovori
Ma

Ovu „vest“ sa dezinformatora demantovalo je i Ministarstvo odbrane Republike Hrvatske.

Odgovori
Pe

26.06.2015.
Probni pilot brigadir Ivan Selak za povijest! Šećer za kraj testiranja 12 remontiranih MiGova.
Brzina leta M 2 +
Visina leta 20000 m +
Avion MiG-21bis 134
Slika kokpita na Facebooku i forumima.

Odgovori
Go

Vreme je majstorsko rešeto.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Vlad Ako se trece strane odluce za dostavu avionom, tesko bi se odlucile za prevoz tim A400 zato sto je nalet preskup. Oni se okrecu jeftinim varijantama iz Ukrajine,Egipta ili Azerbejdzana itd. @Branko I sve to navedeno je izvezeno brodovima ili vozom jer je daleko jeftinije. Dostava naoruzanja avionima sluzi samo za slikanje i promocije.

12. Dec 2024.Pogledaj

Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Izvezeno je skoro 80 nora, Azerbejdzan je nedavno narucio 48, Kipar Tamnave, Alzir je hteo 72, ali nemamo sasije, plus da nije bilo ovog rata i da mozemo da uvezemo sasije do sada bi ih bilo znatno vise izvezeno, do sada ih je napravljeno oko 100, a moglo je duplo vise. Ova situacija nece trajati…

12. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N. Nedavno je država odustala od projekta solarne elektrane jer nisu znali da na lokaciji postoji čitavo jezero, tako da su ovakve usluge preko potrebne. Što se tiče aviona, Makedonija je kupila kontigent novih oklopnih vozila iz Amerike. Jel znate kako su stigli? Brodom do Grčke i onda vozom. Strategijski transportni avion služi za…

12. Dec 2024.Pogledaj

Vlad na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Boki, U slučaju kupovine takvog aviona on ne bi leteo samo za naše potrebe već i za potrebe trećih strana. Dakle, angažovanost bi mu bila na potrebnom nivou. Što se tiče izvoza naše namenske, pa taj avion se koristi i za dopremanje opreme koja se kupi za VS. I na kraju, iznamljivanje aviona svakako plaća…

12. Dec 2024.Pogledaj

Pavle na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

onda mora da postoji trzaj? kako to izgleda sa decjeg camca na naduvavanje?

12. Dec 2024.Pogledaj