BEG airport status
Partner 2015: Utva „Sova“ – detalji "Sova" je pobudila veliko interesovanje vazduhoplovnih entuzijasta. Foto: Dragan Trifunović

Partner 2015: Utva „Sova“ – detalji

Novi projekat „Yugoimport SDPR-a“ i fabrike aviona „Utva“ iz Pančeva predstavljen je u utorak, prvog dana Sajma naoružanja i vojne opreme „Partner 2015“.

Otkrivanje „nove“ letelice metodom skidanja čaršava bio je događaj od svega nekoliko sekundi. Deo obilaska ministra odbrane svih izloženih proizvoda domaće i strane namenske industrije.

Da je reciklaža sedamdesetpetice u toku, znali smo. Da su detalji bili čuvani radi efektnije premijere, poštovali smo.

Na žalost, nije bilo ni premijere a ni prezentacije projekta.

"Sova". Može biti da je rezervisana za neku afričku zemlju i obuku njihovih vojnih pilota, možda planiraju da je nude civilnom tržištu? Sve je moguće. Foto: Dragan Trifunović
„Sova“. Može biti da je rezervisana za neku afričku zemlju i obuku njihovih vojnih pilota, možda planiraju da je nude civilnom tržištu? Sve je moguće. Foto: Dragan Trifunović

Pored više pokušaja da dobijemo zvaničnu prezentaciju nove „Utvine“ aktivnosti pod duhovnim i finansijskim vođstvom „SDPR-a“ predstavnici Yugoimporta su odlučili da budu nedostupni. Nije kao da su izložili svoj proizvod na nekom sajmu, pa da imaju obavezu da nešto o njemu pričaju. To je bilo jasno još prvog dana.

Na Yugoimportovom štandu jedna ljubazna predstavnica je čak, radi pojašnjenja procedure najave za izjavu, upotrebila i reč, citiramo, „fax“.

Usled izostanka zvaničnog komentara o ovom veoma zanimljivom projektu u nastupajućim danima prenećemo nezvanične informacije do kojih smo došli od bitnijih i znatno slabije plaćenih pojedinaca uključenih u projekat.

Do tada, pogledajte kako „Sova“ izgleda izbliza:

 
Sve izveštaje sa ovogodišnjeg „Partnera“ možete pogledati u posebnoj sekciji klikom na baner:

Partner2015Post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Pe

Opsss, čika Lazanski baca oko ;)

Odgovori
М

Утисак са сајма од првог дана је био благо речено већ виђено. Након 2 године сетили се СДПР-овци да офарбају ЛАЗАР-2 у „диги“ али је и даље од премијере 2013 до сада према мом скромном мишљењу остао недовршен пројекат, још ако додамо да су само 3 продата Пакистану и 4 су отишла Жандармерији поставља се питање „Шта раде ови СДПР-овцу?“ или „Где одоше паре?“. Што се тиче благо речено франкештајна Ласте-75 са ознаком СОВА под вођством опет СДПР-оваца види се да још увек живи дух 70тих или 80-тих година , на жалост нису ми дали да уђем у кокпит јер сам по природи габаритан па су се вероватно бојали да не упропастим „премијеру“. О „премијери“ до зуба наоружане рибарске барке немам шта да кажем довољно је видети „то“. Од осталог СДПР-овог оруђа све је већ познато и све је било ту. Треба напоменути да је била и МОРАВА која ће на жалост по неким причама које сам начуо бити успорена у производњи због стечаја једног од коопераната. Све у свему стање наменске индустрије је очајно.

Odgovori
Ж

На жалост ниједан Лазар није продат Пакистану а Жандармерија је добила само један и то прототип Лазара 2.

Pa

Čini mi se da ima finesu cigle,kao i 75.Ko forsira ovakve zastarele projekte koji i 70, su bili glupavi za osnovnu obuku.

Odgovori
ke

a ko ste vi da dajete takve proste komentare za u75 ocito ste neki propali radnik utve ili vti-a

Ai

Druže Pavle, u opšte niste u pravu ! Ako sam Ja, vešt kao Beli Piton u vožnji, uspeo prije 30 godina da naučim samostalno da letim (jurimo 30 !) i nikada ne doživim kraksu na toj „šklopociji“ koju je izumeo moj uzor, član biblioteke, Glavni konstruktor drug Dragoslav, onda možemo reći da je tasj proizvod uspeo u svojoj nameni ! A nemena je bila da da nepismene naući čitati !!
Shvatite da prije 40-50 godina nije bilo googla i wordwajdweba i sve smo morali sami da izračunamo i napravimo bez BiliGejtsa i njegovog kalkulatora u prozorima !!! Ovo danas što se zove Sova, to još Tomislav Bjelogrlić (nema veze s Hrvatima valjda jer ..) nije POTVRDIO da je projekat UTVE nego su to neki „visoki plavi pametni nabildani“ tipovi na Mašincu uzeli da prepišu sa nacrta u CAD/CATIA dizajn pa su onda napravili NOVE auspufe u jednoj radionici i NOVI usisni kolektor pa je onda „donji“ kapotaž uži tanji i lepši.. i što bi reko moj bivši prijatelj Tarzan, „nemo da te učim ispočetka gde je ulaz“.. Sova je super unikatni avijon, savršeno izgleda i kad bi mi ga netko poklonio sve s onim Garmin televizorima i da mogu da vozim ženu, svastiku i taštu de bi mi bio kraj :)

Odgovori
Fl

Sova je dobro mora da je jeftina ,moje misljenje je da se se prodati brzo nekome iz inostranstva.

Odgovori
st

Blam,
zamislite da zastava pokrene proizvodnju stojadina sa novom instrumental tablom i koznim sjedistima.
I pravo na sajam Zeneva.
Bravo inzinjeri sad smo sigurni da vas niko nece ukrasti.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Milos77 U toku pandemije, najveću ulogu su imali civilni avioni. Sve firme koje prevoze teret avionom, koriste u 90% slučajeva prepravljene putničke avione. Zašto? Zato što je tako najjbolje. Ugovori za naoružanje su komercijalnog tipa, ako neko ne može nešto da isporuči, onda ne treba ni da se kupuje, vrlo jednostavno. Da je to tako…

14. Mar 2025.Pogledaj

Zarkovac na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Herkules nacionalne garde New York-a je napravljen 1971. Redovno leti na misijama za juzni pol.

14. Mar 2025.Pogledaj

Vlado na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Što se tiče uticaja sankcija na prodaju ruskog naoružanja pogledati kome Kina prodaje oružje. Azerbejdžan i Sudan kupuju kineske avione, a Tadžikistan i Uzbekistan pvo sisteme. Dakle ne samo da su im uzeli kupce, već su ušli i u Centralnu Aziju donedavno rusko dvorište.

14. Mar 2025.Pogledaj
14. Mar 2025.Pogledaj

Prolaznik na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Kakva ideja, imas nekoliko aviona i zovu te dusmani da ides ratovati za njihove interese? Kako mali perica zamislja vazduhoplovne operacije koalicionih snaga, trening, komanda, logistika, nista nije potrebno. Jedan poziv i mora da se gine za tudjina...

14. Mar 2025.Pogledaj