BEG airport status
U SMATSA-i obeležen Dan kontrolora letenja: U danu Srbiju preletalo skoro 3000 aviona Udruženje kontrolora letenja Srbije i SMATSA obeležile Dan kontrolora letenja / Foto: Dina Đorđević

U SMATSA-i obeležen Dan kontrolora letenja: U danu Srbiju preletalo skoro 3000 aviona

Dan kontrolora letenja, 20. oktobar, obeležili su Udruženje kontrolora letenja Srbije i SMATSA u zgradi Centra kontrole letenja na Aerodromu Nikola Tesla.

Predsednik Udruženja, Ivan Popović, ovom prilikom je zahvalio direktoru SMATSA-e, Radojici Rovčaninu, zbog pružanja „konkretne podrške u radu i unapređenju statusa profesije kontrole letenja“.

Rovčanin je, takođe, pohvalio rad Udruženja i objasnio da je tokom „teške sezone koju su kontrolori izneli na plećima“ Srbiju preletelo 2969 aviona u danu.

Tako je zabeleženo da je vazdušni prostor u jednom satu preletelo čak 216 aviona.

Prilikom proslave Dana kontrolora letenja, Željku Cebeloviću je uručena povelja počasnog člana Udruženja.

Kontrolori, Milan Antonijević i Vladimir Bubalo, takođe su poneli ovu titulu, ali će im, zbog odsustva, povelja biti naknadno uručena.

Sumiranje rezultata rada Udruženja u 2015.

Proslava Dana kontrolora letenja bila je prilika i da se sumiraju ovogodišnji rezultati Udruženja kontrolora letenja Srbije.

Prema rečima njihovog podpredsednika, Zorana Ljubišića, godina je bila jako teška za njih.

– Imali smo 13. mart – pad helikoptera sa tragičnim ishodom. Udruženje je aktivno učestvovalo u tome kroz pravnu pomoć pri davanju izjava u Tužilaštvu.

Istraga nije zaključena i to nam je bio, takođe, jedan veliki problem u ovoj godini jer se u našem poslu jako retko dešavaju tragedije sa smrtnim ishodom.

Ti kontrolori su i dalje u sistemu, rade – izjavio je Ljubišić.

Nasuprot tome, prema njegovim rečima, dosta je urađeno da se položaj profesije kontrolora poboljša.

– Došlo je do saradnje sa vlastima na donošenju zakona i propisa, pošto se često menjaju regulative.

Ako želite da donesete neke nove regulative koje Evropa nameće često ste primorani da ulazite u primene novih dokumenata i pravila koji su vezani za rad – kako kontrolora letenja, tako sistema kontrole letenja.

Takođe, direktor SMATSA-e, gospodin Rovčanin nam je omogućio da konkretizujemo neke naše statusne potrebe koje su se svele na osiguranje dozvole – objasnio je Ljubišić za naš portal

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zadar - Ponikve na: Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

NATO avijacija je letela van dometa naše PVO. Dejsvovali smo sam u prvim danima rata. (bofors , 40mm) Svaki dan su vrlo precizno dejstvovali po nasem aerodromu. Magacini. Rezervoari. Kaponiri. pista. Zgrade... Nas , vojsku, naše položaje, nisu gađali. Ono što je tema ovoga Zoranovig teksta, a čega sam ja svedok , je rešenje MIG…

27. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

I moze da ih dobije u najbrzem roku, bukvalno za dva tri dana ako dodje do nekog zakuvavanja, za razliku od Srbije koja i d moze mora da ceka n odobravanje vise zemalja ukljucujuci i USA. U nestabilnom regionu imati bilo šta na.stanju ipak pravi veliku razliku. Hrvatska nije u takvom regionu gde joj preti…

27. Mar 2025.Pogledaj

Davor na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

MIG 29 ne može da dođe do "OSEKA" i da se vrati ma Batajnicu osim ako ga ne dopuni Rosnjeft.Mala šala,ali je ovdje puno "komentatora" neostvarenih vazduhoplovaca. Bez zle namjere, ali toliko o temi,čiji je tata jači. Inače pratim portal,puno dobrih stvari od ljudi koji nešto znaju...

26. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

Hrvatska već ima rakete Meteor, jer su države koje poseduju te rakete u obavezi da brane Hrvatsku.

26. Mar 2025.Pogledaj