BEG airport status
Peru kupuje nove Spartane

Peru kupuje nove Spartane

BEOGRAD – Ratno vazduhoplovstvo Perua je poslednjeg dana 2014. godine postpisalo ugovor o nabavci dva taktička transportera C-27J Spartan sa italijanskom frimom Alennia Aermacchi, delom Finnmeccanica grupe. Vrednost ugovora koji pored isporuke aviona obuhvata i logističku i tehničku podršku iznosi 100 miliona evra.

 
 
Alenia Aermacchi C-27J for the FAP
 
 
Ugovor vredan 100 miliona evra, koji je Ratno vazduhoplovstvo Perua potpisalo 31. decembra 2014. sa kompanijom Alennia Aermacchi o nabavci 2 trasportera C-27J Spartan, ne predstavlja prvu nabavku ove vrste za Peruansku vojsku. Naime, u decembru 2013. godine, Peru je je poručio prva dva Spartana koji će biti isporučeni početkom ove godine, navodi se u saopštenju italijanske kompanije.

Nedavnim ugovorom sa kraja prošle godine, koji pored aviona obuhvata tehničku i logističku podršku, broj poručenih Spratana za RV Perua je porastao na 4. Poslednja dva C-27J stižu u Peru najkasnije do 2017. godine.

Prema izjavama iz Peruanske vojske koje prenosi Allenia Aermacchi, transporter C-27J Spartan je izabaran zahvaljujući svojim mogućnostima da funkcioniše sigurno, ekonomski efikasno i uz relativno male troškove u svim operativnim uslovima i sredinama karakterističnim za Peru. Posebno se ističe njegova sposobnost da sleće na veliki broj aerodroma, uključujući i nepripremljene piste na velikim visanama u Andima.
 
 
C-27J in Peru_credit Danny Moeri (1)
 
 
Pored Perua, Spartan u sastavu svog RV imaju i Italija, Grčka, Bugarska, Litvanija, Rumunija, Maroko, Slovačka, SAD, Meksiko i Australija. Od 2003. godine kada je potpisan prvi ugovor sa Grčkom, do danas, poručeno je 80 primeraka ovog aviona, a poslednja je to učinila Slovačka u oktobru prošle godine o čemu je bilo reči na našem portalu.

U toku je dalji razvoj ovog aviona, a 2016. italijanske vazduhoplovne snage konvertovaće 3 svoja aviona C-27J u varijantu MC-27 ’’Praetorian’’ koji predstavlja privatni projekat firmi Alenia i američke kompanije ATK. MC-27J je višenamenski avion za komandovanje i kontrolu i predstavlja leteću topovnjaču naoružanu preciznim projektilima a opciono i topom. Moći će da izvršava i zadatke osmatračkih, izviđačkih i obaveštajnih misija.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

    27. Nov 2024.Pogledaj