BEG airport status
LYBE 1820:11 Z VRB°03KT 9999 TSRA SCT033CB 18/18 Q1017 RETSRA BECMG NSW SCT040=
Ministarstvo hvali beogradski aerodrom, premijer im sprema koncesiju Aerodrom Nikola Tesla prošle godine imao ubedljivo najveći rast u Evropi, kaže pomoćnik ministra Ilić / Foto: Nikola Fifić

Ministarstvo hvali beogradski aerodrom, premijer im sprema koncesiju

Aerodrom Nikola Tesla bio je u svetskom vrhu prošle godine, odnosno po poslovnim rezultatima zauzeo je 84. mesto u svetu, izjavio je juče pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj Zoran Ilić za Tanjug. On je dodao da se očekuje da će aerodrom i ove godine biti u evropskom i svetskom vrhu.

Sa beogradskog aerodroma prošle godine je prevezeno 4,6 miliona putnika, što je povećanje prometa od 31 procenat u odnosu na 2013. godinu. Ilić je naveo da je ovaj aerodrom u 2014. godini imao ubedljivo najveći rast u Evropi i bio među vodećim na svetu, kao i da se ove godine očekuje promet od preko 5 miliona putnika. Prema njegovim rečima, među 100 najprometnijih aerodroma na svetu nalaze se i oni u Beču, Budimpešti, Bukureštu i Atini, dok ostali u okruženju nemaju tako dobre rezultate.

Pomoćnik ministra je dodao da Aerodrom Nikola Tesla probleme rešava na dva koloseka. Jedan od njih je izbor menadžmenta koji će upravljati daljem razvojem, dok je drugi izrada novog planskog akta koji je u završnoj fazi.

U špicu prošlogodišnje letnje sezone zabeležen je porast saobraćaja od 40 odsto na dnevnom nivou, što je predstavlja ozbiljan udar na prihvatno-otpremne kapacitete, ali aerodromske službe su sve uspešno obavile, naveo je Ilić.

Podsećamo, u toku su radovi na povećanju aerodromskih kapaciteta u okviru investicionog ciklusa vrednosti od 21 milion evra. U junu je pušten u rad renovirani Terminal 1, kada je u okviru prve faze rekonstrukcije obezbeđen još jedan granični prelaz sa četiri šaltera pasoške kontrole, a uređeno je novih 1.450 kvadratnih metara poslovnog prostora. Izgradnja novog produžetka Terminala 2 sa nova četiri gejta i 11.000 kvadrata novih čekaonica počeće na jesen, a radovi bi trebalo da budu završeni do leta naredne godine. Rekonstrukciju će u celosti finansirati Aerodrom Nikola Tesla iz sopstvenih sredstava.

Koncesija kao neizbežna sudbina?

Pojačana frekvencija medijskih objava o rekordima „Nikole Tesle“ se nastavlja.

Pored uspešnog nastupa aerodroma u javnosti pomoć sada pruža i ministarstvo saobraćaja. Ilić, i sam nekada funkcioner ove kompanije, javlja se u trenutku kada sudbina BEG-a po svemu sudeći ipak ide u pravcu koncesije.

„Tenzije između aerodroma i Er Srbije“ – o kojima smo saznali na neuobičajen način (emisija „Dan sa premijerom“ od 2:36) takođe mogu biti jedan od razloga zbog kojeg se Vlada (jednako premijer) ne obaziru na dobre poslovne rezultate aerodroma i veoma sporo, ali izgleda odlučno, kreću ka koncesiji.

Koje je vaše mišljenje, treba li „Nikolu Teslu“ dati na koncesiju?

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

M

Da li moze neko da mi objasni zasto bismo davali firmu koja pravi profit i dobar rezultat u koncesiju? Ne razumem

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Aleksandar Bg na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

Tačno je sve što ste izneli o poslovanju Adrie u SFRJ, ali treba dodati i to da je JAT jajarisao tako što je iz Beograda leteo u SAD preko Zagreba. Avionima koje je Srbija kupila na kredit i sama isti otplaćivala.

18. Jun 2019.Pogledaj

Mile Tranzicija na: [FOTO REPORTAŽA] Nove fotografije srpskog H145M, šta do sada znamo o novim Erbasovim helikopterima?

Medo s mora Prihvaceno! Sta je danas RAL? Prosiren Nemacki RLM standard iz 2. sv. rata. Rusi danas imaju vrlo interesantne maskirne seme I jako dobar spektar boja za vazduhoplove. Pozdrav.

18. Jun 2019.Pogledaj

Yrraf na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

@Miloš Ne biste verovali kako je velika dijaspora u Sloveniji. I to iz Srbije ponajviše baš južna Srbija. Da ne govorimo o Albancima sa Kosova, Makedoncima kojih takođe ima jako puno a koji bez problema mogu koristiti Niš zbog jeftinije karte.

18. Jun 2019.Pogledaj

BB na: [FOTO REPORTAŽA] Burže 2019: Protivpodmornički ATR za Er Srbiju ili nešto brže iz Kanade?

Skoro sam bio našao članak na ruskom gdje priča o tome kako su pod krinkom uvođenja efikasnijih motora je ruska industrija motora namjerno gurnuta u zapećak sa namjerom obustavljanja razvoja ruskih motora. U tekstu se svaljuje drvlje i kamenje na "kukavičje jaje" SSJ100, moram reći prilično argumentovano. Pošto su bili planovi da se i Be200…

18. Jun 2019.Pogledaj

Yrraf na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

Alene, pustite besmislene politički obojene komentare. Sama sintagma "neka propala istorijska politička regija" vam govori o nivou poimanja termina regija kod dotičnog. Sve ste rekli kako treba, naravno da države koje imaju 80 godina zajedničke državnosti, vekove kulturološke, ekonomske i geografske povezanosti čine de facto regiju. To što neko zarad svojih ličnih političkih stavova ne…

18. Jun 2019.Pogledaj

Send this to a friend