BEG airport status
Prestanak rada Transaera nema posledice po „Jat Tehniku“ Transaerovi avioni otišli kod lizora / Foto: Dušan Atlagić

Prestanak rada Transaera nema posledice po „Jat Tehniku“

Kao što je prošle nedelje i najavljeno, ruski Transaero prestao je sa radom. Da je ovo sasvim izvesno uverili smo se i putem sajta „Flightradar24“ (12) gde smo avione mogli da pratimo na putu do lesora.

Krajem prošle nedelje, došle su i nezvanične informacije da je potencijalni kupac ove kompanije ruski „S7 Airlines“. Kako je Tango Six već pisao, suvlasnik ove kompanije, Vladislav Filev, potpisao je ugovor o kupovini 51% udela u vlasništvu Transaera. 

U „Jat Tehnici“, koja je godinama bila zadužena za bazno održavanje aviona ovog ruskog prevoznika – B737 (Classic i NG) i nedavno isporučenog A321-211SL, tvrde da ovakva situacija njima neće ugroziti poslovanje.

– S obzirom da bi lesori povukli svoje letelice, a MRO centri izvršili naplatu potraživanja posredstvom „VTB“ banke, koja inače ima vlasničkog udela od oko 25 % u Transaeru, nije postojala bojazan da će nam kao klijent sa novonastalom situacijom ugroziti poslovanje.

U međuvremenu sa novim razvojem događaja imamo opciju da ipak zadržimo deo letelica u našem MRO centru.

Iako „S7“ grupacija poseduje sopstveni MRO, pitanje je koliko novih linija može da otvori i koliki joj je organizacioni kapacitet, dok sa „Pobedom“ imamo uspostavljen kontakt – kod njih odlazi 10 letelica Transaera.

Važno je da napomenemo da je „Jat Tehnika“ održavala avione „S7“  i da je saradnja bila na zavidnom nivou, tako da ništa nije isključeno ni ubuduće.

Međutim, ukoliko i dođe do negativnog razvoja situacije, neće biti ni prvi ni poslednji put, ipak se radi o stvarima na koje mi ne utičemo, važno je napomenuti da su naši proizvodni kapaciteti puni – kažu u „Jat Tehnici“ za Tango Six.

Kako navode u ovoj kompaniji gubici Transaera veći su od 3,5 milijardi evra, pa je razimljivo da je nakratko sudbina poverioca bila neizvesna.

Tada se špekulisalo da će Aeroflot kupiti svog rivala, ali je ruska Vlada odustala od toga.

Ono što je za sada jedino izvesno je da će ruski nacionalni avio-prevoznik preuzeti sve letove Transaera do 15. decembra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj