BEG airport status
Srpsko udruženje vazduhoplovno tehničkog osoblja za bezbednost vazdušne plovidbe učestvovalo na generalnoj skupštini IFATSEA Učesnici iz 65 zemalja razmatrali pitanja vazduhoplovnog menadžemnta, obezbeđivanja, licenciranja ATSEP osoblja / Ilustracija: Entry Point North

Srpsko udruženje vazduhoplovno tehničkog osoblja za bezbednost vazdušne plovidbe učestvovalo na generalnoj skupštini IFATSEA

Delegacija Srpskog udruženja vazduhoplovno tehničkog osoblja za bezbednost vazdušne plovidbe – SRBATSEPA učestvovala je u radu 45. po redu generalne skupštine svetske organizacije koja okuplja vazduhoplovno tehničko osoblje iz kontrole letenja – IFATSEA od 16-20. novembra u Berlinu.

Konferencija je okupila predstavnike 65 zemalja. Udruženje SRBATSEPA predstavljali su njegov predsednik, Željko Čevizović, sekreter Goran Petrović i član Izvršnog odbora, Ivan Babanić.

Na stručnom forumu akcenat je stavljen na aktivnosti američkog NGEN i evropskog SESARJU, inicijativa koje su lideri u svetskim okvirima za redefinisanje celokupnog  Air Traffic Managementa (ATM).

– Za ovu priliku predstavljen je veliki broj najvećih proizvođačkih brendova u svetu ATM-a, ali isto tako treba pomenuti prisustvo nekih od najvećih institucija koje se bave edukacijom, tj. treningom vazduhoplovno tehničkog osoblja kao što su američka FAA ili švedska „Entry Point North“ – rečeno je u udruženju SRBATSEPA za naš portal.

Jedna od tema bila je i licenciranje ATSEP osoblja u saradnji sa ICAO.

IMG_7762
„Aviation security“ kao najzanimljivija tema / Foto: Entry Point North

Među gostima konferencije našli su se i čelnici svetske vazduhoplovne industrije. Utisak naših predstavnika je da se nastup nezavisnog istraživača iz domena obezbeđivanja u vazduhoplovstvu, Huga Tesa iz Španije, izdvojio kao najzanimljiviji.

– Prisutnim delegacijama je izneo svoja iskustva, ukazavši na mnoga potencijalno loša mesta kada je u pitanju obezbeđivanje u vazduhoplovstvu i demonstrirao neke od veština koje opasno mogu nauditi našoj industriji, a uz pomoć jeftine tehnologije – objasnili su u SRBATSEPA-u.

Oni navode i da IFATSEA organizacija raste, da je dobila nove zahteve za punopravno članstvo od nekoliko nacionalnih udruženja, da je novi član PATSEP iz Pakistana, kao i da je dobila nekoliko novih korporativnih članova.

Sledeće zasedanje IFATSEA biće održano u glavnom gradu Nigerije, Abudži, 2016. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Pravednik, slažem se! S obzirom na oblik i karakter zemlje minimum bi bio upravo taj da se ima dvije eskadrile u dvije baze, jednu na jugu u Zadru, drugu na Plesu. Hrvatskoj je osobito potreban dobar nadzor poprilično velikih morskih prostranstava a tu nastupa baza u Zadru kao idealna lokacija, na kojoj bi čim prije…

03. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

I registrovanih hidroaviona vise od Hrvatske, a bez mora :)

03. Dec 2024.Pogledaj

Brutala na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@milki srbija nije u NATO i ova vrsta policinga se na nju ne odnosi pa ni nema obaveza. prouči malo kako je postavljen AP u okviru NATO i cijeli sustav PZO i tko daje naredbe. kad im dođu prvi rafali srbiji će sigurno ostati 29-ki u aktivnoj službi sa starim pilotima koji neće moći na…

03. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Milki Bilo bi lepo da podelis ako imas neka saznanja o tim Rafalima 2034., jer vidis ugovor kaze do 2030. A garant ugovora je Francuska drzava. Ideja i jeste da se Migovi i Rafali preklope, tako da za Srbiju zasad nema problema u tom smislu. Inace, od 7, a uskoro 8 aviona, dva jednoseda sigurno…

03. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Mislim da se nimalo ne pretjeruje s obukom tim više što u Hrvatsku još uvijek nije stiglo svih 12 aviona nego 7, a za sada nema puno pilota koji su prošli cjelokupnu praktičnu - letnu obuku, a oni koji su ju i odradili u Francuskoj imaju planom predviđenu ulogu instruktora za one koji se tek…

03. Dec 2024.Pogledaj