BEG airport status
Kriza u Montenegro erlajnsu – odlazak pilota, poslovanje sa gubitkom, kontrola inspekcije za privredni kriminal Montenegro erlajns posluje sa gubitkom od 57 miliona evra /Foto: Wikimedia

Kriza u Montenegro erlajnsu – odlazak pilota, poslovanje sa gubitkom, kontrola inspekcije za privredni kriminal

Poslednjih nedelja crnogorski mediji – „Vijesti“ i „Dan“ su u više navrata pisali o problemima u kompaniji Montenegro erlajns (Motenegro Airlines) – poslovanju sa gubitkom, odlasku pilota.

Predsednik Sindikata pilota kompanije, Ljubiša Mihajlović, je u intervjuu za „Dan“ izjavio da je pet pilota napustilo kompaniju.

Za njihov odlazak Mihajlović je okrivio menadžment Montenegra jer nije ispunio dogovor.

– Pošto su dva renomirana kapetana napustila kompaniju prije ljeta, u junu smo razgovarali sa predsjednicom odbora direktora, Daliborkom Pejović, kako bismo zaustavili dalji odlazak i dogovorili se da se kapetanima povećaju letačke naknade između nula i 900 eura jer primamo mnogo manje nego kapetani u drugim kompanijama.

Ona je bila oduševljena našom idejom i ponuđenim rješenjem i kazala da dogovor treba samo da potvrdi odbor direktora.

Sedmicu dana kasnije dogovor je pao u vodu, a pogazio ga je direktno izvršni direktor, Živko Banjević – objasnio je Mihajlović.

On je naveo da je od osnivanja Montenegro erlajnsa 1994. godine 50 do 60 pilota napustilo kompaniju i da su u njoj piloti najmanje plaćeni, kada je reč o Fokerima i Embraerima.

Fokker_F100_of_Montenegro_Airlines_at_Paris_CDG_Airport_(4542833650)_(3)
Plata pilota u Montenegro erlajnsu između 2 i 4,5 hiljade evra / Foto: Wikimedia

– Gorući problem je bio da se zaustavi odliv pilota, jer je logično da idu tamo gdje im je bolje. MA odškoluje pilote i oni odu – rekao je Mihajlović.

Prema navodima „Dana“ plata pilota u Montenegro erlajnsku je nešto viša od 2 hiljade evra, dok u letnjim mesecima može da iznosi oko 4,5 hiljade evra.

Za isto angažovanje u turskoj kompaniji Bora džet (Borajat), u koju je najveći broj crnogroskih piltora i prešao da radi, mesečna primanja iznose oko 10.000 evra, prenosi „Dan“.

Poslovanje MA

Montenegro erlajns je u prošloj godini poslovao sa gubitkom od 9,5 miliona evra, što je rekordan minus kada je reč o ovoj kompaniji.

U prvih šest meseci ove godine minus je 6,5 miliona, a sa minusom od 41 miliona sa kraja 2013. godine, ukupan gubitak preduzeća je 57 miliona evra, piše crnogorski „Dan“.

Kako navode, pre nekoliko nedelja inspektori za privredni kriminal počeli su da proveravaju izveštaje ove kompanije za prošlu godinu.

Ranije je, zbog finansijskih izvještaja iz 2013. godine, tužilaštvu podneta prijava protiv tadašnjeg predsednika odbora direktora Montenegro erlajnsa, Zorana Đurišića. Tužilaštvo je, međutim, prijavu odbilo.

Kompanija je poslednjih nedelja kritikovana i zbog visina mesečnih primanja zaposlenih. Kako se navodi u crnogorskim medijima, one nisu usklađene sa odredbam Vlade Crne Gore o visini plata u javnom sektoru.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

iv

S obzirom da je firmu preotela DPS kadrovska vrteska nije cudo da je gubitak 20 miliona evra. U firmu su dovedeni : konobari , kuvari , vodoinstalateri …Ali sve partijski agitatori

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pajo na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Vladimir, naveo sam izvore za podatke koje sam izmio sto one pro ruske ili pro ukrajniske i sto se oklopa tiče oni se približno podudaraju. Nitko nije govorio o tome koja strana trenutno ima inicijativu i napreduje ali po koju cijenu. Daleko od toga da se stvari po UA razvijaju povoljno ali sanjati o tome…

17. Feb 2025.Pogledaj

Mislav na: [IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

Croatian Army, Swedish Army, German Army, Kuwaiti Army, French Army, Singapore Army, Israel Army, Saudi Arabian Army, Polish Armed Forces, Australian Army, Turkish Armed Forces, Czech Army, Bulgarian Army, United Arab Emirates Army, Lithuanian Armed Forces, Mexican Army, Spanish Army, Pakistan Army, Malaysian Army, Saudi Arabian Army, Finnish Army, National Army of Colombia, Armed Ilija,…

17. Feb 2025.Pogledaj

PeleBC na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Imaš izjavu Bogdana od prije par dana gdje govori kako su taj manevar za film "ukrali" sa njegovog demo leta sa nekog ranijeg MAKS-a na Su-57.

17. Feb 2025.Pogledaj