BEG airport status
Katar ervejz dozvolio stjuardesama brak i decu u prvih pet godina rada Fleksibilnija pravila i dalje su daleko od standarda koje kabinsko osoblje ima u zapadnim avio-kompanijama / Foto: Qatar living

Katar ervejz dozvolio stjuardesama brak i decu u prvih pet godina rada

Kompanija Katar ervejz (Qatar Airways) poznata je po strogoj poslovnoj politici. Njom se, između ostalog, stjuardesama brani da se tokom prvih pet godina rada udaju ili rode decu. Ova komapnija, međutim, rešila je da promeni interna pravila i postane liberalnija po ovim pitanjima, piše Qatar living.

Kako se navodi, od sada će stjuardesama koje ostanu trudne biti zagarantovan privremeni „posao na zemlji“, a biće im dozvoljeno i da se udaju bez obzira na to koliko su dugo u kompaniji.

Ovakva odluka došla je posle višemesečnih osuda na račun ophođenja ove kompanije prema ženama. Njih je uputila Međunarodna organizacija rada ( International Labour Organisation – ILO) pri Ujedinjenim nacijama i u junu pozvala Katar ervejz da promeni „diskriminativna pravila“.

Međutim, u Katar ervejzu su objasnili da do promene nije došlo zbog osuda koje stižu na račun njenog rada, već zbog širenja kompanije.

Jedan od čelnika ove kompanije, Rošen Dimotrov, objasnio je da su pravila promenjena kako bi se zadržali članovi kabinskog osoblja (80 % čine stjuardese), ali i privukli novi ljudi zbog rasta kompanije.

Kako je naveo portal Skift, Katar ervejz planira da zaposli 6.000 članova kabinskog osoblja u naredne dve godine i obezbedi 320 novih aviona (već naručenih) ukupne vrednosti 70 milijardi dolara.

crew-771x578
Mnoge zabrane i dalje ostaju / Foto: Doha News

Ambiciozni planovi ove kompanije, međutim, neće uticati na ostala pravila koja se uglavnom tumače kao konzervativna. Tako će ženske članove posade nakon posla i dalje morati da sačekuju muški članovi porodice – očevi, braća ili muževi.

Takođe, kabinskom osoblju i dalje neće biti dozvoljeno da formira sindikat. Kao razlog navode se potencijalne negativne posledice po poslovanje kompanije koje je, prema rečima čelnih ljudi u Katar ervejzu, iskusila kompanije Lifthanza (Lufthansa) tokom štrajka kabinskog osoblja prošle godine, prenosi portal Skift.

Katar ervejz je ostao i pri stavu da se stjuardesa u pijanom stanju čija je fotografija u martu ove godine poslata na adrese svih zaposlenih u Katar ervejzu, nije prikladno ponašala.

– Većina zaposlenih bila bi saglasna da pijanstvo u javnosti predstavlja visok stepen nepoštovanja – saopšteno je iz kompanije Katar ervejz, prenosi Skift.

Qatar Airways A380, da li je luksuz plaćen državnim novcem?
Pojedina pravila direktno utiču na korišćenje slobodnog vremena / Foto: Qatar Airways

Još jedan od propisa kompanije koji se neće menjati nalaže da posada pre leta mora da se odmara 12 sati.

Katar je zbog toga obezbedio oko 90 apartmana za osoblje u Dohi, gde većina zaposlenih ne plaća kiriju. Većina bira da u njima živi, jer iznajmljivanje stana može da košta i do 2.000 dolara mesečno.

Ovaj sistem dodatno će se razviti jer kompanija planira da u oktobru otvori „Crew City“ sa još 914 mesta gde će zaposleni imati sve pogodnosti – apartmane, bazene, saunu, vešernicu, kafiće, supermarkete.

Više je nego očigledno da će ovakav vid ugođaja ujedno biti i način da se osoblje kontroliše.

– Ponekad želim da odem na trčanje u 5 ujutru, ali bi ta moja navika bila protivna policijskom času – objašnjava Atena Jousefipor iz Kanade koja je član kabinskog osoblja u Katar ervejzu skoro dve godine.

Zaposlenima je, inače, zabranjeno da napuštaju kompanijske apartmane između 4 i 7 sati ujutru.

Za ovakav vid zabrane i slična pravila, Katar ervejz se brani rečima da „ljudi koji nikada nisu bili u ovom delu sveta ponekad teško mogu da razumeju tu kulturu“.

– Ja ne kažem da je to dobro ili loše. Uverenja su jednostavno drugačija i moramo da se naviknemo da su stvari takve kakve jesu – objasnio je Rošen Dimitrov, prenosi Skift.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Davor na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

MIG 29 ne može da dođe do "OSEKA" i da se vrati ma Batajnicu osim ako ga ne dopuni Rosnjeft.Mala šala,ali je ovdje puno "komentatora" neostvarenih vazduhoplovaca. Bez zle namjere, ali toliko o temi,čiji je tata jači. Inače pratim portal,puno dobrih stvari od ljudi koji nešto znaju...

26. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

Hrvatska već ima rakete Meteor, jer su države koje poseduju te rakete u obavezi da brane Hrvatsku.

26. Mar 2025.Pogledaj

Robert na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

Plitki komentari, na razini osnovne škole. Malo ozbiljniji pristup bi ovako rekao - prije 4 godine kad su se ugovarali polovnjaci, nitko U HR nije planirao povećanje vojnog budžeta na 3.5%. Nakon Ukrajine i posebno nakon Trumpa, ako moraš spalit neku kintu jer si dio neke šire asocijacije, možda je prilika da se ukrcaš na…

26. Mar 2025.Pogledaj

Vladimir na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

I posle komsije pricaju da Srbija u svemu kopira Hrvatsku, a oni zure sa nadogradnjom dok Srbija jos nije ni dobila svoje avione. Ludilo mozga...

26. Mar 2025.Pogledaj