BEG airport status
Laste u Iraku i dalje u aktivnoj službi Prelet tri aviona Lasta-95N iznad postrojenih novih diplomaca Vazduhoplovne Akademije RV Iraka / Foto: Nasiriyah News Network

Laste u Iraku i dalje u aktivnoj službi

Iračka novinska mreža Nasiriyah News Network posetila je 17. decembra vojnu vazduhoplovnu bazu Imam Ali gde je održana promocija prvih pilota koji su završili Koledž Vazduhoplovnih Snaga na ovom aerodromu. Ceremoniji proglašenja novih oficira prisustvovali su komandant RV Iraka general-pukovnik Anvar Hama kao i predstavnici vrha iračke vojske, ministarstva odbrane i lokalne vlasti.

U protekle tri godine u klasi je odškolovano 50 oficira koji su nakon diplomiranja postali piloti poručnici a njihova obuka obuhvatala je, kako teorijski tako i praktični deo. Komandant RV Iraka napomenuo je da će novi piloti zajedno sa svojim saborcima aktivno učestvovati u borbi protiv tzv. Islamske države i da će imati vrlo važnu ulogu u izgrađivanju države i njene odbrane. On je pohvalio pripadnike vazduhoplovne baze Imam Ali koja će, u okviru Vazduhoplovnog Koledža RV Iraka školovati pilote i u naredne dve godine.

dsc_9619-qpr
Defile jedinica RV Iraka nakon ceremonije promocije novih pilota / Foto: Nasiriyah News Network

Predstavnici lokalnih vlasti iskoristili su priliku da pozovu saveznu vladu da ubrza nabavke i isporuke vazduhoplovne tehnike za RV Iraka i da još više aktivira i pripremi vojne vazduhoplovne snage kako bi što bolje učestvovali u međunarodnoj koaliciji čija su dejstva do sada bila nedovoljno efikasna i spora. Takođe apelovano je i da se sklope ugovori za isporuku vazduhoplova i od drugih zemalja koje će biti mnogo ozbiljnije nego što je to do danas bio slučaj sa Sjedinjenim Državama.

Dekan Vazduhopolovnog Koledža brigadni general Amer Mohamed Juma napomenuo je da je ovo 77. klasa Koledža ali prva koja je završila svoje školovanje na aerodromu Imam Ali.

dsc_9691-qpr_002
Srpski školski avioni Lasta-95N i dalje u aktivnoj upotrebi u školskom sistemu RV Iraka / Foto: Nasiriyah News Network

Do početka 2014. godine eskadrile Vazduhoplovnog Koledža (Akademije) nalazili su se u vazduhoplovnoj bazi Tikrit (nekada Al Sahra) 170 km severno od Bagdada. Nakon toga odlučeno je da se Koledž preseli u bazu Imam Ali, poznatu i pod nazivom Talil koja se nalazi 20 km jugozapadno od grada An Nasirija i 310 km jugoistočno od Bagdada.

Ovo se pokazao kao dobar potez jer je kasnije baza Tikrit napadnuta od strane islamista. Interesantno u bazi Imam Ali nalazi se 36 armirano-betonskih skloništa koje su do 1985. godine izgradile jugoslovenske firme.

143473_80577100_r9Qcp7Z
Lasta-95N na statici u društvu aviona T-6A i Cessna 208B, aerodrom Imam Ali.

Na ceremoniji su se u vazduhu mogli videti školski avioni srpske proizvodnje Lasta-95N što je dokaz da se ovi avioni još uvek aktivno koriste u Iraku. Na statici društvo su im pravili i američki turboelisni avioni T-6A “Texan II“. Tango Six je već pisao o tome da je Irak u početku borbenih dejstava protiv tzv. Islamske države za podršku iz vazduha koristio i Laste.

Irak je još 2007. godine pokazao interesovanje za Lastu i kao prvi naručilac aviona postao je ujedno i finansijer završetka ovog projekta. Prvi let prototipa izvršen je 5. februara 2009, a prototip iračke varijante Lasta-95N 24. februara 2010.

Prve Laste Iraku su isporučene juna 2010, a poslednji avioni stigli su u Irak jula 2011. Pored 20 Lasti Irak je za potrebe obuke i trenaže pilota nabavio i 12 aviona Cessna 172S, 15 T-6A a naručeno je i 20 pakistanskih aviona Super Mushshak.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Od

Jesu li tacni podaci da je Vijetnam zainteresovan za nabavku „Laste“ kao zamene za „Jak 52“?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj

Tomix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Ovaj dvomotorni moze da puca na mesto bivseg AN-2 aviona. Dok jednomororac moze da zameni stare utve. Srbija je od pamtiveka imala proizvodnju aviona, i trebali bi i sad pokusati osvojiti proizvodnju ovih lakih letelica kako za vojnu tako i za civilnu upotrebu.

13. Dec 2024.Pogledaj

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Branko Mnogo, mnogo je jeftinije. Brodovi se natovare sa desetinama hiljada tona tereta (najveći i sa stotinama hiljada tona) i tvojih 40 tona je ništa, kamičak. Kao da upoređujemo prenos bombone i velikog džaka brašna u rukama. Avion troši ogromnu količinu goriva + ostali troškovi a preveze samo tih 40t, svi troškovi otpadaju na taj…

13. Dec 2024.Pogledaj