BEG airport status
MVB i entuzijasti traže način da zaštite Karavelu Konkretni predlozi za nastavak saradnje entuzijasta i uprave Muzeja. Foto: Dina Đorđević

MVB i entuzijasti traže način da zaštite Karavelu

Posle akcije čišćenja Karavele u Muzeju vazduhoplovstva-Beograd, naredni koraci entuzijasta i uprave Muzeja biće zaštita ovog eksponata od budućeg rasta mahovine, farbanje, pronalaženje nestalih delova iz unutrašnjosti aviona i podizanje Karavele na oslonac.

Nakon akcije 16, 17. i 18. juna, uprava Muzeja i entuzijasti su odredili još jedan dan za finalno pranje teško dostupnih mesta na Karaveli. Dodatni termin bio je zakazan za utorak, 24. jun.  U međuvremenu dogovor je promenjen, pa do četvrtog dana akcije nije ni došlo. Kako objašnjava direktor Muzeja, Zoran Radojević, najveći deo posla je urađen i trenutno se nabavlja oprema za završetak radova:

– Da bismo očistili vertikalni stabilizator treba nam skela. Ona se trenutno traži. To ne mogu da rade volonteri zbog bezbednosti. Osim toga, tražimo način da ceo avion zaštitimo, a to je veliki posao. Nabavićemo prskalicu i njome ćemo preprskati Karavelu kako bismo sprečili dalji rast mahovine. U to će biti uključeni volonteri, ali u manjem broju i to samo oni koji su stručni, pošto je reč o jako ozbiljnom poslu. –

Entuzijasti koji su se okupili putem Facebook grupe „Prijatelji avio-muzeja“ su u međuvremenu počeli da razmetraju mogućnost farbanja Karavele i nabavke unutrašnjih komponenti koje nedostaju.

Kako se navodi, u razgovoru sa direktorom Muzeja došlo se do informacija da je u kokpitu od instrumenata ostao samo jedan manometar, kao i da u putničkoj kabini nedostaje 7 redova sedišta.

Entuzijasti će pokušati da saznaju gde se nalaze sedišta i koja je njihova konfiguracija. Posle toga radiće se na ubeđivanju korisnika da sedišta  prepuste Muzeju.  Osim toga, razmatra se i mogućnost podizanja Karavele na oslonac, s obzirom na to da se trenutno nalazi na travi, na svom stajnom trapu koji je delimično utonuo.

Tango Six već treću godinu izveštava o dešavanjima u Muzeju vazduhoplovstva. Kliknite na baner za sve tekstove u ovoj temi:

11351426_10206327791931056_163578268_n

 

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Paqe na: Švajcarska izlazi na referendum: Da li ste za nabavku višenamenskih borbenih aviona?

Tata Eskadrila/bataljon/divizion po Vama nisu jedinice? Po kojoj to "definiciji" su jedinice brigada/puk i više jedinice? Nemojte dalje objašnjavati s obzirom da se u neke stvari ne razumete.

10. Jul 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

Ali se VC25-A, vode u Boeingovim i drugim statistikama kao BBJ, odnosvno VIP avioni. Kao i masa drugih aviona šefova država i vlada koji su dio vojnih flota, ali se vode kao VIP (BBJ) avioni.

10. Jul 2020.Pogledaj

Slucajni znalac na: Hajde da pričamo o SEX-u

YU-SEX nije u vlasnistvu Air Pinka, a pravi vlasnike je sve samo nije rijaliti igrac. Avion je registrovan u posebnom AOC-u i za sad se koristi samo u nekomercijalnim letovima.

09. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend