BEG airport status
FAA predložila pravilo kojim bi se dozvolilo korišćenje dronova u komercijalne svrhe

FAA predložila pravilo kojim bi se dozvolilo korišćenje dronova u komercijalne svrhe

BEOGRAD – Trgovci nekretninama, TV producenti, poljoprivrednici, inspektori za mostogradnju i radnici na dalekovodima su među onima koji bi mogli regularno da koriste bespilotne letelice u radu, shodno novom predloženom FAA pravilu.

 
 
0226_drone
 
 
Bespilotne letelice, popularno zvane dronovima, gotovo u potpunosti su zabranjene za komercijalnu upotrebu u Sjedinjenim Američkim Državama, ali skorašnja najava civilnih vazduhoplovnih vlasti SAD bi to mogla promeniti:

– Predloženo pravilo je sledeći korak u integraciji bespilotnih letelica u naš nacionalni vazdušni prostor. – rekao je administrator ove Uprave Majkl Huerta na konferenciji za medije. On je dodao da čine sve što mogu da bezbedno integrišu ove letelice, istovremeno osiguravajući da SAD ostane lider u bezbednosti i tehnologiji avijacije.

Ova akcija FAA-a ipak nije konačno pravilo i ne odobrava široku komercijalnu upotrebu bespilotnih letelica. Pre donošenja konačnog pravila, biće otvorena javna rasprava o ovom pitanju.

Prema novom predlogu FAA, dronovi lakši od 55 kilograma bi mogli neometano da lete do 500 metara iznad tla pri brzinama do 100 milja na sat. „Piloti“ dronova bi morali da dobiju posebni bespilotni operativni sertifikat i slede pregršt ograničenja, uključujući vođenje drona u vidokrugu i izbegavanje opasnosti kao što zabranjene zone, ljudi, aerodromi, drugi vazduhoplovi.

Jedan od najzačajnijih izazova regulatora je upravo kako onemogućiti male bespilotne letelice da dođu opasno blizu aviona. U novembru, jedan dron se približio avionu na manje od 20 metara, terajući avion da preduzme akciju izbegavanja. Prema izveštaju FAA, više od 190 incidenata sa bespilotnim letelicama je zabeleženo u poslednjih 10 meseci 2014.godine.

Trenutno je na snazi pravilo da svako ko želi da upravlja dronom za komercijalnu upotrebu, mora da nabavi specijalno izuzeće od opštevažećih pravila od FAA. Više od dvadeset izuzeća od pravila je odobreno, a prvo je dodeljeno enegretskom gigantu BP i proizvođaču bespilotnih letelica “AeroVironment”.

Daglas Trudo je početkom ove godine postao prvi trgovac nekretninama koji je dobio specijalno izuzeće da upravlja dronom za snimanje kuće za prodaju. On je morao da se pridržava 33 detaljna ograničenja, koja su navedena na 26 strana. Da bi legalno mogao da koristi letelicu u komercijalne svrhe, Trudo je morao da ima regularnu pilotsku dozvolu, da prođe vazduhoplovne lekarske preglede, da traži dozvolu dva dana unapred i ograniči letove na manje od 35 milja na sat i na ispod 300 metara.

Novopredloženo pravilo ne menja postojeće propise koji omogućuju ljudima upravljanje dronovima i modelima aviona u rekreativne svrhe.

Donošenje konačne odluke o novom pravilu može potrajati godinama, ali administrator Huerta je izjavio da je FAA posvećena odlučivanju u najkraćem mogućem roku:
 
 

Overview of Small UAS Noti ce of Proposed Rulemaking


 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj