BEG airport status
Epilog jučerašnjeg incidenta: Crnoj Gori ostao jedan neoperativni Air Tractor i dva Dromadera Budući da helikopteri MUP-a nemaju vedra, Crnoj Gori sada ostaju samo Dromaderi. 40-EAB na fotografiji već duže vreme nije operativan. Foto: Dragan Trifunović

Epilog jučerašnjeg incidenta: Crnoj Gori ostao jedan neoperativni Air Tractor i dva Dromadera

U poslednje dve nedelje u Crnoj Gori je izbilo čak oko 500 požara a koliko je situacija kritična dovoljno govori to da ih je prošle godine bilo ukupno 1360. Vatrogasci imaju pune ruke posla, u akcijama gašenja požara učestvuje i avijacija a juče je prilikom sletanja na Skadarsko jezero radi punjenja rezervoara vodom vatrogasni avion AT-802F ,,Fire Boss“ imao nezgodu čiji se uzroci utvrđuju. Avion je oštećen (potopljen) a pilot nije povređen.

Vlada Crne Gore i Opštine Podgorica i Budva su još 2008. izdvojile 8,1 milion evra za nabavku tri aviona AT-802F. Ipak, Opština Budva usled ekonomske krize i nedostatka finansijskih sredstava nije ispoštovala ugovor sa španskom kompanijom Air Tractor Europe S.L. iz Valensije vredan 2,7 miliona evra sklopljen 24. decembra 2008. godine pa treći avion nikada nije isporučen.

Ugovor je obuhvatao i troškove obuke kao i prateću opremu a španska kompanija je uputila tužbu čelnicima Opštine Budva.

Prvi avion isporučen je februara 2009. a drugi već aprila iste godine. Dobili su registarske oznake 4O-EAA i 4O-EAB a dodeljeni su avio-helikopterskoj jedinici, Službe zaštite i spasavanja Ministarstva unutrašnjih poslova Crne Gore i baziraju se na aerodromu Golubovci.

Avion AT-802 predstavlja jedan od najpoznatijih vatrogasnih aviona na svetu a proizvod je američke kompanije Air Tractor koja već preko 50 godina proizvodi odlične poljoprivredne i vatrogasne avione. Sa poletnom težinom od 7.257 kg može poneti nešto preko 3 tone korisnog tereta, u ovom slučaju vode, u rezervoaru koji u koji staje 3.028 litara vode. Svoj rezervoar sa vodom puni za samo 10 sekundi a iako ima ugrađene plovke, kao i većina amfibija, poseduje i stajni trap koji se izvlači pa može sletati i na kopno.

Prednost modela AT-802 u odnosu na konkurenciju su njegove specifične performanse. AT-802F, na primer, traži dužinu poletno-sletne staze od samo 1000 metara. Idealan je za male države kakva je i Crna Gora, gde ima velike mogućnost sakupljanja vode sa Pivskog, Plavskog i Skadarskog jezera. U okruženju su ga, pored Crne Gore nabavili i Hrvatska i Makedonija.

Drugi Air Tractor registracije 40-EAB već duže vreme nije operativan. Jučerašnjim udesom Crna Gora je ostala bez specijalizovanih aviona za gašenje požara. Teret gašenja požara iz vazduha sada će ostati na dve letelice Dromader avio-helikopterske jedinice MUP-a, koje danas nastavljaju sa gašenjem požara.

Pogledajte snimak jučerašnjeg incidenta, trenutak sletanja letelice na vodenu površinu, prevrtanje i naknadnu brzu reakciju obližnjeg brodića.

Komentari

L

Da li se meni cini ili se na snimku vidi da je „majstor“ izbacio stajni trap neposredno pre dodirivanja vode???

Interesantno.

Odgovori
A

Ne cini ti se, izbacen mu je trap i to je najverovatnije uzrok prevrtanja.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gomi na: Najrealniji presek procesa dolaska ruskih MiG-ova do sada: Ugovorene samo dve faze, o trećoj fazi konačne modernizacije još se pregovara

Jos jednom cu cu ti reci da je lako kritikovati mozda nekad i nepotrebno preko foruma. Naravno ima puno gresaka u VS jer je osnova VS pogresno nasledjena od JNA ali ruku na srce meni je dosta ratovanja i drago mi je da su nabavili helikoptere zapadne proizvodnje, koji su trenutno moderni, efikasni i kupljeni…

23. Mar 2017.Pogledaj

Franko na: [POSLEDNJA VEST] Ministarstvo odbrane „99% odlučilo“ da će Orao biti modernizovan pre G-4

Letač pojma nemaš , lažeš da su nam dostavljene patrije dostavljeno je 20 komada ostalo se napravilo u Đuri Đakovići gospodine a sada se proizvode za strane kupce pa čitaj malo posao stoljeća je u tjeku! I odgovor onima mudracima da nećemo kupit borbeno zrakoplovstvo odgovor je stvar je rješena gospodo!

23. Mar 2017.Pogledaj

Živojin Banković na: Novi detalji ugovora sa Erbasom: „Moma Stanojlović“ servisni centar regije za Gazele, uskoro konkurs za zanavljanje kadra

Не може 9 Х145М да кошта само 30 милиона евра. Пре ће бити око 100.

23. Mar 2017.Pogledaj

Sladjan na: Najrealniji presek procesa dolaska ruskih MiG-ova do sada: Ugovorene samo dve faze, o trećoj fazi konačne modernizacije još se pregovara

A ti stvarno verujes u to sto pricas ? Pa koristili smo mi helikoptere i u mirnodopske svrhe. Neki su pali. Valjda se kupe odvojeno helikopteri za vojsku i odvojeno za civilni sektor. Zamisli trebaju vojsci helikoopteri na terenu i onda ih zove Vucic da prenose dete, vade nekog sa planine i sta li vec…

23. Mar 2017.Pogledaj

Sladjan na: [POSLEDNJA VEST] Ministarstvo odbrane „99% odlučilo“ da će Orao biti modernizovan pre G-4

Slazem se ja da treba sacuvati inzenjere. Ali nije fora ni praviti propala vozila do besvesti, budziti avione koji se nisu nigde pokazali, pravljenje oruzja za izlozbe, gde se molimo Bogu da Kenija kupi Noru ili neki Banglades. Citao sam i strane vojne forume. Vecinom smo ismejani. Ja zaista ne znam kome ce cak i…

23. Mar 2017.Pogledaj