BEG airport status
Predstavljen plan proširenja Aerodroma Nikola Tesla Za građevinske radove na Terminalu 1 ANT (Aerodrom "Nikola Tesla) biće izdvojeno 2,16 miliona evra.

Predstavljen plan proširenja Aerodroma Nikola Tesla

Kratkoročne i dugoročne planove rekonstrukcije Aerodroma Nikola Tesla čija će vrednost biti 20 miliona evra, predstavilo je danas njegovo rukovodstvo na Međunarodnom sajmu građevinarstva.

Za građevinske radove na Terminalu 1 ANT (Aerodrom „Nikola Tesla) biće izdvojeno 2,16 miliona evra. Planirana rekonstrukcija obuhvata tri faze – novi granični prelaz, komercijalni deo i vezni deo. Za sada je Aerodrom spreman za prvu fazu, pa će se za 10 dana znati ko će izvoditi radove na graničnom prelazu.

Kada je reč o dogradnji hodnika „C“, vrednost investicije se procenjuje na 15,2 miliona evra. Ona će obuhvatiti dogradnju terminalne zgrade koja će iznositi 11 000 m2, povećanje broja gejtova i broja parking pozicija sa avio mostovima (4 za uskotrupne i 2 za širokotrupne avione). Planirano je i povećanje potencijalne površine za komercijalnu namenu. Radovi bi trebalo da počnu u oktobru.

ANT2

U novu de-icing platformu će se uložiti 3,5 miliona evra. Dogradnja manevarskih površina iznosiće 20.500 m2, dok će opslužna moć platforme biti 12-15 vazduhoplova po satu. Takođe, stvoriće se mogućnost i za opsluživanje širokotrupnih aviona – Boinga B747 i Erbasa A380. U okviru platfrme će postojati i kapaciteti za prikupljanje ADF tečnosti. Raspisivanje tendera planirano je za oktobar.

ANT3

Za rekonstrukciju i dogradnju toplovoda izdvojiće se 0,4 miliona evra. Dužina postojećeg toplovoda je 300 m, a posle dogradnje ona će iznositi 600m.

Izgradnja službenog prolaza „D“ vredi pola miliona evra. Kako je najavljeno, ovi radovi će povećati bezbednosne standarde ulaska na aerodrom.

Izgradnja nove baze Vatrogasno-spasilačke službe aerodroma koštaće 8 miliona evra. Planirano je povećanje broja parking mesta sa 20 na 50 i ukupne površine objekta koja će na kraju radova iznositi 4.600 m2.

ANT4

Najviše sredstava uložiće se u rekonstrukciju poletno-sletne staze. Investicija će iznositi 45 miliona evra, a površina rekonstrukcije biće 204.000 m2.  

– Pista je u dobrom stanju i bezbedna je za rad narednih 10 godina. Međutim, pista je ono što čini jedan aerodrom i zbog čega mi postojimo. Zato ćemo napraviti studiju na koji način ona treba da se rekonstruiše. Raspisaće se međunarodni tender za izbor konsultanta koji će odlučiti kakvo rešenje treba da se traži od projektanata i izvođača. Bitno je da će pista sve vreme biti pod saobraćajem. – rekla je prilikom prezentovanja buduće rekonstrukcije direktorka investicija i razvoja ANT, Ana Luković.

Rekonsturkciju će u celosti finansirati ANT iz sopstvenih sredstava.

Rast poslovanja ANT tokom prošle godina predstavio je izvršni direktor Aerodroma Raša Ristivojević:

– Prošla godina je bila rekordna za nas. Prihod se povećao 60%, a rashod za 5%. Ističemo da je ovo najbolji rezultat u dosadašnjem poslovanju aerodroma. –

Milivojević je jo objasnio da su se tokom prošle sezone avio operacije povećale 25%. Putnički saobraćaj porastao je 31%, dok je rast robnog saobraćaj iznosio 33%. Tokom godine saobraćalo je 35 avio kompanija na 72 destinacije, a kroz Aerodrom je prošlo 4,6 miliona putnika (kapacitet ANT je 5,5, miliona). Neto dobit Aerodroma je iznosila 26,8 miliona evra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

ro

zanimljivo izgleda barem na slici, napokon na balkanu jedan pravi veliki europski aerodrom
koliko vidim izgleda da će muzej biti skoro u sredini novog aerodroma :) (kod k3 oznake)

Odgovori
vl

Nadam se da su usijane glave odustale od privatizacije. Dati zlatnu koku koja je uz TS najbolje preduzece u drzavi, nekom strancu za saku dolara je kretenizam par ekselans. Valjda će razum na kraju ipak prevladati, ako u ovoj drzavi ima jos neko normalan…..

Odgovori
12

Ako se ovaj projekat ostvari, da li to znaci da ce biti zatvoren put 226 do aerodroma?

Odgovori
@d

Jos samo metro linija do aerodroma i bicemo ozbiljna drzava…

Odgovori
Mi

Samo tri piste u planu ?? Pa ja sam iznenadjen i uvredjen .. Ja bih dodao jos barem tri pa sa sest pista da imaju gde cavke da slecu a da ih ne uznemiravaju avioni. Boze kakva glupost. Nema prometa ni za jednu pistu a planiraju se tri..

Odgovori
Zi
М

Много каскамо, мног се философира!
Хрвати праве нов терминал на Плесу, обнавља се аеродром Софија- имају метро до града, маџари се развијају,…. а ми вечито контрирање, драма, фолирање и лоповлуци, скандали…

Нема нама леба док се не изгради метро линије од аеродрома НТ до центра БГ, до тада паланачки менталитет ће да влада…

Odgovori

Da si bio na aerodrumu u Sofiji sve bi ti bilo jasno. Nas aerodrom je za sve ove u okruzenje kao za nas Frankfurt!

Kad ce da gradite aerodrom u Nisu ,Dusan Silni.Samo Beograd,beograd mamu vam jebem u picku

Odgovori
Ni

Odgovor za Milunher
Nis ima vec aerodrom Konstantin Veliki. Njihov menadzment je nesposoban kao i sam grad Nis. Ne pljuj na Beograd, nije nista kriv zato sto je glavni i najveci grad. Preseli se u Bgd i kraj muke!

Me

U zagrebu ce za 1.5g biti sagraden novi terminal 65 000 m, sa svom pratecom infrastrukturom zapocetak sa 8 avio mostova, a stari ce biti za niskotarifne i kargo promet. Vrednost investicije 320 mil€ .treba graditi ispocetka i novo.A i dubrovnik prosiruje aerodrom sa novcem iz eu investicija 150 mil€ ps: toliko o neisplativosti ulaska u eu,ovih 150 mil je nepovratno a hr je morala dati 30mil€. Tosu ozbiljne cifre a ne ovih,2mil€ pa20mil na 20 godina.

Odgovori

Projekat novog terminala u Zagrebu je zapocet 2007. godine a zavrsetak je planiran 2010. godine, a po novom ce biti tek 2017. godine. Tako da ni kod njih ne cvetaju ruze.

http://www.b92.net/mobilni/biz/257977

Inace EIB im nije dao nepovratna sredstva vec „povoljan“ kredit!

Inace kapacitet im je sad od 1.7 do 2.2M, dok ce prosirenjem doci do max 3.5M. Nas ANT ima trenutno 4.6M a maksimum mu je 5.5M pa ce novim prosirenjem biti jos veci.

Da li je investicija 320M eura ili 20 M eura nije bitno, bitno imati putnike i ostvarivati profit.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj