BEG airport status
IATA predviđanja za 2016 godinu: zarada avio-kompanija 33 milijardi dolara, leteće 3,8 milijardi putnika Nove, umereno ohrabrujuće, prognoze svetske asocijacije avio-kompanija

IATA predviđanja za 2016 godinu: zarada avio-kompanija 33 milijardi dolara, leteće 3,8 milijardi putnika

Prosečna neto zarada avio-kompanija u 2016. godini iznosiće 36,3 milijardi dolara, predviđa IATA – industrijska asocijacija svetskih avio-kompanija u svom novom izveštaju. Asocijacija je, takođe, preinačila prognozu iz juna ove godine o neto profitu od 29,3 milijardi dolara u 2015. i iznela zaključak da će on iznositi 33 milijardi dolara.

Zaključci IATA-e da će naredna godina biti bolja od ove oslanjaju se na procene pojedinih parametara kao što su niža cena goriva, rast broja putnika, ekonomska kriza. 

Pad prihoda samo u kargo prevozu

U 2016. godini svetske avio-kompanije prevešće 3,8 milijardi putnika. Prema prognozi oni će leteti na 54 000 linija.

Prihodi u 2016. godini iznosiće 717 milijardi dolara.

Ova cifra predstavljaće rast u odnosu na 2015. godinu, kada je broj od 710 milijardi dolara, u stvari, predstavljao pad u poređenju sa 2014. godinom (758 milijardi dolara).

cargo B747-400F
Ekonomska kriza najviše pogađa kargo saobraćaj / Foto: Wikimedia

U 2016. blagi pad će doživeti samo kargo prevoz čiji će prihod iznositi 50.8 milijardi dolara, procenjuje IATA i prognozira da će ta cifra za 2015. godinu iznositi 52.2 milijarde dolara.

Paradoksalno, rast potražnje za ovom vrstom prevozom u 2016. procenjuje se na 3% što je više u odnosu na 2015. godinu (1,9%). Biće prevezeno 52.7 miliona tona robe.

Profit po regionima za 2015. i 2016.

Od 33 milijardi dolara koliko iznosi ukupna neto zarada u 2015. godini, severnoameričkim kompanijama pripašće više od polovine, odnosno 19.4 milijardi dolara. Isto će se desiti i sledeće godine s tim što će cifra iznositi 19.2 milijarde dolara. Godišnja zarada avio-kompanija po putniku u 2016. iznosće 21.44 dolara.

Evropski avio-prevoznici  ukupno će ostvariti tri puta manji profit od Severne Amerike u 2015. godini – 6.9 milijardi dolara. U 2016. ovaj broj povećaće se na 8.5 milijardi dolara. Naglom rastu najviše će doprineti pad cene goriva, brži oporavak Evrozone i prihodi od poslovnih putovanja u Severnu Ameriku čiji je broj u porastu. Ipak, zarada po putniku iznosiće svega 8.80 dolara.

Zarada u azijsko-pacifičkom regionu iznosiće 5.8 milijardi dolara u 2015. godini, odnosno 6.6 milijardi dolara u 2016. Profit po putniku sledeće godine procenjuje se na 5.13 dolara. Najveći rast zabeležiće Indija, Indonezija i Kina. Ova regija, međutim, i dalje će nastaviti da beleži slab rast u kargo saobraćaju.

A380_Emirates_A6-EDC
Bliskoistočne kompanije zaradiće manje nego što je prvobitno prognozirano / Foto: Wikimedia

Kompanije sa Bliskog istoka će u ovoj godini zabeležiti profit od 1.4 milijardi dolara, što je manje u odnosu na prvobitno predviđanje od 1.8 milijardi. Očekuje se da će 2016. ta cifra iznositi 1.7 milijardi. Profit po putniku biće 7.79 dolara, što je nešto manje u odnosu na Evropu i čini jednu trećinu zarade u Americi.

Latinska Amerika će 2015. godinu završiti sa 300 miliona dolara gubitka.  Zarada u sledećoj godini biće 400 miliona dolara.

Isti gubitak ove godine se očekuje i u Africi dok će naredne on iznositi 100 miliona dolara.

„Krhka“ profitabilnost

U 2015. godini, kao i u 2016. zarada avio-kompanija biće veća od troškova.

– Ostvarivanje veće zarade od troškova znači da su avio-kompanije uspele da ostvare minimum očekivanja svojih akcionara.

Za većinu drugih industrija to predstavlja normu, ne izuzetak. Prosečni avio-prevoznik će i dalje zarađivati manje od 10 dolara po putniku.

Profitabilnost industrije se opisuje pre rečju „krhka“ nego „stabilna“ – objasnio je Toni Tajler, generalni direktor IATA-e.

IATA skreće pažnju da će trend rasta profita u avio-industriji biti sporiji u narednom periodu. Kao jedan od razloga navodi se cikličnost poslovanja koje traje 8-9 godina, a za čiju se početnu tačku u ovom slučaju uzima 2009. godina.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj