BEG airport status
Ministarstvo hvali beogradski aerodrom, premijer im sprema koncesiju Aerodrom Nikola Tesla prošle godine imao ubedljivo najveći rast u Evropi, kaže pomoćnik ministra Ilić / Foto: Nikola Fifić

Ministarstvo hvali beogradski aerodrom, premijer im sprema koncesiju

Aerodrom Nikola Tesla bio je u svetskom vrhu prošle godine, odnosno po poslovnim rezultatima zauzeo je 84. mesto u svetu, izjavio je juče pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj Zoran Ilić za Tanjug. On je dodao da se očekuje da će aerodrom i ove godine biti u evropskom i svetskom vrhu.

Sa beogradskog aerodroma prošle godine je prevezeno 4,6 miliona putnika, što je povećanje prometa od 31 procenat u odnosu na 2013. godinu. Ilić je naveo da je ovaj aerodrom u 2014. godini imao ubedljivo najveći rast u Evropi i bio među vodećim na svetu, kao i da se ove godine očekuje promet od preko 5 miliona putnika. Prema njegovim rečima, među 100 najprometnijih aerodroma na svetu nalaze se i oni u Beču, Budimpešti, Bukureštu i Atini, dok ostali u okruženju nemaju tako dobre rezultate.

Pomoćnik ministra je dodao da Aerodrom Nikola Tesla probleme rešava na dva koloseka. Jedan od njih je izbor menadžmenta koji će upravljati daljem razvojem, dok je drugi izrada novog planskog akta koji je u završnoj fazi.

U špicu prošlogodišnje letnje sezone zabeležen je porast saobraćaja od 40 odsto na dnevnom nivou, što je predstavlja ozbiljan udar na prihvatno-otpremne kapacitete, ali aerodromske službe su sve uspešno obavile, naveo je Ilić.

Podsećamo, u toku su radovi na povećanju aerodromskih kapaciteta u okviru investicionog ciklusa vrednosti od 21 milion evra. U junu je pušten u rad renovirani Terminal 1, kada je u okviru prve faze rekonstrukcije obezbeđen još jedan granični prelaz sa četiri šaltera pasoške kontrole, a uređeno je novih 1.450 kvadratnih metara poslovnog prostora. Izgradnja novog produžetka Terminala 2 sa nova četiri gejta i 11.000 kvadrata novih čekaonica počeće na jesen, a radovi bi trebalo da budu završeni do leta naredne godine. Rekonstrukciju će u celosti finansirati Aerodrom Nikola Tesla iz sopstvenih sredstava.

Koncesija kao neizbežna sudbina?

Pojačana frekvencija medijskih objava o rekordima „Nikole Tesle“ se nastavlja.

Pored uspešnog nastupa aerodroma u javnosti pomoć sada pruža i ministarstvo saobraćaja. Ilić, i sam nekada funkcioner ove kompanije, javlja se u trenutku kada sudbina BEG-a po svemu sudeći ipak ide u pravcu koncesije.

„Tenzije između aerodroma i Er Srbije“ – o kojima smo saznali na neuobičajen način (emisija „Dan sa premijerom“ od 2:36) takođe mogu biti jedan od razloga zbog kojeg se Vlada (jednako premijer) ne obaziru na dobre poslovne rezultate aerodroma i veoma sporo, ali izgleda odlučno, kreću ka koncesiji.

Koje je vaše mišljenje, treba li „Nikolu Teslu“ dati na koncesiju?

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Mi

Da li moze neko da mi objasni zasto bismo davali firmu koja pravi profit i dobar rezultat u koncesiju? Ne razumem

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Branko Србија 6 Хрватска 7 Словенија 1 Црна Гора три од којих се два нуде на продају

08. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda…

08. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj