BEG airport status
LYBE 1915:30 Z 280°07KT CAVOK 18/02 Q1023 NOSIG=
Helikopter Mi-17 Vojske Srbije izgubljen u spasilačkoj misiji

Helikopter Mi-17 Vojske Srbije izgubljen u spasilačkoj misiji

Za sve do sad objavljene postove o nesreći kliknite na baner
Za sve do sad objavljene postove o nesreći kliknite na baner
BEOGRAD – Helikopter RV i PVO Vojske Srbije Mi-17 srušio se sinoć nešto pre ponoći na kraju spasilačke misije transporta bebe stare pet dana iz reona Raške. Lokacija pada helikoptera je u radijusu od 1 km piste Aerodroma Nikola Tesla. Ministarstvo odbrane je potvrdilo da nema preživelih.

 
 
xx
 
 
Kako Tango Six nezvanično saznaje letački deo posade helikoptera Mi-17 činilo je četvoro ljudi: dva pilota i dva letača-mehaničara. Pored bebe, pretpostavlja se da su u helikopteru bila još dva zdravstvena radnika. Posle odluke da se sleti na Aerodrom Beograd helikopter je imao tri neuspela prilaza na sletanje pri izrazito nepovoljnim meteo uslovima.
 

mapa-pada
Približna lokacija pada helikoptera

Takođe kako saznajemo, letačka posada bila je trenutno najiskusnija helikopterska posada u RV i PVO Vojske Srbije.

Loša meteo situacija?

Avioni kompanije Er Srbija sa brojevima leta 375 (iz Ciriha), 305 (iz Brisela) i 545 (iz Milana) preusmeravani su zbog loše vertikalne vidljivosti od između 20 i 70 metara do Temišvara. Preusmeravanja su se dogodila upravo u vreme kada je Mi-17 prilazio Beogradu.

 

Transportni helikopteri Vojske Srbije

 
Vojska Srbije u svom inventaru (890. i 119. mešovite helikopterske eskadrile) ima 6 helikoptera Mi-8T (svi proizvedeni 1981. godine) i dva helikoptera Mi-17 (Mi-8MT) koji su proizvedeni 1989. i 1991. godine. Helikopteri Mi-8T remontovani su u periodu 2007-2012. i po poslednjim informacijama mogu da lete do 2018. Smatra se da bi nakon toga zbog starosti mogli biti povučeni iz upotrebe što zavisi od njihovog ukupnog stanja. Dva Mi-17 koja su 2006. primljena iz MUP-a Srbije, remontovani su 2010. a resursi im ističu 2017.

Helikopter Mi-17 osposobljen je za instrumentalno letenje.

Nesreća na ovom tipu letelice dogodila se i u Makedoniji prošlog jula. Helikopter Mi-17 makedonskog MUP-a srušio se nedaleko od Strumice, a tom prilikom poginulo je četvoro ljudi. Ranije te godine isti helikopter poslužio je kao pomoć Srbiji u spasavanju ljudi iz majskih poplava.

Očekuje se da će Ministarstvo odbrane održati konferenciju za medije oko podneva. Tango Six će izveštavati ceo dan o ovoj nesreći.

Televizija N1 uživo će prenositi konferenciju, link – http://rs.n1info.com/N1-Uzivo
 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

b

Osposobljen ali ne za cat3… Ko bre prihvati ovo da radi zarad lovorika…

Odgovori
L

Molim za mi[ljenje: da li je ispod oblaka bilo moguće preći sa IFR na VFR prilaz i sletanje na heliodrom VMA ili jedan od osvetljenih stadiona? I zbog čega sletanje na LYBE, osim ako ne zbog blizine Instituta "Majka i dete"?

Odgovori
P

Da, navodno su ih tamo vec cekala ambulantna kola.

M

Nije bilo moguce leteti vizuelno "ispod oblaka" jer se magla javlja u prizemnom sloju. Ne zelim da pametujem, ali uslovi za letenje su sinoc u BG bili katastrofalni, vizuelno letenje je bilo nemoguce. Jedina sansa da se u takvim uslovima sleti u Beograd je na aerodrom po ILSu, i to samo ako je vazduhoplov opremljen odgovarajucom opremom.

A

Ono što meni pada na pamet zašto je bilo neophodno da slete na Surčin je to što su tamo bile kamere i novinari koji su trebali da snime "PR stunt" ministra odbrane.

S

E bas me zanima kako znate da je bila najiskusnija posada???!!!!!!

Odgovori
v

Da li je istina da su paljeni reflektori na stadionima? Pokušaj sletanja kroz maglu ka tako jakim izvorima svetlosti bi bio još veća ludost i tek tada ništa ne bi videli.

Odgovori
Đ

Potvrđujem da su na oba stadiona (CZ i Partizana) reflektori bili upaljeni sve do 1 sat posle ponoći. Ni sam nisam znao zašto tek sam jutros saznao za tragediju.

M

Molim za pojašnjenje nekog od stručnih ljudi: Zašto helikopter nije upućen na svijeta nje na 1) neki od stadiona 2) na Avalu? 3) bilo koju lokaciju van područija pokrivenog maglom, odakle se vozilom izvrši transport?
Ja znam da je sada lako pametovati, ali zar nije moguće logički razmotriti opcije i izaći sa najboljim mogućim rješenjem u datim uslovima. Piloti su očigledno do poslednjeg momenta činili sve što je bilo u njihovoj moći, ali KO JE KOMANDOVAO I ODLUČIVAO?

Odgovori
P

Ja licno nisam strucan, ali sam na forumu nasao post srucnjaka i da ga parafraziram ne slece se na neobelezenom terenu nocu i pri ovakvim uslovima.

M
@

Ovde ima više nepoznatih. Prvo zašto je helikopter morao po svaku cenu u Beograd. Mogao je i u Niš, tamo ima klinički centar, ili u Novi Sad. Beba nije bila baš toliko ugrožena. Sigurno je i da bi bila pod boljom medicinskom nego u bilo kojoj bolnici nego u helikopteru. U svakom slučaju dete i nije bilo upućeno za Beograd nego za Kragujevac.
Drugo je pitanje kako to da helikopter Mi17 koji je opremljen opremom za letenje noću i teškim vremeniskim uslovima nije mogao da sleti na aerodrom Nikola Tesla.
Koliko znam helikopteru ne treba pista da sleti. Može i na livadu, stadion igralište… sve što ima ima dužinu i širinu od… ajde neka bude 50mX50m. Kako je moguće da ne može da pogodi pistu aerodroma koja je i široka i dugačka. I to ne bi morao ni da je pogodi baš precizno. Može u širinu da promaši i stotinjak metara a u dužinu i po koji kilometar. Sve mi se čini da je ovde ljudski faktor veliki, veliki krivac. Naravno ne pilota, nego ljudi koji su komandovali.
Nadam se da ćemo u narednih 10/15 dana čuti da je naručena nova eskadrila helikoptera. Ili to ili da pilotima kupujemo balone.

Odgovori
P

Beograd ima najbolje bolnice. Kada su shavtili da je magla isuvise gusta, ili kada im se pojavila magla koja je isuvise gusta (jedno od toga dvoga) vise nisu imali goriva da biraju.

A ima i onaj nas srpski optimizam. Valjda ce biti sve u redu. Kao kada neko stavi bavlan na kraj traktora.

S

Ko je taj koji je pravio flight plan za taj helikopter da nije znao da ce biti magle, da nije znao ili nije racunao potrebnu kolicinu goriva, da nije osmotrio vremensku situaciju i napravio vektore za alternativni aerodrom. Koja je to kontrola leta koja nije dala vremenske podatke posadi gde je najpovoljnija vremenska situacija. I kakva je to posada koja bre nije videla da ce ostati bez goriva i da nadje poljanu, livadu, park, ulicu, bilo koje mesto gde moze da sleti nego kruzi oko aerodroma dva sata? Ljudi, helikopter je u pitanju, ne avion. U sirem centru Bg nije bilo magle. Ili su imali naredbu da moraju da slete na ANT zbog slikanja, sto je kriminal.

Odgovori
S

Ljudi meni lici ovo da oni nisu imali goriva ni za upaljac a da ne pricamo o osposobljenosti za ifr letenje
Opet najbolji i heroji,pa dobro sto nisu bili ovi sto manje znaju sto bi tek tada bilo
Nego da se vratim na ono sto zelim da kazem:vojska je nazatvorenija institucija za obicnog covjeka sve pod plastom tajne.treba reci da sve sto obican covjek kod nas nezna u vezi sa vojskom itekako znaju strane sluzbe bolje cak i od gen.Bandica.Pomenuti gospodin general je svoje umjece i strucnost pokazao tokom rata sa NATOM kada je vodjen genijalnom idejom kako sacuvati avione sve strpao u brdo Sipcanik(podzemni bunker u Podgorici)i tako omogucio avionima alijanse da sa jednom jedinom raketom uniste oko 40 aviona i prepolovi ratno vazduhoplovstv.On biva unapredjen a vi razmislite zbog cega.
Civilni piloti koji su obuceni a avioni opremljeni da sami obave operaciju slijetanja na ovakvo vrijeme idu na alternaciju a ne ovakvi helikopteri koji nemaju opremu za ovakvo nesto a o pilotima da ne pricamo,imaju samo osnovno poznavanje ne i znanje za instrumentalno letenje.
Vodite racuna kad pisete sacekajte malo nije mrtav covjek samo heroj nego onaj koji ostane ziv i izvrsi zadatak bez ljudskih i materijalnih gubitaka pritom ne dovodeci u pitanje zivot ljudi koje spasava i svoje posade.
Dakle treba ZNATI da je u vojsci velika nestrucnost i neznanje.
Vojsci trebaju oficiri skolovani napolje jer ih ovdje nema ko nauciti i obuciti a i da ima nema nasto,

G

Pitam se da li je istina ovo što ste napisali o gen. Bandiću. NaTV-u mi je izgledao prilično mladoliko. Koliko li je imao godina 1999. dakle pre 16 godina, kada je doneo tako važnu odluku? I ko ga je unapredio, njega i njemu slične? A penzionisao prave patriote?

B

Postovani gospodine, pretpostavljam da ste mislili da bi ih u datim okolnostima trebalo sakriti na nebu ili pod satorom… Zanimljivo… Izvolite prosvet(l)ite nas… Spremni da ucimo od sposobnijih…

P

Zašto je morao po svaku cenu da leti za Beograd, gde su složeni meteo uslovi, kada mu je Niš bio bliži i nije bilo magle?

Odgovori
P

U cilju da se bude prvi sa informacijom, nasi mediji su dobili nocas zestok samar. Agencija Beta je prenela vest da je beba stigla u Beograd a to su potom objavili RTS, Politika.. https://twitter.com/SandraKravitz/status/57665427

Odgovori

Koji su ministri zeleli da se slikaju s bebom u narucju nakon sletanja helikoptera na aerodrom?
Zar je samo zbog necije zelje da se slika moralo sve ovo da se dogodi?

Odgovori
s

Pretpostavljas gluposti, sacekaj istragu pa onda pricaj…

O

Mozda je obrnuto! Ministar zdravlja je cekao na aerodromu!

G

Zasto nisu isli na Batajnicu,ILS,GCA….
Tragedija,moje saucesce porodicama.

Odgovori
b

Ako nemas CAT3 vazduhoplov i nisi osposobljen za cat3 sletanje to nije spasilacka vec samoubilacka misija.
Sve da bi se ministri slikali sa bebom!

Odgovori
I

Ako je nad Beogradom bilo takvo stanje, zasto nisu odmah usmereni za Kragujevac gde su prvobitno i krenuli?

Odgovori
S

A Vi nastavite da kupujete Ruska sranja ! '99-e nicemu nisu koristili aparati, sem lakih meta i uzalud poginulih hrabrih pilota, i ne koriste sada kada su poplave bile.

Odgovori
s

99' da smo imali i 50 f-22 raptora ne bi nam pomoglo, nemoj da pricas svasta kad je ocigledno da poznajes materiju koliko i ja nuklearnu fiziku…

p

haha ovo je dobar odgovor u inace crnoj temi.
Inace taj Mi-17 se u celom svetu smatra veoma uspesnim helikopterom, mislim da ga i sami Ameri koriste ili su kupili za Avganistance jer je u odnosu cena/kvalitet bio najbolji
No, to ne znaci da ne moze da padne

M

… „Helikopter sa novorođenčetom na aerodromu čeka i ministar zdravlja Zlatibor Lončar„… naslov iz dnevnog lista ALO.

Odgovori
M

Pa vjerovatno su uvježbavali gradivo o PR sredstvima i političkom marketingu koje su nedavno prešli sa gospodinom Blerom. Ovdje se nešto jednostavno ne uklapa!

I

Čija je odluka bila da se sleti na LYBE u trenutku kad su dva putnička aviona preusmerena zbog meto uslova na drugi aerodrom?

Odgovori
G

Zasto nisu isli na Batajnicu,ILS,GCA….

Odgovori
T

Zasto su se palili reflektori na stadionima kada je magla bila gusta, sta bi sa VOR-om Beograd? Zasto nije upotrebljena ILS procedura? Okej, mala vidljivost, ILS nije precizan i nije III c kategorija, ali opet i helikopter moze da ide mnooogo sporije i da sleti. Zasto leteti po pravilima vizuelnog letenja, kad je magla i kisa? Zasto nisu promenili aerodrom i sleteli negde drugde ako su vec morali da lete po vizuelnim orijentirijma pri sletanju ( kvar radio opreme?). Previse pitanja a malo odgovora. Saucesce porodicama nastradalih.

Odgovori
M

Beograd VOR je pod notamom vec 3-4 godine. Nije u upotrebi jer je neki pajser nelegalno izgradio objekat nedaleko od njega.

N

Meteo izvjestaji u prije, u trenutku i poslije nesrece su bili sledeci:

LYBE 140000Z 23006KT 1000 R12/1900U R30/P2000N -DZ BR OVC002 04/04 Q1020 NOSIG=
LYBE 132330Z 25006KT 1000 R12/1400N R30/1500U -DZ BR OVC002 04/04 Q1019 NOSIG=
LYBE 132300Z 25007KT 0800 R12/1500U R30/1300N -DZ FG OVC002 04/04 Q1019 NOSIG=
LYBE 132230Z 26007KT 0800 R12/1300N R30/1200N -DZ FG OVC002 04/04 Q1019 NOSIG=
LYBE 132200Z 25008KT 0800 R12/1500D R30/1500D FG OVC002 04/04 Q1020 NOSIG=
LYBE 132130Z 25007KT 1500 BR OVC002 04/04 Q1020 NOSIG=

Horizontalna vidljivost je bila iznad minimuma za ILS kategoriju I. Ali vertikalna vidljivost je bila 200 ft ili 60m sto je minimum za navedenu kategoriju ILS prilaza. Dakle, moze se zakljuciti da je posada pokusala prilaz ali nije uspjela sletjeti. Ako je vrijeme u Srbiji i Vojvodini svugdje bilo slicno, moguce je da je posada dosla u situaciju da je potrosila gorivo za cekanje i let do alternacije (gorivo za let do alternacije i nije bilo dovoljno da dobace na podrucje sa dobrim vremenskim uslovima za sletanje). To je karakteristika i malih jednomotornih klipnih aviona gdje ako letite 3 sata, ostane vam 1.5 sat za alternaciju, obicno kad naidje ciklon ne mozete dobaciti nigdje van podrucja ciklona.

Odgovori
M

Amaterski pratim vazduhoplovstvo, sluzio vojsku i u VOJIN, i ovo mi nikako nije jasno. Zasto je letelica morala na Surcin, ako su uslovi bili toliko losi, zasto nije sleteo negde drugde, u reonu Beograda, posto je ipak to helikopter kome i jeste prednost sletanja u teskim uslovima i pristupacnosti terena?

Odgovori
8

ev broj letelice je 12551. slava im. 890_pedja

Odgovori
b

ARCHIVED METAR OF: 20150313 // FROM: 16 TO: 22 UTC
AIRPORTS REQUESTED: LYBE
LYBE 131600Z 27007KT 3500 OVC004 04/03 Q1019 NOSIG
LYBE 131630Z 27009KT 2600 BR OVC003 04/03 Q1019 NOSIG
LYBE 131700Z 27008KT 4000 BR OVC003 04/04 Q1019 NOSIG
LYBE 131730Z 26007KT 3500 -RA BR OVC003 04/04 Q1019 TEMPO OVC002
LYBE 131800Z 26008KT 3500 -RA BR OVC003 04/04 Q1019 TEMPO OVC002
LYBE 131830Z 25008KT 4000 -RA BR OVC003 04/04 Q1019 NOSIG
LYBE 131900Z 26007KT 5000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 131930Z 25006KT 6000 OVC004 04/03 Q1020 NOSIG
LYBE 132000Z 26008KT 4000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132030Z 25006KT 4000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132100Z 25007KT 3000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132130Z 25007KT 1500 BR OVC002 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132200Z 25008KT 0800 R12/1500D R30/1500D FG OVC002 04/04 Q1020 NOSIG
LYBE 132230Z 26007KT 0800 R12/1300N R30/1200N -DZ FG OVC002 04/04 Q1019 NOSIG

ARCHIVED TAF OF: 20150313 // FROM: 16 TO: 22 UTC
AIRPORTS REQUESTED: LYBE
LYBE 131700Z 1318/1418 27008KT 3000 BR OVC003 TX07/1412Z TN02/1405Z
TEMPO 1318/1400 2000 OVC002
BECMG 1402/1404 1200
BECMG 1410/1412 6000 NSW BKN030

Odgovori
s

Voleo bih da neko od pilota ovde da svoje stručno mišljenje. Ne verujem zvaničnicima…

Odgovori
M

Evo, ja sam pilot…radi se o spletu nesrećnih okolnosti, kad te neće, neće te… a posle su svi pametni. Šteta…Slava svima.

S

…kad te nece, nece te… Veoma strucno od jednog pilota! Zato i jesmo tu gde jesmo…

N

Gledajuci u meteo izveštaje gde vidljivost nije bila ispod 800m i baza oblaka na 200feeta daleko je ovo od neke magle. Iskreno mislim da je bio tehnicki kvar uredjaja koji mu sluze za letenje po losim meteo uslovima. ASL avioni su otisli za temišvar zato sto je aerodrom bio zatvoren a ne zato sto nisu mogli sleteti. ASL airbus sleće na 75m vidljivost i 0ft. RiP svim poginulima.

Odgovori
N

Meteo izvjestaje koje ste procitali su za aerodrom izdavani svakih pola sata. Unutar pola sata je moguce spustanje ili podizanje baze oblaka i time vertikalne vidljivosti ispod, na ili iznad minimuma za prilaz.

Y

Majko mila ima li kraja našimglupostima da se mora u Beograd pred kamere po svaku cenu. Saučešće porodicama nastradalih.

Odgovori
m

Ne znam nista o procedurama ali malo je nelogicno da helikopter ima neuspesan prilaz ako je ispravan? Zar nije dovoljan obican GPS da bi se zaustavio iznad piste (sa greskom od nekoliko metara) i lagano spustio pa makar se nista ne vidi? Molim za komentar nekoga ko zna vise o ovome.

Odgovori
I

Urednik ovog portala bi MORAO da zna koja pitanja treba da postavi nadležnima na konferenciji za štampu. Pitanje je zašto nije imao HRABROSTI da ih postavi! Tri ključne neistine, koje se provlače u skoro svim zvaničnim izjavama, a nažalost i u ovom članku, jesu: da je vazduhoplov bio "jedan od najispravnijih u VS" (kao da može biti nekakve gradacije u stepenu ispravnosti), da su vremenski uslovi bili "izrazito loši" (setimo se Feketića, ali i brojnih drugih, znatno lošijih vremeskih prilika), te da su i neki civilni avioni preusmeravani "zbog loše vertikalne vidljivosti" (kao što je u komentarima neko već primetio, do preusmeravanja je došlo zbog toga što je aerodrom bio zatvoren upravo usled vanredne situacije sa helikopterom, a ne zato što civilni avioni nisu mogli da slete).

Iskreno saučešće porodicama nastradalih. Neka je večna slava poginulim pilotima, tehničarima, lekaru i medicinskom tehničaru. Neka je laka zemlja tek rođenoj nesrećnoj bebici.

Onima koji su odgovorni za ovu nesreću od srca želim da u dubini duše najpre pronađu svoju izgubljenu savest, a da zatim svojski i iskreno prionu na istinsko REŠAVANJE nagomilanih problema u državi i vojci! Da prestanu više da mažu oči sebi i drugima, da priznaju da je stanje katastrofalno i da se, ako treba i na više godina, obustavi svako letenje sve dok se ne reše svi problemi oko (ne)ispravnosti i zastarelosti tehnike u "elitnom" vidu naše vojske!

E da bismo im u tome pomogli, treba samo da smognemo hrabrosti pa da caru kažemo da je go, a njegovim ulizicama da su moralni gmazovi kojima nije mesto među ljudima!

Odgovori
M

Ukoliko se pokaže istinitom tvrdnja da: "Helikopter sa novorođenčetom na aerodromu čeka i ministar zdravlja Zlatibor Lončar„… naslov iz dnevnog lista ALO." onda se ovdje očigledno radilo o medijskoj manipulaciji u skladu sa smjernicama sa nedavne obuke koju je gospodi ministrima održao "dokazani prijatelj srpskog naroda", besposleni gospodin Bler.
Tu manipulaciju su životom platili čestiti i časni ljudi i nedužna beba. Da li je to dovoljno?
Porodicama iskreno i duboko saučešće, ostalim – pitanje: "Šta je sljedeće?"

S

Istina. Ispade po pisanju svih medija da su u najmanju ruku leteli na boeing 747 a ne na helikopteru pa nisu mogli da slete!!!

V

Ovo je sramota!

Porodicama poginulih najdublje saučešće. Oni su samo izvršavali zadatak postavljen pred njih.

Ako sada nekome ne bude letela glava sa ramena u Vojsci I Ministartvu Odbrane, javno izjavljujem da srpsko vojno vazduhoplovstvo više ne postoji.

Odgovori
V

Tri glavna pitanja za sve odgovorne:

– Zašto je helikopter morao da sleti u Beograd?
-Ko je izdao "naređenje" posadi da usprkos vremenskoj situaciji nastavi let za Beograd?
– Koliko je tačno vremena proteklo od nestanka helikoptera do momenta kada je prvi spasilac stigao na mesto udesa?

Kada dobijemo istinite odgovore na ova pitanja znaćemo zašto se nesreća dogodila i ko je za nju kriv.

Odgovori
Y

Onaj koji zna više ili sve taj mora mudro da ćuti da mu ne bi preselo…A mi možemo samo da nagađamo. Svaka nesreća je splet okolnosti koje se u našem vazduhoplovstvu nažalost jako često dešavaju i tu ne trba velika pamet da bi se uvidelo.

Odgovori
g

Saučešće porodicama poginulih pripadnika vojske, zdravstvenih radnika i deteta. Moje pitanje je da li udes bio izbegnut da je prilikom remonta helikopter bio opremljen sa FLIR kamerom, što je standardna oprema za sve helikoptere koji su namenjeni za pretragu i spasavanje u razvijenim zemljama. I koja daje letelici dodatnu sposobnost, sigurnost i spremnost za letenje u svim složenim meteo uslovima i noćnom letenju. Prema slikama sa lica mesta pada ima dosta uokolo stubova elektronaponske mreže, pa je kontakt elise sa kablovima jedan od mogućih uzroka pada letelice, što je verovatno moglo da se izbegne da su piloti imali uvećanu vidljivost iz kokpita korišćenjem IC kamere ili NV naočara .

Odgovori
g

Tragedija ce biti jos veca ako ni ovog puta niko od komandanata ne bude pozvan na odgovornost i smenjen….Dokle vise zbog necije fotelje drugi da ispastaju…

Odgovori
Y

Gost ako je uzrok pada kontakt elise sa kablovima sigurno da bi IC kamera ili night vision naočare od koristi naročito ako su novije generacije, međutim termovizija je majka Jana i nezamenljiva je. Imao sam priliku da isprobam nekoliko thermal imaging monokulara za ličnu upotrebu sa malim lenserima 19-50mm, sa slabom rezolucijom uvek su bili za pretragu terena superiorniji od NV. Pun pogodak bi bio FLIR ali za to nema para jer se kod nas lova usmerava na „prave stvari“ kao što su izbori, političke partije, službeni automobili itd.

Odgovori
m

Za promenu da svi piloti konačno skupe barem dva poštena m_ _a. Poginuli im kolede a vojničine ni "a". Muka mi je od ovakve vojske.

Odgovori
S

Okolnosti i kako je do nesrece doslo mene zabrinjavajuce podseca na slucaj kada je poginuo bivsi predsednik Poljske.

Nazalost razlika kulture civilnog i vojnog vazduhoplovstva bezbednost vs izvrsenje zadatka i pritisak komandnog lanca na vojnog pilota ponovo je pokazalo zasto je bitno da se ovim pitanjem ozbiljno bavi i da se resi bez kompromisa sto se tice civilnog letenja.

EMS sluzbe zahtevaju posebnu opremu i posebnu obuku, ne moze se nadomestiti uslugama vojske.

Gde je taj centar za vanredne situacije osnivan u Nisu ?

Odgovori
m

čini mi se da ovde istinu zna samo kontrolor letenja koji je vodio razgovor sa pilotom

Odgovori
x

nisu krivi piloti nego vreme i stara masina i air kontrol to glavni krivice

Odgovori
I

MOLIM DA MI NEkO objasni Da li helikopter sa GPS-om moze da sleti bez spoljne vidljivosti? Da pilot odrzava avio horizont ravno,a kopilot ocitava visinu i gled na GPS sta je ispod (pista Tesle)? Hvala!

Odgovori
V

Ivan NF,

Kratko i jasno. Ne može.

M

Glupo je sto su piloti okrivljeni za samu tragediju… Ja mislim da je najvise kriv onaj koji im je naredio da uopste polecu po takvom nevremenu na zadatak, a jos vise da slete na aerodrom Nikola Tesla… Vreme je bilo katastrofalno za letenje sto potvrdjuje i to da su 3 puta pokusali bezuspesno da slete sa helikopterom ali nisu uspeli pre same tragedije … Da i ne govorim sto ih je neko ocigledno mnogo bitan cekao na aerodromu pa su zato i morali tamo da slete, iako za to nisu imali uslova, ali su jednostavno morali da poslusaju naredbu i platili glavom nazalost… U svakom slucaju piloti sigurno nisu krivi. Nek pocivaju u miru nazalost izgubili su zivote ne zbog svoje vec necije tudje greske…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Al-41F1 na: Erbas: Nema zamene Super Pume pre 2030. godine

@Ma da Problemi za pripadnike MUP-a sa smrtnim ishodima su poceli jos 1981. Ako imate neke prijatelje iz sluzbe koji su tada radili, mogu vam potvrditi, ali mozemo se sloziti da je posle toga sve bilo "mirno" do neke '97. I da, Srbija ne sme da se obracunava sa teroristima u svojoj zemlji, ali neke…

19. Sep 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Erbas: Nema zamene Super Pume pre 2030. godine

@Niko Za pocetak, H145m je po svemu, ali svemu blizi 212ki nego Pume. Drugo, H145m upravo se i koristi od strane specijalnih jedinica Nemacke i Americke vojske. Ako mislite da specijalne jedinice MUP-a Srbije imaju "vece" zahteve od svojih stranih kolega iz pomenutih bransi, onda ok, ja mislim da nemaju ni blizu. Ali sta je…

19. Sep 2019.Pogledaj

Stipe Orlić na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Dobar dan svima. Imam jedno pitanje za bolje poznavaoce stanja pojedinih aviona po državama korisnicima. Naime jučer sam pročitao podatak da Indija od svojih 260 SU30 ima uvijek na raspolaganju samo 47% - 50% i da nisu baš oduševljeni sa cijenom održavanje istih kao i sa ukupnim brojem borbeno spremni. Za Mig 29 navode još…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Evo par slika: https://i.imgur.com/VJiMAk4.png https://i.imgur.com/8R3MEGA.png ..a i novi clanak i video pres konferencije na temu od juce mislim. https://www.thedrive.com/the-war-zone/29918/heres-all-the-new-info-you-need-to-know-in-the-aftermath-of-the-saudi-oil-facilities-attacks

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend