BEG airport status
Srpsko udruženje vazduhoplovno tehničkog osoblja za bezbednost vazdušne plovidbe učestvovalo na generalnoj skupštini IFATSEA Učesnici iz 65 zemalja razmatrali pitanja vazduhoplovnog menadžemnta, obezbeđivanja, licenciranja ATSEP osoblja / Ilustracija: Entry Point North

Srpsko udruženje vazduhoplovno tehničkog osoblja za bezbednost vazdušne plovidbe učestvovalo na generalnoj skupštini IFATSEA

Delegacija Srpskog udruženja vazduhoplovno tehničkog osoblja za bezbednost vazdušne plovidbe – SRBATSEPA učestvovala je u radu 45. po redu generalne skupštine svetske organizacije koja okuplja vazduhoplovno tehničko osoblje iz kontrole letenja – IFATSEA od 16-20. novembra u Berlinu.

Konferencija je okupila predstavnike 65 zemalja. Udruženje SRBATSEPA predstavljali su njegov predsednik, Željko Čevizović, sekreter Goran Petrović i član Izvršnog odbora, Ivan Babanić.

Na stručnom forumu akcenat je stavljen na aktivnosti američkog NGEN i evropskog SESARJU, inicijativa koje su lideri u svetskim okvirima za redefinisanje celokupnog  Air Traffic Managementa (ATM).

– Za ovu priliku predstavljen je veliki broj najvećih proizvođačkih brendova u svetu ATM-a, ali isto tako treba pomenuti prisustvo nekih od najvećih institucija koje se bave edukacijom, tj. treningom vazduhoplovno tehničkog osoblja kao što su američka FAA ili švedska „Entry Point North“ – rečeno je u udruženju SRBATSEPA za naš portal.

Jedna od tema bila je i licenciranje ATSEP osoblja u saradnji sa ICAO.

IMG_7762
„Aviation security“ kao najzanimljivija tema / Foto: Entry Point North

Među gostima konferencije našli su se i čelnici svetske vazduhoplovne industrije. Utisak naših predstavnika je da se nastup nezavisnog istraživača iz domena obezbeđivanja u vazduhoplovstvu, Huga Tesa iz Španije, izdvojio kao najzanimljiviji.

– Prisutnim delegacijama je izneo svoja iskustva, ukazavši na mnoga potencijalno loša mesta kada je u pitanju obezbeđivanje u vazduhoplovstvu i demonstrirao neke od veština koje opasno mogu nauditi našoj industriji, a uz pomoć jeftine tehnologije – objasnili su u SRBATSEPA-u.

Oni navode i da IFATSEA organizacija raste, da je dobila nove zahteve za punopravno članstvo od nekoliko nacionalnih udruženja, da je novi član PATSEP iz Pakistana, kao i da je dobila nekoliko novih korporativnih članova.

Sledeće zasedanje IFATSEA biće održano u glavnom gradu Nigerije, Abudži, 2016. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

Bice veoma interesantno pratiti ukrajinsko dejstvovanje i citavu pozadinsku logistiku sa F-16! Tako kako ce ga oni koristiti taj avion nikad nije koriscen do sada. Takodje nikad nije isao protiv ni blizu sposobnog neprijatelja da ga pogodi na vise nacina. Rusima ce najveci problem biti naci ga. Imam osecaj da ce F-16 postati najnevidljiviji STALTH…

22. May 2024.Pogledaj

Djuka na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

>> што се тренутно организује за украјинске пилоте је убрзани поједностављени курс, који не само што ограничава могућност самосталне употребе Ф-16 од стране Украјине, већ уједно подразумева и строгу специјализацију пилота E moj Aleksa, kakvo ogranicavanje covece, tamo se vodi ozbiljan rat i oni se osposobljavaju adekvatno, vec sada ukrajinski piloti veoma, veoma osposobljeni, svakodnevno…

22. May 2024.Pogledaj

branislav na: Da li je Ministarstvo odbrane prikazalo drugu aktivnu FK-3 bateriju u naoružanju Vojske Srbije?

Umesto drugog diviziona bolje bi bilo napraviti 100 PA topova od 100mm koji bi tukli do 10km uvis jer za uništenje bilo kog preskupog PVO ima bezbroj jeftinih načina!!

22. May 2024.Pogledaj

Алекса na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

@Djuka Па кад јесте поређење баба и жаба. Зна се колико комплетна обука за пилота траје и зна се да оно што се тренутно организује за украјинске пилоте је убрзани поједностављени курс, који не само што ограничава могућност самосталне употребе Ф-16 од стране Украјине, већ уједно подразумева и строгу специјализацију пилота за поједине задатке. То…

22. May 2024.Pogledaj