BEG airport status
SMATSA, Jat tehnika i SIEPA pregovarale o saradnji sa kompanijama iz Irana Moguća buduća saradnja sa Iran erom i Merajem / Foto: PKS

SMATSA, Jat tehnika i SIEPA pregovarale o saradnji sa kompanijama iz Irana

Posle šestogodišnje pauze u Teheranu je 8. decembra ponovo održana Mešovita komisija za privrednu saradnju Srbije i Irana. Istog dana održan je i poslovni forum i bilateralni razgovori iranskih i srpskih kompanija, saopštila je Privredna komora Srbije (PKS).

Forum, održan u okviru zasedanja Mešovitog komiteta, okupio je 95 iranskih i 35 srpskih firmi.

Srpsku vazduhoplovnu industriju predstavljali su SMATSA, Jat tehnika i Agencija za promociju izvoza i strana ulaganja (SIEPA).

Oni su o mogućoj saradnji razgovarali sa menadžmentom Iran era (Iran Air) i predstavnicima najveće iranske privatne kompanije za obuku pilota Meraj (Meraj), navodi PKS.

Učešće srpskih kompanija na Poslovnom forumu u Teheranu organizovala je PKS u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije i Srpsko-iranskom privrednom komorom.

Veljko Jovanović, savetnik predsednika PKS i Rasim Ljajić, potpredsednik Vlade Srbije, koji je predvodio srpsku delegaciju u Iranu, razgovarali su, između ostalog, i sa predsednikom Privredne komore Irana, Mohsenom Džalapurom i pozvali iranske privrednike da na proleće posete Srbiju i u Beogradu učestvuju na Biznis forumu i seminaru o poslovanju u Iranu i Srbiji, stoji u saopštenju PKS-a.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Sa

Moze li neko da dostavi informacije:

1) Koje sve privatne firme iz vazduhoplovnog sektora su bile u sklopu delegacije?

2) Sta je konkretno dogovoreno (u kom smeru ce se saradnja odvijati)?

3) Koliko je odlazak delegacije kostao (to je novac poreznih obveznika) i ko ce biti odgovoran ako se nista ne dogovori/ugovori/realizuje?

Hvala unapred!

Odgovori
go

Informacije lako možeš dobiti ako ih tražih od nadležne institucije, a ne po bespućima internetske zbiljnosti.. No, da ti pomognem:

1. Sve firme bez obzira na formu vlasnistva su bile pozvane, osim naravno onih koje radi vojni program s obzirom na postojanje sankcija. Privatne firme su do jedne ignorisale poziv.

2. Razumeš, nadam se, koncept poslovne tajne. Ne postoji kompanija na svetu koja objavljuje detalje poslovnig ugovor ai dogovora na internetu samo zato jer ti to tražiš.

3. Budžet R. Srbije je trpio trošak od 800 eur. Ukoliko se ništa ne realizuje krivicu snose kompanije jer posao države nije da ugovora poslove već da otvara vrata. Ukoliko ne prođeš kroz otovorena vrata, jebi ga.

Odgovori
Go

Pozdrav Gorkov,
Ne poznajem vas, pa ce mozda moj komentar bit pogresno upucen – u tom slucaju se izvinjavam.
Medjutim, po vasem odgovoru i njegovom tonu, mogu samo da zakljucim da ste ili sami bili u delegaciji ili da ste ucestvovali u organizovanju iste. Ili ste jednostavno placeni da se predstavljate kao da jeste.
Ono sto vi i vama slicni ne razumeju (razumes, nadam se – ako ne, da ti pomognem – da upotrebim tvoj recnik, mozda ce tako biti jasnije) je da svi u javnom sektoru obavljaju javne funkcije. Prevedeno da jednostavan jezik – vas posao je usluzan. Vi sluzite gradjanima ove zemlje. Ne obrnuto.

Da su sve firme pozvane, a da se ni jedna nije odazvala meni zvuci ili kao obicna laz, ili je taj poziv bio malo traljavo odradjen. Govorim iz iskustva.
Koncept poslovne tajne je nesto sto vi ne razumete – sva javna preduzeca imaju obavezu da se pravdaju gradjanima. Ne postoji nesto kao „tajni ugovori“ u javnim preduzecima – to su izmislile prethodne vlasti, a trenutna uziva u koriscenju. I da – meni kao gradjaninu Srbije mora biti pokazan ugovor ako ja to trazim. i samo zato sto ja trazim.
Sto se tice budzeta, ne verujem da su samo avio karte kostale 800 evra (sve i da kazete da je Air Serbia donirala karte – to je i dalje iz dzepa poreskih obveznika). Druga stvar je ucesce SIEPA-e – gde god oni umesaju prste, mozete biti sigurni da je trosak po budzet Srbije vise-milionski. I da – svako mora da snosi odgovornost za ono sto radi ili ne radi („jebi ga“ – ali tako je, pre ili kasnije).
Srdacan pozdrav uz zelju da nas ubuduce na ovakvim manifestacijama predstavljaju kvalitetniji ljudi…

Do

Golube, svaka ti je na mestu.

Odgovori
go

Pretpostavljam da ste iz dela sektora koji nije imao interesovanja da se predstavi u Iranu. Da ste više vremena posvetili pokušaju da kontaktirate potencijalne iranske partnere možda bi uspeh bio veći, a ogorčenje neodlaskom i uspehom drugih manje.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj