BEG airport status
Reprodukcije slika iz Narodnog muzeja na beogradskom aerodromu

Reprodukcije slika iz Narodnog muzeja na beogradskom aerodromu

BEOGRAD – Putnici na beogradskom aerodromu će u okviru izložbe Art Tura u naredna dva meseca moći da vide reprodukcije umetničkih dela čije originale čuva Narodni muzej u Beogradu. Među 17 izloženih slika nalaze se radovi Nadežde Petrović, Đure Jakšića, Peđe Milosavljevića, Matisa, Renoara, Pikasa.

 
 

Kod preuzimanja prtljaga
Reprodukcija slike „Mala Dubravka“, Jovan Bijelić (kod preuzimanja prtljaga)

 
 
– Ovo je ideja koja traje već neko vreme i mislim da je dobro da naše kulturno blago otvorimo prema posetiocima kojih će biti sve više. Mi očekujemo da ih ove godine bude 5 miliona. – kaže Zoran Stojković, izvršni direktor aerodroma Nikola Tesla.
 
Dela stranih i domaćih slikara izložena su u čekaonicama, u holu kod pasoške kontrole i delu gde se podiže prtljag. Prema rečima Stojkovića, ova izložba bi trebalo da podstakne i stvaraoce iz drugih delatnosti kulturne industrije da svoje radove izlože u ovakvom ambijentu.
 
– Na aerodromima obično ima komercijalnih sadržaja, međutim dušu, kao što nam je dao Narodni muzej, teško da ćete videti bilo gde u svetu. Ovo je početak jednog novog izazova. Narodni muzej je bacio rukavicu ostalim delatnostima kreativne industrije.  – objašnjava Stojković.
 
 
Na stafelajima
Reprodukcije slika Narodnog muzeja u čekaonici aerodroma Nikola Tesla

 
 
– Izložba Art Tura je inspirisana tradicijom koja se zove Grand Tura koja je u periodu od 17. do 19. veka mladim aristokratama omogućavala da putujući Evropom upoznaju umetnička ostvarenja minulih epoha.  – objašnjava Gordana Grabež, operativni direktor Narodnog muzeja u Beogradu.
 
 
Gordana Grabez i Zoran Stojkovic
Gordana Grabež, operativni direktor Narodnog muzeja u Beogradu; Zoran Stojković, izvršni direktor aerodroma „Nikola Tesla“

 
 
Ideja je da i današnji putnici kao svoj utisak sa aerodroma osim dela stranih autora – Matisa, Renoara, Pikasa ponesu i reprodukcije slike domaćih umetnika kao što su „Kosovski božuri – Gračanica“ Nadežde Petrović, „Devojka u plavom“ Đure Jakšića, „Pod jabukom“ Đorđa Kostića, „Mala Dubravka“ Jovana Bijelića, „Beli prozori“ Predraga Peđe Milosavljevića i „Autobiografija“ Katarine Ivanović.
 
 
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Ne

Neukusno I glupo. Mesto da se putnici upucuju u muzej, reprodukcije se kace po jednom mestu tako prolaznog karaktera kao aerodrom. Bilo bi bolje da su napravili neki tunel sa pokretnim stepenicama do muzeja vazduhoplovstva nego sto se ovakvim glupostima bave.

Odgovori
VO

Nemoj tako oštro Nele, oni samo žele da približe umetnost narodu (tj. onom delu naroda koji može sebi da priušti avionski prevoz) za razliku od nekih elitističkih "ustanova" koje svoju reklamu temelje na pljuvanju po nama neprosvetljenima. Ko zna, možda će naše estradne zvezde i zvezdice dok čekaju na polazak do kojekakvih "hala" i drugih inostranih tezgi uspeti da se bar nakratko "kulturno uzdignu" ili čak kupe neku reprodukciju, da im ulepša predsoblje ili ostavu;)

Ne

Ma nije namera biti ostar, samo praktican i realan. Ko god je ozbiljno putovao po Evropi video je ozbijlne redove za ulazak u muzeje, toga kod nas nema sem mozda u noci muzeja. Kacenje reprodukcija moze da zainteresuje ali tesko i da opredeli nekoga da zaista ode u muzej. Obzirom na broj posetilaca vazduhoplovnom muzeju smatram da bi bilo bolje promovisati ga jer lokacijski i tematski odgovara . Da svaki deseti putnik prodje kroz muzej mozemo samo da zamislimo kako bi izgledao… Ovde se radi o placanju necije "marketing " akcije umesto da se kolegijalno pomogne jednom zdanju iz komsiluka.

Go

Ne slazem se. Svaka promocija kulture u ova vremena je dobrodosla. Slicne stvari su ceste na drugim aerodromima. Povrh svega, ne verujem da ovo ikome smeta – ni putnicima, ni zaposlenima.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Koko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Sve bolji i bolji event... Za razliku od onog od prošle godine, ovo je već imalo nekog smisla. Da je još Eurofighter bio i u zraku, osim na stajanci i to u periodu između 14 i 16 h, stvar bi već bila puno ozbiljnija. I velika zamjerka na neobjavljivanju timelinea sa barem približnim vremenima polijetanja,…

16. May 2025.Pogledaj

OpFor777 na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Indijci su mozda jos vise razočarali no Rusi u ovom dobu modernog ratovanja. Pakistanci su bili hladne glave svo vrijeme i ladno, pametno i strpljivo čekali da Indijci upadnu u odavno spremnu zasjedu. Ko je kriv Indijcima no oni sami? Kupuju od skoro svakoga osim Kineza. Kupuju najnovije iz Izraela, Rusi su vrlo flexibilni sta…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Miloš77 Ovde ste dobro rekli, i da su obe strane imale isti tip letelice, neki pilot bi bio bolji, neko bi imao vise srece. Rusenje jednog indijskog Su-30 ne znaci da je Su-30 los avion; nije "sistemski" srusen svaki indijski Su-30, sto bi dokazalo da taj avion ne valja.

16. May 2025.Pogledaj

Nebojsa na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Poredjenje MKI i SM je van vremenskog konteksta s obzirom kada su ugovoreni i nabavljeni MKI Pa Rusi su tada prodajom MKI bili u situaciji da inostranom korisniku prodaju znacajne kolicine jednog tipa aviona kog jedva da su i imali u svom RV Tada su Indijci imali potentan avion a Rusi jos uvek leteli na…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Milos77 @Vladimir Kvalitet aviona Dassault dokazan je tokom 100 godina uspesne proizvodnje i upotrebe njihovoj letelica: pouzdanost, dugovecnost i efikasnost. Francuska je u vojnoj avijaciji od pre 1914-danas. Reputacija Dasaault je mnogo bolja od Suhoja i Kineza. A koji je poznati uspeh Suhoj aviona ikada?A Kineza?Nema ih. To ne znaci da avioni Dasaault ne mogu…

16. May 2025.Pogledaj