BEG airport status
DCV: Puštanje lampiona otkazano zbog propusta u organizaciji Dunavski kej predstavlja uslovno zabranjenu zonu, poručuju iz Direktorata

DCV: Puštanje lampiona otkazano zbog propusta u organizaciji

Dan posle saopštenja organizatora da je puštanje 1.000 lampiona u čast proslave rođendana Nikole Tesle otkazano na osnovu preporuke Direktorata civilnog vazduhoplovstva (DCV) zbog bezbednosti vazdušnog saobraćaja, stižu reakcije ovog regulatornog tela.

Puštanje lampiona sa Dunavskog keja je prvobitno bilo zakazano za 10. jul, ali je zbog jakog vetra pomereno za šest dana.

U svom pisanom saopštenju DCV navodi da „zona koja je bila planirana za lansiranje lampiona predstavlja uslovno zabranjenu zonu u kojoj je lansiranje raketa i drugih letećih objekata zabranjeno“.

– Zakonom o vazdušnom saobraćaju jasno je propisano da se rakete i drugi leteći objekti mogu lansirati tako da ne ugrožavaju bezbednost vazdušnog saobraćaja, da se za lansiranje raketa i drugih letećih objekata mora pribaviti prethodna saglasnost pružaoca usluga u vazdušnoj plovidbi, kao i da za eventualnu štetu koja je nastala usled lansiranja raketa i drugih letećih objekata odgovorno je lice koje je raketu, odnosno drugi leteći objekat lansiralo. Zakon propisuje i kaznene odredbe, kako za pravno lice, tako i za pojedince, koji postupe suprotno pomenutim odredbama Zakona – navodi se u saopštenju DCV -a.

Oni su ovom prilikom upozorili da lampioni, zbog svojih performansi, doleta i sve učestalijeg korišćenja, mogu da predstavljaju ozbiljnu pretnju bezbednosti vazdušnog saobraćaja, posebno kada se lansiraju u delu vazdušnog prostora koja se posebno kontroliše i u kojem se odvijaju letovi civilnih vazduhoplova.

– Primera radi, pojedine države su zbog mogućnosti izazivanja požara na zemlji i ometanja bezbednog odvijanja vazdušnog saobraćaja, zabranile ili drastično ograničile upotrebu ovih lampiona. Radi izbegavanja neželjenih situacija u buduće, preporučujemo da se pre puštanja lampiona ili održavanja sličnih manifestacija, organizatori prethodno informišu o mogućnosti, uslovima i mestu za bezbedno odvijanje takvih događaja, kako ne bi došlo do ugrožavanja bezbednosti vazdušnog saobraćaja – poručuju iz Direktorata.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Je

Tako je! Zivot u Srbiji mora biti i jeste u sluzbi naplate preleta i uzimanja kinte odatle, za sve ostale jubileje nemojte da smetate porucuje DCV.

Na isti nacin i narod postoji da bi policija mogla kazne da naplacuje….

Kako je tuzno zivot istrgnut iz konteksta u Srbiji…..

Odgovori
Ni

Znaci trebalo je rizikovati da neki avion naleti na neki od tih lampiona i da xy ljudi pogine?

Op

Ne, nista nije trebalo rizikovati, vec ako se nesto zaista i zeli uraditi onda izdati NOTAM, prilagoditi satnicu/lokaciju i sl…..Zasto mislis da su avioni sve i svja?

Kad moze da se prangija po Nikincima onda se posade obavestavaju i skrecu ali vojsku i sdpr ne moze niko tako lako da otkaci koliko obican narod…

Kad ima volje ima i nacina, civilizovan svet to odavno demonstrira. Kod nas sindrom balkanske salteruse i dalje upravlja zivotima, abrani, skloni, ukini, da me ne boli glava….

Mi

Nisam siguran bas da dobro tumacite ,,pustanje lampiona,,…to su tela koja se odrzavaju u vazduhu zahvaljujuci toplom vazduhu u njima, pretpostavljam….neka vam DCVobjasni, ko odobrava pustanje meteo balona, punjenih helijumom, koji nose metalno-plasticne sonde razlicitih tezina a baloni sa visinom mogu poprimiti i vrlo veliki precnik…visina koju dostizu met. baloni se meri u hiljadama metara…

I

Kao sto rekoh, kad se hoce (mrdnuti guzicom, promuckati mozgom i sl) svasta moze da se uradi, samo je pitanje pristupa……..

https://www.youtube.com/watch?v=FllDr7D79dw

Oni koji su odgojeni i vaspitani da primenjuju „Ne moze“ balkansko-birokratski pristup tesko da mogu bilo sta na bolje u ovoj zemlji da promene osim da smetaju zivotu…

Br

…doticni gospodine… Posebno za sindrom salterusa a taj isti sindrom uz jos par „intelektualaca“ nas je i doveo ovde gde jesmo.

av

komunisticki pristup nacin resavanja problema….zabrani, okrivi drugog i nastavi da sedis u kafani preko puta dcv-a

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Millennium na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Bilo bi super da makar jednom mesečno imamo ovakve analize i drugih RV i PVO zemalja. SAD, Rusija, Kina to nam je manje više sve poznato, ali recimo da izlaze tekstovi o nekim drugim zemljama koje u vestima i komentarima ne pominjemo puno.

17. May 2025.Pogledaj

Srbofil na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Branko 30%, toliko je jeftiniji J-10 od Rafala. Ali pitanje je da li je jeftiniji na 10, 15, 20 godina, najverovatnije nije. Ne postoji vrhunsko, a jeftino, ni čekić, a kamoli avion.

17. May 2025.Pogledaj

Бивши Гастос na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Разлика између Пакистанаца и Индијаца су Ј17, ПЛ15, религија и бркови.

17. May 2025.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Dusan Niko ne kaze da Rafal nista ne vredi, ili da je los avion, vec da se nesto vise od tri puta jeftiniji kineski jednomotorni avion (3. klasa u Kini), pokazao bolje u ovom sukobu jer su oborili pet aviona, od kojih tri Rafala (1. klasa u EU), bez gubitaka. Svakako da je rano za…

17. May 2025.Pogledaj

Т5 na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Одличан текст али без речи о стратешким ракетама и свемирском програму без кога би Индија била само већа регионална сила😎 Шалу на страну ракете Агни и Притви, слетање на месец и гомила сателита у орбити чини ову земљу светском силом.

17. May 2025.Pogledaj