BEG airport status
U SMATSA-i obeležen Dan kontrolora letenja: U danu Srbiju preletalo skoro 3000 aviona Udruženje kontrolora letenja Srbije i SMATSA obeležile Dan kontrolora letenja / Foto: Dina Đorđević

U SMATSA-i obeležen Dan kontrolora letenja: U danu Srbiju preletalo skoro 3000 aviona

Dan kontrolora letenja, 20. oktobar, obeležili su Udruženje kontrolora letenja Srbije i SMATSA u zgradi Centra kontrole letenja na Aerodromu Nikola Tesla.

Predsednik Udruženja, Ivan Popović, ovom prilikom je zahvalio direktoru SMATSA-e, Radojici Rovčaninu, zbog pružanja „konkretne podrške u radu i unapređenju statusa profesije kontrole letenja“.

Rovčanin je, takođe, pohvalio rad Udruženja i objasnio da je tokom „teške sezone koju su kontrolori izneli na plećima“ Srbiju preletelo 2969 aviona u danu.

Tako je zabeleženo da je vazdušni prostor u jednom satu preletelo čak 216 aviona.

Prilikom proslave Dana kontrolora letenja, Željku Cebeloviću je uručena povelja počasnog člana Udruženja.

Kontrolori, Milan Antonijević i Vladimir Bubalo, takođe su poneli ovu titulu, ali će im, zbog odsustva, povelja biti naknadno uručena.

Sumiranje rezultata rada Udruženja u 2015.

Proslava Dana kontrolora letenja bila je prilika i da se sumiraju ovogodišnji rezultati Udruženja kontrolora letenja Srbije.

Prema rečima njihovog podpredsednika, Zorana Ljubišića, godina je bila jako teška za njih.

– Imali smo 13. mart – pad helikoptera sa tragičnim ishodom. Udruženje je aktivno učestvovalo u tome kroz pravnu pomoć pri davanju izjava u Tužilaštvu.

Istraga nije zaključena i to nam je bio, takođe, jedan veliki problem u ovoj godini jer se u našem poslu jako retko dešavaju tragedije sa smrtnim ishodom.

Ti kontrolori su i dalje u sistemu, rade – izjavio je Ljubišić.

Nasuprot tome, prema njegovim rečima, dosta je urađeno da se položaj profesije kontrolora poboljša.

– Došlo je do saradnje sa vlastima na donošenju zakona i propisa, pošto se često menjaju regulative.

Ako želite da donesete neke nove regulative koje Evropa nameće često ste primorani da ulazite u primene novih dokumenata i pravila koji su vezani za rad – kako kontrolora letenja, tako sistema kontrole letenja.

Takođe, direktor SMATSA-e, gospodin Rovčanin nam je omogućio da konkretizujemo neke naše statusne potrebe koje su se svele na osiguranje dozvole – objasnio je Ljubišić za naš portal

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pilot320 na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

Razlika je sto je EASA dozvola napravljena za Evropsko tržište, time ga štite, dok kod nas u Srbiji dobijes ICAO dozvolu koja je priznata u Aziji, Arici. ( Svuda osim u Evropi) Za konverziju polažeš 13 indentičnih predmeta. Samo uzimanje para.

02. Dec 2023.Pogledaj

Star_tr na: Kazahstan: Glasine o kupovini Rafala nisu tačne, “Su-30 je najbolji višenamenski borbeni avion na svetu“

@Feline Istina njihovi avioni nisu borbeno dokazani, ali zato ostatak njihove vojne industrije ime svega za ponuditi, od tenkova, oklopnjaka, artiljerije... A važno je i da bi se održavanje te tehnike moglo raditi preko Poljske koja polako postaje Europski centar južnokorejske vojne opreme.

02. Dec 2023.Pogledaj

Borna na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

ICAO je medjunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo, te sve zemlje koje su clanice ICAO-a, moraju imati dozvole uskladjene sa ICAO regulativom, a EASA je EU organizacija( nasljednica JAA, koje je Srbija bila clanica). Recimo da ICAO propisuje neki "minimum" kojih se sve zemlje clanice moraju pridrzavati. EASA ima jos nekih dodatnih uvjeta, slicno je i…

02. Dec 2023.Pogledaj

Marko na: Španci potpisali prvi ugovor za nabavku SIRTAP drona u čijem naoružavanju može učestvovati i Srbija

Čisto sumnjam da Srbija izvan NATO-a, a slizana s Rusima i Kinezima, može upasti u ovo. Ako se uspije - svaka čast!

02. Dec 2023.Pogledaj