BEG airport status
Prvi let transportera C-27J “Spartan“ sa vingletima Prvi let C-27J sa vingletima. / Foto: Finmeccanica

Prvi let transportera C-27J “Spartan“ sa vingletima

Italijanska kompanija Finmeccanica-Alenia Aermacchi saopštila je pre dva dana da je završila letna testiranja aviona C-27J koji je modifikovan tzv. vingletima (produženja vrhova krila aviona). Proizvođač reklamira ovaj avion kao jedini serijski srednji vojni transportni avion na tržištu koji praktično nema ekvivalenta.

Ugradnja aerodinamičkih površina odnosno vingleta dodatno će unaprediti ionako dobre ukupne performanse aviona pre svega poboljšanjem tzv. lift to drag odnosa. Vingleti će smanjiti vazdušna vrtloženja oko krajeva krila i samim tim će se poboljšati efikasnost aviona kada je reč o doletu i štednji goriva. Ujedno, unaprediće se performanse aviona u uslovima visoke nadmorske visine i toplije klime, povećaće se dolet, radijus kretanja i nosivost.

Prvi let modifikovanog aviona uspešno je izvršen 15. juna ove godine na međunarodnom aerodromu u Torinu gde se i nalaze postrojenja kompanije Finmeccanica-Alenia Aermacchi. Letna ispitivanja omogućila su prikupljanje svih informacija vezane za konstrukciju modifikacija kako bi se donela odluka o postavljanju vingleta na avion C-27J i to ne samo u transportnoj već i u verzijama leteće topovnjače i osmatračkog aviona.

Vingleti kao i deo prateće opreme, konstruisani su uz pomoć 3D proizvodne tehnologije a karakteristike i osobine materijala su testirane na zemlji od strane laboratorije kompanije kako bi zadovoljile uslove ispitivanja u letu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

М

Нешто гледам, у последње време нови авиони имају те корисне аеродинамичне „додатке“- ВИНГЛЕТЕ !
И сад видима да доприносе штедњи и бољим перформансама!

Питам се да ли је могуће да тако нешто направе наши стручњаци на ВТИ и Утви ,Моми… па да рецимо нова Ласта, Сова,… или Кобац , да имају додатке „Винглете“ или слична побољшања!
– Специјално за авион Кобац -(који има додатак за гориво у виду аеродинамичног „балона-метка“ на крајевима крила, – можда би крајеве крила са резервоарима могли да редизајнирају тако да буду у стилу Виглета, па би и перформансе биле можда бље?)

И ето , писах раније, они користе 3Д-принтере(технологију) за разне материјале, ред је да се и наши мало обнове, то није нека лова, а изгледа има користи.
Само гласно размишљам, мало креативно…:)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj