BEG airport status
IATA i CAEP potpisale sporazum o smanjenju emisije štetnih gasova u civilnom vazduhoplovstvu Cilj je da se emisija ugljen-dioksida do 2050. godine smanji za 50% / Foto: Europorter

IATA i CAEP potpisale sporazum o smanjenju emisije štetnih gasova u civilnom vazduhoplovstvu

Nakon više od šest godina pregovora, ICAO i Komiteta za avijaciju i zaštitu životne sredine (CAEP) potpisali su u Monte Karlu 8. februara sporazum o smanjenju emisije štetnih gasova u civilnom avio-saobraćaju, saopštila je IATA navodeći da podržava ovakvu odluku.

Inicijativu je podržala i kompanija Erbas (Airbus) navodeći da je „cilj ovog dogovora da se podstakne smanjenje emisije ugljen-dioksida iz aviona integracijom tehnologija za efikasnost goriva u sam razvoj i dizajn letelica i zamenom starijih aviona novim, sa efikasnijim dizajnom“.

– Ova akcija predstavlja jednu u nizu inicijativa koje za cilj imaju smanjenje uticaja koji avijacija ima na klimatske promene, što uključuje poboljšanja u vazdušnim operacijama, primenu novih vrsta goriva za mlazne avione, smanjenje buke i drugih emisija, zajedno sa razvojem globalnog ekološkog standarda za tržište, pre svih, putničkih aviona – saopštio je Erbas.

Predsednik i generalni direktor IATA-e, Toni Tajler navodi da ovi standardi jesu važan element avio-saobraćaja, ali da neće rešiti probleme u vezi sa klimatskim promenama.

– Naš cilj je da se emisija ugljen-dioksida do 2050. godine smanji za 50%. Ovi standardi bi trebalo da nam to omoguće, ali i da ujedno pokrenu industriju i Vlade širom sveta da rade zajedno i obezbede održivu budućnost avio-saobraćaja.

Naš sledeći korak biće dogovor o implementacija konkretnih tržišnih mera. Nadamo se da će biti postignut na Generalnoj skupštini ICAO-a u septembru 2016. godine   – naveo je Tajler, saopštila je IATA.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

omniameamecumporto na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

To jesu vrhunski piloti...Moraš neke stvari ipak malo bolje razumijeti. Ti piloti imaju zacrtane zadaće koje obavljaju svakodnevno i nema smisla da tamo negdje ćame i čekaju neki nepostojeći poziv za hvatanje vrabaca. Ako mogu letjeti sa Francuzima već dvije misije onda mogu odrađivati i te tvoje pare. Ali nije tako predviđeno već je predviđena…

11. Nov 2024.Pogledaj

Živojin Banković na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

Lotpy За МУП је набављен један Н215 Супер Пума, ВС је добила један Н145М.

11. Nov 2024.Pogledaj

Robert na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

@Nikola U američkoj vojsci već preko 10 godina nema aktivnih Apache koji nije dio D ili E standarda, znači ima Longbow senzorsku kupolu. Svi upotrebljivi (airworthy) modeli iz AMARC baze Davis Monahan, iz inicijalne A serije, su prekonvertirani na D standard.

11. Nov 2024.Pogledaj

Kosovo i Metohija na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

Sa čime su naoružani ovi M u VS. Šta je sa paukom/novom nećemo valjda da kačimo 2t5 i nrz na moderan helikopter.

11. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

Ta prica o tehnologijama koje se navodno kupuju ovakvim poslovima je klasicna socijalisticka spika iz 60tih godina proslog veka, kada je recimo SSSR transferirao velike drzavne tehnologije Kini, Indiji, ili kakda je recimo UK SSSR-u transferirala tehnologiju mlaznih motora iz euforicnih razloga posle pobede u IIWW. Jedini realan transfer tehnologije ce se desiti u domenu…

11. Nov 2024.Pogledaj