BEG airport status
Najnoviji IATA izveštaj: Srbija u prvih pet zemalja na svetu po brzini rasta broja putnika u vazdušnom saobraćaju Prosečni godišnji rast putnika u Srbiji mogao bi da iznosi 7-8%./ Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Najnoviji IATA izveštaj: Srbija u prvih pet zemalja na svetu po brzini rasta broja putnika u vazdušnom saobraćaju

Godišnji broj putnika u vazdušnom saobraćaju globalno bi do 2034. mogao da dostigne cifru od 7 milijardi, što je duplo više od broja ljudi koji je koristio avionski prevoz u 2015. godini, pokazuje izveštaj IATA-e (International Air Transport Association).

Ranije je predviđano da bi ovaj broj mogao da iznosi i 7,4 milijarde, ali su negativni trendovi u svetskoj ekonomiji uticali da se umesto prosečnog godišnjeg rasta od 4,1% za relevantan uzme niži rast od 3,8%.

Srbija se nalazi u prvih pet tržišta sa najbržim rastom. Ispred nje se nalaze afričke države: Malavi, Ruanda, Sijera Leone, Centralnoafrička Republika. Na šestom mestu je Tanzanija, a slede je Uganda, Papua Nova Gvineja, Etiopija i Vijetnam.

Prema IATA izveštaju, Srbija (uz pomenute zemlje) u narednih 20 godina može da očekuje prosečni godišnji rast putnika od 7-8 %.

Najviše putnika, međutim, očekuje se u Kini, SAD-u, Indiji, Indoneziji i Brazilu.

IATA
Kina prestiže SAD, Indija pomera UK sa trećeg mesta

Očekuje se da će Kina do 2029. godine prestići Ameriku koja je trenutno vodeća na tržištu. Prognozira se da će 2034. godine Kina brojati 1,19 milijardi putnika, a SAD 1,16. milijardi.

Slično će se dogoditi i Ujedinjenom Kraljevstvu koje se na tržištu trenutno nalazi na trećem mestu. IATA predviđa da će Indija zauzeti njihovu poziciju.

Na petom mestu će se naći Indonezija, a slediće je Japan, Brazil, Španija, Namačka, Francuska, Italija.

IATA
Isti broj putnika u Evropi i Severnoj Americi 2034. godine

Rute ka azijsko-pacifičkoj regiji brojaće najviše putnika 2034. godine – 2,9 milijardi. Ovo će činiti 42% ukupnog broja putnika u svetu te godine i predstvaljaće prosečni godišnji rast od skoro 5%.

Severna Amerika nalazi se na dugom mestu sa 1,4 milijarde putnika što predstavlja prosečni godišnji rast od 3,3%.

Isti broj putnika biće zabeležen i u Evropi (1,4 milijarde), ali će to predstavljati nešto manji rast u odnosu na Severu Ameriku (2,7%).

Bliski istok zabeležiće rast od 4,9%, ali prevedeno u broj putnika to bi iznosilo 383 miliona, što ga postavlja na četvrto mesto.

Afrika će, takođe, zabeležiti visok procenat rasta (4,7%), ali će se zbog broja od 177 miliona prevezenih putnika naći na petom mestu, procenjuje IATA.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj