BEG airport status
Burže 2015: Delegacija srpskog ministarstva odbrane sastala se sa predstavnicima MiG-a General Zrnić u trenutku izlaska sa sastanka sa predstavnicima kompanije MiG

Burže 2015: Delegacija srpskog ministarstva odbrane sastala se sa predstavnicima MiG-a

Igrom slučaja,  Tango Six je danas sreo delegaciju Ministarstva odbrane Srbije kako izlazi iz posebne sobe za sastanake u okviru štanda kompanije MiG, u hali 2 vazduhoplovnog sajma Burže u okolini Pariza.

Delegaciju je predvodio Zastupnik funkcije pomoćnika ministra odbrane za materijalne resurse i načelnik Uprave za odbrambene tehnologije general-major prof. dr Bojan Zrnić dok su ostali članovi bili civili – vazduhoplovni inženjeri Vojnotehničkog instituta.

Samo dan nakon našeg intervjua sa visokim predstavnikom kompanije MiG, u kojem je on potvrdio spremnost za učestvovanje u remontu i modernizaciji naše flote MiG-ova 29, delegacija srpskog Ministarstva odbrane pričala je sa kompanijom MiG iza zatvorenih vrata.

Na naše pitanje o temama i sadržaju razgovora, vođa delegacije general Zrnić je ljubazno odgovorio da nije u prilici da komentarišu razgovore između zvaničnih delegacija.

Tango Six je i pre dve godine na istom mestu, ponovo slučajno, zatekao našu delegaciju i dve godine kasnije razgovori se nastavljaju. Sa bitnom razlikom da ovoga puta nije bilo bacanja para od strane Ministarstva odbrane na proširenu delegaciju. Prisustvo stručnjaka i najodgovornijih starešina u sistemu svakako je profesionalno odgovorniji izbor u odnosu na vođenje državnih sekretara i drugih nebitnih pojedinaca.

Pretpostavka je da su pored MiG-a najveći skup vazduhoplovne industrije na planeti članovi naše delegacije iskoristili da se sastanu i sa kompanijama koje su potencijalni učesnici programa modernizacije Super galeba G-4.

Tango Six će uz pomoć kompanije Sky Partner i podršku Schneider Electric izveštavati svaki dan sa najvećeg svetskog vazduhoplovnog sajma. Za grupisane postove sa Buržea kliknite baner:

Burze_post

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

L

Opet mofernizacija istih aviona?

Odgovori
d

Tuga…

Opa…Skarabudživanje će da padne…Da časte.

Odgovori
N

I pre dve godine su se sastali na istom tom sajmu sa istim tim ljudima i vodili istu pricu. Nesto imam osecaj da ce i rezultat biti isti.

d

Sve je to lepo ali budzenje krseva je bacanje novca.
Ne valjaju u osnovi ove nase 29.ke. A kakvo crno budzenje ovih postojecih_!!? Pa da su krenuli od kada je Vucic dosao na mesto ministra odbrane svake godine da kupe po jednu devetku,ali novu..sada bi tri nove imali vec. Sve zamajavaju narod i cestite ljude u vojsci.Tuga u RV i Pvo da nema kuda tuznija.A retko ko prica i ako sme da progovori javno i da pita zasto je MMF blokirao kredit od Rusije?? Ko je dozvolio da se iko mesa u unutrasnju politiku Srbije?? Ko je odgovoran za to?Svi cute …i prelaze preko toga podvijenog repa.

Odgovori
d

Na slici vidim „prasinara“ koji razgovara o Mig-ovima!?
E on se u to zbilja razume, ko pilot u haubice!!
Dakle, nista!! Trla baba lan, da joj prodje dan i da uzme neku dnevnicu deviznu.

Odgovori
V

gm Zrnic je nas najbolji strucnjak iz oblasti avionike, radio i radarske tehnike. Kad kazem nas, mislim na drzavu Srbiju ne samo na Vojsku. To sto nosi zelenu uniformu je totalno nebitna stvar i ne moze se suditi o strucnosti prema boji uniforme, to je pomalo glupo! Mislim da nema coveka u Vojsci Srbije koji bi imao losu rec da kaze za ovog coveka osim onih koje je oborio na ispitu na VA, ali oni zato i nisu nasi pripadnici :-)

d

Gospodin koga navodite nikada nije radio na lovackoj avijaciji, niti se bavio njenom upotrebom, odrzavanjem i opsluzivanjem. Bas nikakve reference nema na lovackoj avijaciji. Ako je on po vama danas najbolji strucnjak, onda smo u velikom kadrovskom belaju.

Odgovori
J

Čovek je daleko stručniji od bilo koga na ovom portalu da se raspita o unapređenju avionike na Mig-29 . Kažem da se raspita, jer je 99% izvesno da od svega toga neće biti ništa pošto znamo ko stvarno odlučuje o tome kakav će biti sistem odbrane ove zemlje .

d

Mozes li podeliti to saznanje sa nama ovde prisutnima?

Ж

Нема никаквог унапређења авионике, разговарано је о резервним деловима.

Odgovori
V

Pretpostavljam da ste vi bili licno prisutni na razgovorima cim znate o cemu se konkretno pricalo!?

Ж

Министарство одбране је саопштило да се разговарало о набавци делова.

http://tangosix.rs/2015/19/06/ministarstvo-odbrane-dobilo-ponude-za-nabavku-helikoptera/

Odgovori
d

Živojine, koliko sam upucen kompanija Mig može samo prodavati nove avione, van sistema državnog trgovca oružjem. Dakle rezervni delovi i ostalo (oprema i alati), moraju ići preko državne firmr za prodaju naoružanja (nekadašnji Rosoboroneksport).
Ako su sa predstavnicima MIG-a pricali o rezervnim delovima, moli su samo popiti neku vodku!!

Ж

Можда сте у праву али један од снабдевача тих делова је свакако и РСК МиГ. Уосталом ако би се набављали делови морали би потписати уговор са обе компаније. РСК МиГ је радио модернизације авиона појединих држава а у уговорима су били и резервни делови и сва потребна опрема.

V

Zar zaista mislite da svi oni ljudi koji ucestvuju u projektovanju i kasnije modernizaciji aviona moraju biti i piloti istih!? Neki od njih verovatno nikad i ne sednu u taj avion ali za njega naprave neki izuzetno vazan sklop! Tako i gm Zrnic nije pilot i ne razume se u letenje ali za neke sklopove koji su obavezni delovi aviona je vrhunski strucnjak! To o cemu se razgovaralo mozemo samo da nagadjamo, a i samo znamo da su sva saopstenja iz vlade i ministarstava samo protokolarna…

Odgovori
I

Ne, nisu svi piloti naravo niti je to moguce, ALI opitni piloti moraju da ucestvuju u razvojnom programu novog aviona od samog postavljanja TTZa i koncepta kao odgovora na taj TTZ kao i u programu modernizacije i definiciji svi zahteva za istu…bar je to tako vec decenijama u zemljama koje se bave avijacijom, u suprotnom dobijes Lastu/Sovu/Safat 03/ YU Supersonik LIFT i Orao LIFT……Ono sto je sigurno je da timu na VTIu uopste nije jasno sta je u stvari integracija avionike i razvijanje iste za avion, kao sto im nikako nije jasno da kupovinom samog hardvera i generickih resenja ne dobijaju nista ozbiljno do glupih informacija na pametnim prikazivacima za velike pare…..

Ж

Госн ВОЈИН

Не мора генерал Зрнић да прави никакве склопове за модернизацију МиГ-а 29. То све већ постоји и Руси нуде модернизације, од стандарда СЕ (9-12СЕ, 9-13СЕ), преко СМ (9-12СМ, 9-13СМ) до СМТ (9-18, 9-19) или УПГ (9-20). Или некаква комбинација истих. Све зависи од тога колико неко има новца.

Модернизација МиГ-а 29 кошта око 10-15 милиона долара ако је стандард СМ/СМТ/УПГ.

Колико је реално да се причало о модернизацији наших авиона ако имамо само 4 авиона? Јел то по Вама рентабилно? У овој ситуацији када се држава дичи да је издвојила 600 милиона динара за функционисање ЛА и када је за фунционисање целог РВ и ПВО издвојено из буџета 9 милиона евра, Ви претпостављате да смо разговарали са делегацијом МиГ-а о модернизацији авионике која би коштала неколико десетина милиона долара.

Odgovori
V

ja sam ovim komentarom hteo pojasniti kompetentnost gm Zrnica za ove razgovore posto se u jednom od prethodnih postova postavilo pitanje da li covek koji nije pilot moze dogovarati ovakve poslove. On je vojnik i dobio je zadatak,a nije na njemu da raspravlja da li je to uredu ili ne.
Ovo o cemu ste vi pisali je sasvim druga prica i o njoj se moze raspravljati.

d

A gde nestadose iz vojske magistri elektronike,potom diplomirani inzenjeri svih specijalnosti, koji imaju polozenu preobuku (licencu) za avion MiG 29 ??

V

Đorđe negde u trouglu između Srbije, EU i Amerike. Mada sam čuo da ih ima i u Emiratima, pa i dalje od toga. Samo ne znam da li je to trač ili istina? Ne piše ništa na sajtu Države. Mora da je zapadna propaganda!

G

Nekom logikom ici ce se na na najeftiniju mozdernizaciju , koja ce biti uslovljena neimanjem starih djelova ( za radar recimo) a mozda i lupam. To bi znaci bila umalo SE varijanta.
Nego koliko bi kostala korristena 29-ka, ima li skoriji poznati slucaj da ih je neko kupio od nekoga? Sansa dokupa da imamo citavu eskadriu za narednih 10god.
Oko nas ih imaju Madjari, Rumuni, Bugari. ( Bugari jos lete na njima ali tanko je i kod njih)

J

Od raspada SSSR pouzdano se zna da su novi Mig-29 jedino oni palubni Mig-29K za indijsku ratnu mornaricu . Moguće je da su novi i ovih 16 Mig-29 SMT za rusko vazduhoplovstvo, mada nije izvesno . Sve ostalo, od Perua do Jemena, su primerci proizvedeni u doba SSSR sa različitim nivoima modernizacije .
Rusima je naravno poznato šta mi imamo, i oni imaju različite ponude a najjeftinija se svodi praktično na remont . E sad, ovo što kaže Goran S je interesantno pitanje . Moja pretpostavka je da bi naši radari koji su najbedniji mogući ( verzija N019EB ) bili silom prilika rekonfigurisani ili u N019ME ili u N019M1.

F

Gos. Zrnic se razume u avijaciju koa „Marko Kraljevic u HiFi“.
On se razume samo u radarsku tehniku i to sa teorijskog nivoa bez i malo prakticnih znanja. Uz to se predstavlja kao profesor na VA a to nije jer je vanredni profesor. On je jedan puki poslušni ćata koji služi svim partijama a narocito onima gde je i školovan, tamo negde u Ohaju.Strašno……

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zagreb jedini ostao otvoren

I još jedna napomena. Tijekom ljetnog reda letenja samo na liniji Zagreb-Bruxelles je ponuđeno 530 sjedala dnevno u oba smjera. Na ovu brojku treba dodati još i velik broj letova za Bruxelles iz Splita, Dubrovnika, Pule i Zadra (koji jesu prvenstveno turistički, no vjerujte i tu ima prilično ovih EU i NATO putnika).

01. Apr 2020.Pogledaj

Nele na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zagreb jedini ostao otvoren

Koja konektiranost kad putnika nema? U Americi koja je pojam za avioobracaj avioni lete sa 5-7 putnika. Nazalost sada cargo i rescue letovi jedino imaju smisla. Sve ostalo nema. Pisem i sa aspekta svog poziva, pilotskog, jer je besmisleno stavljati posade u rizik da obole za nikakvu finansijsku korist i besmislenu potrebu za povezivanjem. Mislite…

01. Apr 2020.Pogledaj

Vilim na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zagreb jedini ostao otvoren

Alen vrlo pesimisitican i oprezan. Po ovome oporavka nema do jeseni

31. Mar 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zagreb jedini ostao otvoren

Dax, ja u svom timu imam pet zdravstvenih radnika od kojih dvoje rade direktno na koronavirusu (jedan je lječnik u Hrvatskoj vojsci, drugi u Kliničkom bolničkom centru Dubrava koji je glavna bolnica za borbu sa koronavirusom ispražnjen i prilagođen za tu namjenu), a jedan je sveučilišni profesor na Medicinskom sveučilištu UMF-u Cluj Napoca. Sve oko…

31. Mar 2020.Pogledaj

126LAE-Delta na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zagreb jedini ostao otvoren

Izgleda kao balans između redovnih operacija i vanrednih mera protiv pandemije. Jedino se pitam da li je rizik prihvatljiv u ovo vreme?

31. Mar 2020.Pogledaj

Send this to a friend