BEG airport status
Emirati intenzivno povlače stare avione – još jedan B777-200 vraćen u Ameriku Posle pređenih 60 miliona kilometara, treći i poslednji Emiratov B777-200 izašao je iz upotrebe. / Foto: Emirates

Emirati intenzivno povlače stare avione – još jedan B777-200 vraćen u Ameriku

Poslednji B777-200 iz flote Emirata (Emirates Airlines) zvanično je izašao iz upotrebe – svoj poslednji let imao je 14. jula na ruti Dubai-Arizona preko Bostona. Ovaj avion bio je jedan od najstarijih u floti Emirata.

U upotrebu je ušao  1996. godine i do sada je prešao oko 60 miliona kilometara – što je, poređenja radi, 80 puta duži put od odlaska na Mesec i nazad.

U narednom periodu Emirati planiraju da iz upotrebe povuku još 10 svojih aviona. Tokom 2014. godine to je učinjeno sa njih 7, a za  2015. godinu je najavljeno povlačenje još 10 letelica, među kojima je 8 A340-500.

Ovakvo agresivno povlačenje vazduhoplova iz flote ne čudi ukoliko se u obzir uzme činjenica da je prosečna starost Emiratovih aviona  75 meseci, tj. 6 godina i 3 meseca. Poslednji B777-200 kao i njegova 2 prethodnika daleko su premašili ovu normu.

Posle povlačenja poslednjeg B777-200, u floti je ostalo 143 aviona B777 drugih serija. Zanimljivo je da su Emirati jedina kompanija na svetu koja je u svojoj floti imala sve varijante ovog tipa Boingovog (Boeing) aviona.

Na tržištu, takođe, prednjače i po broju Erbasovih (Airbus) A380. Sa 64 u upotrebi i 76 poručenih, ova zalivska komanija se smatra najvećim korisnikom evropskog dabl-dekera. Prvi A380 kupljen je 2008. godine, a čelni ljudi Emirata su već počeli da najvaljuju da bi za 2-3 godine i on mogao da se nađe van njihove upotrebe. 

Izlazak iz flote Emirata, međutim, ne znači i kraj životnog veka ovih aviona. Prema prvim najavama koje su stigle iz Erbasa, A380 će biti vraćeni proizvođaču, a zatim će se prodavati, najverovatnije, azijskim „low-cost“ kompanijama. 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Vl

To je njihova poslovna politika, ali ima još po nešto. Imaju manjak posada, fale im piloti. Tako da svaka medalja ima dva lica.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Grga na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za potrebe vojske apsolutno nepotrebno. Kakvo crno dopunjavanje u vazduhu. Za LA u Srbiji i postojeći kapaciteti na avionioma su sasavim dovoljni. A ako hoćete za komercijalne svrhe A400 je nedovoljan jer kao što reče neko Nora/Tamnava ne može da stane. Ako hoćemo neku Nacionalnu cargo kompaniju trebalo bi videti sa Kinezima da li su…

16. Mar 2025.Pogledaj
16. Mar 2025.Pogledaj

Rade na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Nije se kupovalo nego trampilo. Sve je "plaćeno" izvozom mašina i poljoprivrednih proizvoda SSSR-u. Jedini pokušaj sličnog obima u zadnje vreme je bilo indonezijsko kupovanje Su35 za palmino ulje koje se nije realizovalo.

16. Mar 2025.Pogledaj

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj