BEG airport status
Završen izveštaj RV i PVO o padu helikoptera

Završen izveštaj RV i PVO o padu helikoptera

Za sve do sad objavljene postove o nesreći kliknite na baner
Za sve do sad objavljene postove o nesreći kliknite na baner

 

BEOGRAD – Ministarstvo odbrane saopštilo je danas da je „Komisija za osnovno ispitivanje udesa“ RV i PVO završila svoj rad. Izveštaj komisije o neposrednim uzrocima nesreće broji 500 stranica i predat je Višem javnom tužilaštvu u Beogradu.

 
 
587167_helihopter150315ras-foto-vesna-lalic-5_f
 
 
Prenosimo saopštenje Ministarstva odbrane:

„Komisija za osnovno ispitivanje udesa, koju je formirao komandant Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane završila je u predviđenom roku rad na ispitivanju uzroka i okolnosti pada vojnog helikoptera HT-48 (Mi-17).

Komisija je došla do svih podataka na osnovu kojih je izvršila analizu i izvela zaključke.

Izveštaj Komisije sa kompletnom pratećom dokumentacijom je oko 500 stranica i biće u toku sutrašnjeg dana predat Višem javnom tužilaštvu u Beogradu, koje je zahtevom od 16. marta tražilo „svu dokumentaciju sačinjenu u vezi sa kritičnim događajem, pre svega nalaze komisija koje su formirane da ispitaju uzroke koji su doveli do nastanka pada vojnog helikoptera HT-48.“

Komisiju su činili pripadnici Ministarstva odbrane i Vojske Srbije iz Vojnotehničkog instituta, Tehničkog opitnog centra, Vazduhoplovnomedicinskog instituta, Komande Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane, a obuhvatila je specijaliste iz oblasti bezbednosti letenja, održavanja vazduhoplova, planiranja i rukovođenja letenjem, meteorologije, vazduhoplovne inženjere, opitne pilote, vazduhoplovne tehničare za sve sisteme na helikopteru, specijaliste vazduhoplovne medicine i vazduhoplovne psihologije“, stoji u saopštenju.
 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

G

Premijer je procitao,"nema nista spektakularno"…..
Kako?Zasto?Jer je tako u mogucnosti….
Zato se nemojte zamajavati,ima ovde ko misli za sve nas,sedam zivota je potroseno,baceno,ali ovde je zivot odavno najjeftinija roba.

Odgovori
S

"nema nista spektakularno"…..

… ocekivao je da je helikopter skinuo NATO …

z

500 stranica

Odgovori
U

Pošto je predsednik Vlade za pola dana uspeo da pročita izveštaj od 500 strana i da saopšti javnosti da "nema ničeg spektakularnog", očekujmo da Više javno tužilaštvo još brže pročita izveštaj (jer oni imaju više vremena da se posvete ovom slučaju od premijera, a i tužilaca je više nego premijera), tako da već sutra popodne mogu da obaveste javnost da nema elemenata za pokretanje krivične istrage. Onda, gotovo sigurno možemo da očekujemo da Vojska Srbije ponovo organizuje konferenciju za novinare, i to već prekosutra, u sredu, na kojoj će načelnik GŠ i ostali komandanti saopštiti javnosti sadržaj izveštaja, podeliti primerke predstavnicima medija i omogućiti brojna pitanja i razjašnjenja u direktnom prenosu elektronskih medija sa nacionalnom pokrivenošću.

Odgovori
D

Kako to da je premijer procitao izvestaj a ministar odbrane nije? I kako premijera nije sramota da izjavi“nema nista spektakularno“,sta smrt sedmoro ljudi nije nista! A posto svi znamo kakvi su generali i svi ti na visokim polozajima nema nista od ovoga,procice meseci i zaboravice se sve ovo! Tuzilastvo ce da izjavi da nema elemenata za krivicnu odgovornost i tu sve staje!

Odgovori
V

Naravno da za njega tu nema ništa spektakularno. Zato je i organizovana ova lakrdija od istrage. Da u izveštaju bude ništa spektakularno.
A i da ima nešto bitno, Premijer nema niti tehnickog obrazovanja, nit iskustva iz oblasti vazduhoplovstva.
Nalaz ce biti po srpskom obicaju i vuk sit i ovce na broju. Još jedna naša sramota.

Odgovori
K

Sramota je reakcija nadleznog organa. Vojska naravno nije nadlezna, mada moze da ucestvuje u radu odgovarajuce komisije. A vuk nije sit (propade fotografisanje) niti su ovce na broju.
Sve u svemu, jasno je svima iz struke o cemu se ovde radi.

V

Kolega, izgleda da i nije jasno svima koji su iz struke. Kada pročitaš komentare ljudi ovde na Tangu po raznim temama, koji ne znaju razliku izmedju vojne letelice i vojnog leta, pitaš se kakva je ta naša struka u Srbiji. Bilo vojna, bilo civilna.

K

Postovani Kolega, te momke nikako ne treba osudjivati. Jednostavno, avijacija je presiroka tema da bi je neko pratio amaterski, a dovoljno ekspertski.

Da bi bilo jasnije, uslovi koje neko treba da ispuni za HEMS se nalaze na adresi : http://cad.gov.rs/docs/regulativa/Pravilnik%20o%2

Vojska nema pravo da obavlja HEMS, izuzev ako je sertifikovana po gornjem pravilniku. Medjutim, 90-ih godina vojska je obavljala cak i CAT, za porodice svojih pripadnika. Nesto se prenelo i u ovo doba, barem shvatanje prava i obaveza, ma koliko one bile netacne i pravno neutemeljene.
Iza toga ne stoji losa namera, vec okolnost da se ljudi retko srecu sa tom tematikom.
Naalost, delovi izvestaja koji su danas procureli u medijima mogu nas dovesti u stanje SSC (sig.safety conc.)

V

E Kolega, još da svi ovdašnji komentatori znaju šta je napisano u tom zakonu, pa da onda ne pišu koje kakve gluposti ovde u komentarima.

O

Gosn Vlado to nije zakon vec pravilnik.
Према припадности, ваздухоплови се деле на
државне и цивилне ваздухоплове. Државни ваздухоплови су војни
ваздухоплови, ваздухоплови органа унутрашњих послова, царински
ваздухоплови, као и ваздухоплови који се искључиво користе за превоз
шефова држава или влада и високих државних делегација. Сви остали
ваздухоплови су цивилни.
Toliko o vasoj strucnosti i podeli vazduhoplova.

V

Prema pripadnosti vazduhoplova ste u pravu. Samo oni što sam vam ja više puta napisao, postoji pripadnost i postoji vrsta leta koji se obavlja. Ali to ću vama ostaviti da naučite.

Pravilnik je deo regulative. A sve zajedno su deo zakona. Nijedan zakon ne ulazi u detalje. Za detalje služe pravilnici i slično.

Vi samo nastavite da licitirate. Sedam života za mene su sve samo ne materijal za licitiranje. Mada sumnjam da ćete i ovo razumeti, kao što vidim da niste razumeli podelu prema letovima koji se obavljaju.

O

Vojni vazduhoplov nikada nije i nece moci da izvodi civilni let. Uvek se vodi kao vojni let tj „Y„ ili specijalac tj ~~S„. Tako postoje i vojni praviolnici i uputstav koja dopunjuju i deo su zakona o vazd. ssaobracaju.
Vi ovo ocigledno gledate kroz prizmu civilnih vazd vlasti a sam DCV se proglasio nenadleznim jer je u pitanju vojni let vojnog vazduhoplova.
Pa vi licitirate. Ja znam odlicno sta je jedan a ne sedam zivota (iskustvo iz rata-milosrdni andjeo po radarima).
Vi ocigledno razumete samo civilni aspekt letenja.

V

Vi očito ne razumete ništa.
To što se DCV proglasio nenadležnim Država Srbija će skupo platiti. Ustvari već plaća, ali o tome ću detaljnije pisati kada se oba izveštaja javno objave.
Vojni pravilnici moraju biti u skladu sa civilnim. Civilni pravilnici i zakon su izvor prava i obaveza za Vojsku. Vojska može u uslovima vanrednih okolnosti, prirodnih nepogoda i ratnog stanja da odstupi od važećeg Zakona i Pravilnika. HEMS ne spada niti u jednu od ove tri kategorije.
Ili ste tvrdoglavi ili ste nepismeni. Samo Načelnik Generalštaba može odobriti upotrebu vojnih sredstava za civilnu upotrebu. U slučaju vazduhoplova, to je zato što za takav let važe civilna pravila letenja.
Jedini ko ovde uporno licitira si ti. Ali samo polako. Doći će trenutak kada će za to licitiranje vama ostati samo vaša savest. Uživajte.

O

Navedeni MI-17 je 2010 remontovan i doveden u staanje da moze da obavlja TIS/STS. Inace je helikopter iz MUP dat VS. Danci su donirali novac da se letelica osbosobi za tu namenu.
Vojska u svojo trecoj misiji pruza i HEMS. E sada da li je sertifikovan po pravilniku ne znam.
Vojni vazduhoplov leti po VFR ili IFR pravilima. U PLOS ( koji je jos na snazi ) detaljno je propisano letenje vojnih vazduhoplova,njihova prava i obaveze.
A u zakonu o vazd.saobracaju definisano je sta je vojni vazduhoplov i vojno letenje.
Vojni vazduhoplov se oznacava (identifikuje ) kao vojni ili kao specijalni let bez obzira, kako vi kazete , da li je to civilni let vojnog vazduhoplova.Nikada vojni vazduhoplov ne moze biti oznacen kao civilni let.

V

Pa kako je onda leteo ovaj let?
Dokle ćete OZN da se zapetljavate kao pile u kučinu?
Prevoz civilne osobe puta tri, bilo čime, uključujuci i vojni helikopter, je civilni let.
A tek glupost da vojni vazduhoplov ne može biti označen kao civilni let je vaš šlag na tortu. Molim vas raspitajte se kako je nesrećni let Mi 17 tog dana bio registrovan, pa se vratite ovamo.
Svaki put se nadam da ste došli do kraja vaših licitacija i kombinacija i svaki put me iznenadite.

O

Leteo je kao vojni let tj „Y„. Proverite…

V

Ako piše da je Y, onda je krivica još veća. Tri civila na vojnom letu, bez osiguranja, bez dozvole Načelnika Generalštaba, bez sertifikata za obavljanje HEMS leta, su izgubila živote. Bilo ko može da pokrene sudski postupak i da na sudu dobije Vojsku Srbije za milionsku odštetu porodicama nastradalih.
Ako niko drugi, Ja ču kod poverenika za zaštitu, insistirati da se pokrene sudski postupak, ako ga ne pokrene Javno Tužilaštvo. Svaki dinar će ići porodicama nastradalih.

O

gosn Vlado MI-17 je vodjen kao „Y„ako znate sta to znaci. A sto se tice vase konstatacije da postoji civilni let vojnog vazduhoplova e to ne postoji gosn Vlado. Mozda je to u vase vreme i bilo ali sada nije.

V

Postoji OZN. Zato i piše u izvodu Tužilaštva ko se smatra odgovornim. Samo budite strpljivi pa ćete videti i zašto.
A zato što je let vodjen kako je vodjen, digla se frka ne samo u Srbiji, dragi moj OZN. Samo se nadam da če šteta po Srbiju biti manja nego obično.
I hvala što se uporno trudite da odbranite neodbranjivo. Mnogo mi pomažete.
I u moje vreme i u ovo vreme svetska regulativa za HEMS je ista. Jedino što dolazi je bolno buđenje i otrežnjenje za fosile i dinosauruse u Vojsci Srbije.

V

Sve je konfuzno i mutno. Malo je struke i mnogo univerzalnih glupana. Ti zadnji se forsiraju i pridaje im se pažnja po medijima da bi se stvorila magla. U magli se teško orijentirati. Zvaničnici manipuliraju činjenicama i programirano puštaju poluinformacije i informacije. Sramota kako se manipulira javnošću. Samo oni treba da znaju da mi njih hranimo, a ne oni nas. Kad narodu prekipi jednostavno gromoglasno vikne "basta". A onda spašavaj se tko može. Ničija nije gorila do zore.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Članice ODKB-a dobijaju popust: Belorusija potpisala ugovor za kupovinu Su-30

Алжир није вратио МиГ-35 већ МиГ-29СМТ и УБМ. Реч је о два сасвим различита авиона. МиГ-35 се налази у плану опремања руске војске а писали смо о томе да је Египат купио 46 МиГ-29М и М2 (извозни МиГ-35). https://tangosix.rs/2017/03/04/prva-fotografija-egipatskog-mig-29m2/

24. Jun 2017.Pogledaj

Stevo na: Članice ODKB-a dobijaju popust: Belorusija potpisala ugovor za kupovinu Su-30

Bilo bi mnogo bolje da nam Belorusi daju donaciju onih SU27 sto su povukli iz svog vazduhoplovstva. Onda bi lakse mogli da predjemo na nove SU30/35 jednog lepog dana. Iskreno moramo da priznamo da je Mig29 projekat u nestajanju i sve mi se manje svidja ideja o Migu35 u nesem vazduhoplovstvu. To nikad nece da…

24. Jun 2017.Pogledaj

Nemudra Sova iz Stambola na: Pozadina slučaja zatvaranja Zračne luke Zagreb noću: Do čega može dovesti „štednja” koncesionara?

Sigurnosno je nedvojbeno da ARFFovac (vulgo: vatrogasac) nemože raditi ništa drugo jer mora biti spreman u svakom trenutku intervenirati; opasnost od požara ne prestaje kad se avion parkira. To što neki imaju multi-function osoblje je pokazatelj katastrofalnog stanja nadležnog inspektorata.

24. Jun 2017.Pogledaj

Nemudra Sova iz Stambola na: Pozadina slučaja zatvaranja Zračne luke Zagreb noću: Do čega može dovesti „štednja” koncesionara?

Doživljaj bure kao bočnog vjetra u Splitu nadilazi domenu meteorologije i prelazi u zrakoplovnu medicinu, obzirom da je na SPU bura čeoni vjetar.

24. Jun 2017.Pogledaj

Nikola na: Članice ODKB-a dobijaju popust: Belorusija potpisala ugovor za kupovinu Su-30

@Ljubo Možda je čovek pogrešio u nazivima ali ništa netačno nije rekao. Baš me zanima koja to druga oružja ,,vojske" imaju? Koliko ja znam VS i dalje koristi M70 sa nagriženim cevima koje su bukvalno neupotrebljive, a zamena tih pušaka nije ni na pomolu, artiljerija je bila zastarela i kad je nastala, POVR sredstva su…

23. Jun 2017.Pogledaj