Iračka novinska mreža Nasiriyah News Network posetila je 17. decembra vojnu vazduhoplovnu bazu Imam Ali gde je održana promocija prvih pilota koji su završili Koledž Vazduhoplovnih Snaga na ovom aerodromu. Ceremoniji proglašenja novih oficira prisustvovali su komandant RV Iraka general-pukovnik Anvar Hama kao i predstavnici vrha iračke vojske, ministarstva odbrane i lokalne vlasti.
U protekle tri godine u klasi je odškolovano 50 oficira koji su nakon diplomiranja postali piloti poručnici a njihova obuka obuhvatala je, kako teorijski tako i praktični deo. Komandant RV Iraka napomenuo je da će novi piloti zajedno sa svojim saborcima aktivno učestvovati u borbi protiv tzv. Islamske države i da će imati vrlo važnu ulogu u izgrađivanju države i njene odbrane. On je pohvalio pripadnike vazduhoplovne baze Imam Ali koja će, u okviru Vazduhoplovnog Koledža RV Iraka školovati pilote i u naredne dve godine.
Predstavnici lokalnih vlasti iskoristili su priliku da pozovu saveznu vladu da ubrza nabavke i isporuke vazduhoplovne tehnike za RV Iraka i da još više aktivira i pripremi vojne vazduhoplovne snage kako bi što bolje učestvovali u međunarodnoj koaliciji čija su dejstva do sada bila nedovoljno efikasna i spora. Takođe apelovano je i da se sklope ugovori za isporuku vazduhoplova i od drugih zemalja koje će biti mnogo ozbiljnije nego što je to do danas bio slučaj sa Sjedinjenim Državama.
Dekan Vazduhopolovnog Koledža brigadni general Amer Mohamed Juma napomenuo je da je ovo 77. klasa Koledža ali prva koja je završila svoje školovanje na aerodromu Imam Ali.
Do početka 2014. godine eskadrile Vazduhoplovnog Koledža (Akademije) nalazili su se u vazduhoplovnoj bazi Tikrit (nekada Al Sahra) 170 km severno od Bagdada. Nakon toga odlučeno je da se Koledž preseli u bazu Imam Ali, poznatu i pod nazivom Talil koja se nalazi 20 km jugozapadno od grada An Nasirija i 310 km jugoistočno od Bagdada.
Ovo se pokazao kao dobar potez jer je kasnije baza Tikrit napadnuta od strane islamista. Interesantno u bazi Imam Ali nalazi se 36 armirano-betonskih skloništa koje su do 1985. godine izgradile jugoslovenske firme.
Na ceremoniji su se u vazduhu mogli videti školski avioni srpske proizvodnje Lasta-95N što je dokaz da se ovi avioni još uvek aktivno koriste u Iraku. Na statici društvo su im pravili i američki turboelisni avioni T-6A “Texan II“. Tango Six je već pisao o tome da je Irak u početku borbenih dejstava protiv tzv. Islamske države za podršku iz vazduha koristio i Laste.
Irak je još 2007. godine pokazao interesovanje za Lastu i kao prvi naručilac aviona postao je ujedno i finansijer završetka ovog projekta. Prvi let prototipa izvršen je 5. februara 2009, a prototip iračke varijante Lasta-95N 24. februara 2010.
Prve Laste Iraku su isporučene juna 2010, a poslednji avioni stigli su u Irak jula 2011. Pored 20 Lasti Irak je za potrebe obuke i trenaže pilota nabavio i 12 aviona Cessna 172S, 15 T-6A a naručeno je i 20 pakistanskih aviona Super Mushshak.
Oddball
Jesu li tacni podaci da je Vijetnam zainteresovan za nabavku „Laste“ kao zamene za „Jak 52“?