BEOGRAD – Greg Lorens iz Sarasote na Floridi modifikovao je Pipistrel avione i iskoristio ih za spašavanje pasa koji su bili osuđeni na smrt.
Prema saopštenju Pipistrela, u nekim delovima Sjedinjenih Američkih Država, ubije se na hiljade napuštenih pasa koje niko ne usvoji. Ipak, postoje ljudi koji ne prihvataju ovakvu praksu i spašavaju pse tako što ih odvode na usvajanje u delove SAD, u kojima se psi u skloništima ne ubijaju. Stotine ljudi odvoze pse velikim automobilima ili avionima.
Sajt „Piloti i šape“ osnovan je 2008.godine sa ciljem da obezbedi povezivanje privatnih pilota koji su voljni da obezbede besplatan prevoz psima i organizacija i pojedinaca koji spašavaju i udomljavaju pse, praktično osuđene na smrt. Danas, ova organizacija broji više od 5000 pilota volontera.
Pilot Greg Lorens je jedan od njih. On nema sopstveni avion, a u spašavanju jednog psa u kom je učestvovao, moralo je biti iskorišćeno čak tri različita aviona koji troše više od 40 litara goriva na sat. Ipak, on je smatrao da trošenje tolikog novca ne bi bilo potrebno da su imali mogućnost da voze Pipistrel.
Jedan od Lorensovih klijenata, Džon Stjuart, istražio je svaki mogući avion koji može biti iskorišćen u cilju spašavanja pasa. On je zaključio da su Pipistrelovi Virus, Virus SW i Sinus najbolje moguće rešenje za ovu namenu zbog njihovog doleta i iz ekonomskih razloga. Stjuart je posebno izdvojio Virus SW sa Rotax 912 iS Sport motorom, koji mu daje značajan dolet. Na ovaj način, psi nisu primorani da danima budu u avionima u malim kutijama, već budu preveženi na odredište u roku od nekoliko sati.
Dok drugi avioni mogu da prevoze velike pse, Pipstrel je odličan izbor zbog specijalnih kutija koje mogu biti postavljene za štence i male pse, a postoji mogućnost prevoženja i velikih pasa zahvaljujući uklanjanju sedišta. Prednost Pipstrela je i u njegovim performansama dok je letenje na manjim visinama pogodnije jer onda psi imaju manje neprijatnosti za uši usled manjih razlika u vazdušnom pritisku.
Miki
Ogromna je razlika izmedju americkog naroda i politicara, finansijske oligarhije i vladara iz senke…
Milos
Ali koji CAR svoj proizvod, za koji je trebalo rada i truda da se razvije, i rada i truda da se proda, nazove VIRUS????