Predstavnici opština Čajetine, Priboja, Nove Varoši, Sjenice zajedno sa predstavnicima Turističke orgаnizаcije regije Zаpаdnа Srbijа i Udruženjа Turističke privrede Zlаtiborа potpisali su u Beogradu „protokol o saradnji na aktivostima stavljanja aerodroma Ponikve u funciju za komercijalne letove“. Dokument je trebalo da potpiše i presdstavnik opštine Arilje, ali se nije pojavio.
Potpisnice protokola su na ovaj način iskazale saglasnost da aerodrom Ponikve promeni pravni status i umesto dosadašnjeg javnog društva postane društvo sa odgraničenom odgovornošću regionalnog karaktera, zaključak je današnjeg skupa u Medija Centru u Beogradu.
– U toku je formirаnje budžetа nа republičkom, kаo i nа nivou lokаlnih sаmouprаvа, te je to rаzlog zbog kojeg smo se i opredelili dа u ovom trenutnku pristupimo potpisivаnju protokolа o sаrаdnji, kаko bismo uputili snаžnu poruku nаdležnim orgаnimа i i plаnirаli sredstаvа zа аerodrom u budžetimа zа nаrednu godinu – izjavio je Milan Stamatović, predsedik opštine Čajetina i inicijator protokola.
Na skupu, međutim, osim predstavnika opština Bajna Bašta, Kosjerić, Prijepolje, Požega nije bilo ni članova lokalne samouprave Užice u čijem se vlasništvu trenutno nalaze Ponikve.
Kako je predsednik optšine Užice, Tihomir Petković, objasnio pre dva dana za lokalnu „Televiziju 5“ razlozi izostanka sa ovog skupa isti su kao i oni za nedolazak na zlatiborsku konferenciju „Aerodrom Ponikve – strаteški cilj Zаpаdne Srbije“:
– Nepristojno je da se, pre nego što se organizuje konferencija, ne čuje sa nama, a u Užicu je aerodrom Ponikve i mi smo vlasnici. I smatram da je to bila jedna vrsta promocije svoje lične od strane gospodina Stamatovića – on nastvlja u tom pravcu – objasnio je Petković i dodao:
– Rekli smo im da što se nas tiče, Užičana, pokušaćemo da nađemo način i da Čajetinci imaju najveću korist od ovog aerodroma kao i svi drugi na teritoriji Zlatiborskog okruga, ali da eventualne priče o regionalnom karakteru preduzeća treba da usmerimo i vodimo preko načelnika okruga i okruga jer je to započeto tu pre 7-8 meseci. –
Na pitanje portala Tango Six šta protokol konkretno znači ukoliko ga ne potpišu predstavnici ostalih opština Zlatiborskog okruga, a naročito opština Užice, inicijator protokola i predsednik opštine Čajetina, Milan Stamatović, odgovara:
– Inicijativa ide u pravcu da i opština Užice da saglasnost. Upravo iz tog razloga pokrećemo inicijativu – da probudimo ljude koji su se uspavali u Užicu i da shvate da je ovaj aerodrom u interesu svih građana i da ima status nacionalnog projekta, ne lokalnog. Promena statusa preduzeća ne mora da znači da sve opštine moraju da potpišu ovaj protokol. Samo ako žele da učestvuju u stvaranju ovog preduzeća. Ako oni ne vide perspektivu u aerodromu to je njihov problem, to će morati da objasne svojim biračima. –
Inicijatori ove ideje do sada nisu imali sastanak niti razgovarali sa predstavnicima Ministarstva saobraćaja. Stamatović objašnjava da protokol služi da se Ministarstvu saobraćaja zvanično uputi predlog da potpisnice protokola budu strateški partner za rukovođenje Ponikvama.
– Nikakav odgovor nismo dobili od Ministarstva saobraćaja. Ovaj protokol služi da im zvanično pošaljemo kako to treba da izgleda. Nadam se da će se Ministarstvo udostojiti da nam pošalje bilo kakav odgovor i da kaže jasno svoje planove. U dopisu koji su nam slali putem medija, a pre nekoliko dana smo i zvanično dobili od gradonačelnika Užica dopis, govori se da oni nameravaju da se njihova radna grupa sastaje i da pokreću aktivnosti u vezi sa aerodromom Ponikve. Prema nekim izjavama u medijima, bilo je reči da oni traže strateškog partnera. Pa evo im strateški partneri. –
Za razliku od poslednjih procena datih na zlatiborskoj konferenciji, kada je rečeno da je za završetak radova i puštanje aerodroma u rad potrebno 2,3 miliona evra, umesto ranije prognoziranih 3 miliona, Stamatović sada govori da je ipak reč o cifri od 5 miliona evra i objašnjava:
– Fali da se asfaltira još nekih 700 metara piste i da se postavi ograda. U prvom momentu da se aerodrom stavi u funkciju verovatno je potrebno oko 2, 5 miliona evra – da aerodrom može da funkcioniše. Do kraje treba oko 5 miliona evra. Ja mislim da za Vladu to nije neki novac. Ako se stranim kompanijama u Nišu daje 5 miliona bespovratnih sredstava onda ne zanm šta je za Vladu 5 miliona evra za stavljanje aerodroma u funkciju. –
Protokol su potpisali: Milаn Stаmаtović, predsednik Opštine Čаjetinа, Boris Mrdović, predsednik Skupštine opštine Priboj, Rаdosаv Vаsiljević, predsednik Opštine Novа Vаroš, Amel Pаpić, sekretаr Skupštine opštine Sjenicа, Arsen Đurić, predsednik Uprаvnog odborа Turističke orgаnizаcije regije Zаpаdnа Srbijа i Vojislаv Jаnić, predsednik Udruženjа Turističke privrede Zlаtiborа.
Tekst protokola možete pročitati ovde:
Tekst Protokola by Petar Vojinović on Scribd
Nenad
Ovo je prvi put da vidim protokol koji sadrži memorandumum jednog od potpisnika. Inače smešna priča. Ovo je kao kada bi moje komšije potpisale protokol o saradnju na stavljanju u funkciju ostave u mojoj kuhinji.
Vladimir
Interesantno tumačenje.
Nisam znao da je Država, tj Vojska poklonila tebi ostavu u tvojoj kuhinji. Ako nije jasno na šta ciljam, da pojasnim.
Aerodrom Ponikve je dat na upravljanje Gradu Užicu još pre ohoho godina sa jednom jedinom namenom. Da se stavi u funkciju i da bude od koristi celom Regionu. Koliko svi vidimo od tada Grad Užice nije mrdnuo malim prstom da imovinu dobijenu na poklon upotrebi u sveopštu korist. Čak nije uradio ništa da sam dobije išta.
Naravno, osim Direktora Aerodroma koji vodi lavovsku borbu već godinama da se nešto uradi po tom pitanju. A pri tome ga isti Grad Užice u tom nastojanju svakodnevno ometa, dezavuiše i čak kažnjava za rad koji mu je u opisu radnog mesta.
Neka ti je sa srećom tvoja ostava, niko je neće dirati, nisi je dobio na poklon od Država. Imaš pravo da je braniš i koristiš po svom nahođenju. Još kada bi se nesposobno rukovodstvo Grada Užica ugledalo na tebe, kamo lepe sreće.
Živo me interesuje da li će i ova inicijativa biti proglašena lošom i završiti na marginama vesti.
BB
A ne brine te to što je ostava prazna?
Alen Šćuric Purger
Mene ovo još više šokira. Naprosto za nepovjerovati. Ovo je jedan od najnižih politčkih destrukcija u povijesti regije, a tu je konkurencija ogromna.
Gradonačelnik Užica se ponaša kao da je Užice u najamanju ruku milijunska metropola pa dijeli packe „selima“ u okolici. Užice jest najveće MJESTAŠCE u Zlatiborskom okrugu, no u globalnim okvirima ono to stvarno i jest, mjestačce, apsolutno i istom rangu kao i ostala mjestašca regije. No, Užice su, nažalost, vrlo je siromašne. U isto vrijeme Čajetina ima relativno velika sredstva, u usporedbi sa brojem stanovnika izuzetna. Razlog: Zatibor i prihodi od turizma. Čajatina bi još više prihoda jer je shvatila da, želi li se dalje turistički razvijati, mora dovesti strane turiste kojih sada ima jako malo (tek nekih 18% uključujući crnogorce i sunarodnjake preko Drine koji se ubrajaju u BiH „strance“).
No, sada nastupa jal i prizemno politikanstvo. Gradonačelnik „metropole“ Užice ne želi dati aerodrom Zlatiborskom okrugu iako to želi većina općina okruga koja vidi potrebu da se aerodrom razvije i tu imamo nekoliko političkih gluposti:
1. Užice, evedentno nemaju dovoljno para. Čajetina i ostali imaju, pa čak, ako treba, žele sve napraviti i bez učešća Užica ako one nemaju novaca za investiciju. No, siromašno Užice se ne želi „odreči“ onoga što su svi zajedno izgradili i što im je (pogreškom) dato na upravljanje. Dakle nije ga izgradilo Užice, nego vojska, dakle cijela država (u stvari čak i bivša država), što znači i porezni obveznici Čajetine i drugih općina Zlatiborskog okruga.
2. Zbog te sujete, jala i najnižeg politikanstva, Užice će radije uništiti hvale vrijedan i potreban projekt (jer nema se vremena čekati) nego propustiti da to naprave svi zajedno ili drugi. Kao da, ako se aerodrom stvarno i dovrši, Užice od toga neće imati koristi. Pa da njima upravlja i netko drugi, treći, deseti, Užice će imati koristi. Održanjem ovakvog stanja koristi nema nitko, pa ni Užice koje sada izdvajaju 60.000,00 EUR za hladni pogon i stotinjak letova godišnje minijaturnih aviona.
3. Užice lansiraju priču o tamo nekim arapima koji će investirati u aerodrom. Ali osim puno priće nema ničeg konkretnog. U isto vrijeme 4+ općine imaju novac sada, žele to napraviti odmah. Pa onda, neka se i ti arapi u kasnijoj fazi razvoja uključe i kupe dio (cijeli) aerodrom. No, problem je što je ta priča, vrlo vjerojatno, sam patka, da se prolongira sadašnje stanje i kroz političku trakavicu smanji utjecaj javnosti, politička šteta i obeshrabri ostale aktere koji žele aerodrom.
Još jednom naglašavam veće političke gluposti i destrukcije već dugo nisam vidio u regiji u kojoj je politička glupost i destrukcija na najvišem svjetskom nivou. Da postoji Oskrar za politikansku destrukciju gradonačelnik Užica bi ga sigurno dobio.
Савес(т)ни Грађанин
Драги Алене,
Одакле Вама идеја да се ту ишта пита тренутни градоначеник Ужица? Па, будимо реални, он се ту пита исто колико и дотична министарка којој ће поменута иницијатива бити предочена и дата на руке…
пс. Не замерите на ћирилици, сва писма која користимо у овој дискусији сматрам истинским богатсвом наших народа (и народности) и подједнако их поштујем.
Pedja
Aerodrom Ponikve ce biti kompletno zavrsen onda kada Vlada to bude zelela a ne lokalne samouprave. Do tog momenta, kao sto i sam kazes sve je sitno politicarenje namenjeno za internu upotrebu. Eto Srbiji izbora na prolece pa i prilike da Aerodrom bude doveden u operativno stanje ;)
Vladimir
Žalosno je Peđa što ste u pravu.
Gradonačelnik Užica se ne pita ništa. On samo minira, zato što je nesposoban i ograničen.
Alene, ovakva vrsta destrukcije je zaista nevidjena čak i za Balkan. Samo se nadam da će ovakvo ponašanje Gradonačelnika dovesti njega samog u apsurdnu situaciju.
Dovla
Bravo Alene.Opisao si nas kao Arcibald Rajs…Od jednog drveta,sumu nismo u stanju da vidimo…
Milan – konverzija
Poštovani Alene
Kritika je oštra ali pravedna. Ipak citiraću Vladiku i pesnika PP Njegoša: Ko na brdu,ak imalo stoji (Čajetina) vise vidi no onaj pod brdom (Užice)
Milan
Autor Studije Ekonomskog uticaja konverzicje vojnog aerodroma Ponikve u civilni na Zlatiborski region
Alen Šćuric Purger
Gradonačelnik Užica je pozvan na Zlatibor i nije se odazvao. Nije li to dovoljno? Ja mogu prihvatiti da on ima drugačiju viziju, možda veći udio Užica u aerodromu (i troškovima), možda dio prodaje dionica na otvorenom tržištu… Što god da ima, treba to javno iznjeti, sjesti za stol i prestati se više ponašati neprimjereno, te krenuti raditi na hitnom sređivanju aerodroma. Vremena više nema!
S kim god sam razgovarao u tom kraju svi govore kako se ovdje radi o sukobu dva gradonačelnika i ako jedan kaže da podržava aerodrom, drugi će po difoltu reći „ne“. Lokalni antagonizam bez ikakvog smisla.
Eto, ja sad javno pitam, slaže li se gradonačelnik Užica sa projektom regionalnog aerodroma po ključu koji je prezentiran na konfereciji na Zlatiboru? Ako ne, zašto ne? Ima li on neku drugu viziju, i koju? Ili smatra da Ponikve trebaju ostati ovakve kao sada, mali sportski aerodromčić sa nepotrebnim terminalom i 90 letova godišnje.
beduin
nazalost, tako je to kad proces decentralizacije sluzi forme radi…..
Pedja
Vidim da ovde vecini ljudi nije jasno o cemu se radi. Vlasnik Aerodroma je Grad Uzice. Kako neko ko pravno formalno nema veze sa aerodromom pravi seminare i planove? Sta znaci Alene, „gradonacelnik Uzica je bio pozvan“? Ja da orgranizujem takav skup, ne bi ga ni odrzao ako mi se ne bi pojavili najbitniji ljudi. Pomenuti likovi su naravno pripadnici razlicitik politickih struja i imaju razlicite politicke ambicije. Eto, prvi covek Cajetine, umesto da se pozabavi jednom od najvecih divljih gradnji u Srbiji covek se bavi aerodomom sa kojim u sustini nema veze.
Vladimir
Hvala Peđa što si nam objasnio da Užice ne radi ono što je preuzelo kao obavezu kada je Aerodrom joj dat na upravljanje,
Sreća što nisi pozvan da oragnizuješ ništa oko Aerodroma. Ima nas koji znamo kako.
Pedja
Nisam ni sumnjao da u Srbiji ima jako puno ljudi koji znaju jako puno i drago mi je zbog toga. Medjutim, samo onaj ko pravno formalno gospodari aerodromom moze da pravi planove svi ostali poput vas, mene ili Alena mozemo voditi raspravu ili izneti misljenje i ne mozemo to nametati vlasniku, mislim da je to jasno. Moje misljenje je da grad Uzice kao vlasnik ne moze ni matereijalno ni kadrovski da zavrsi aerodrom bez Vlade. Planovi postoje, zavrsice se Ponikve kao i njihovo sitno političarenje.
Vladimir
Pedja, ja ne razumem tvoj komentar.
Vlada i Grad Užice nisu mrdnuli malim prstom zadnjih godinu dana. Obecavali su iz Vlade šakom i kapom, ispunili ništa.bGradonačelnik je otvoreno lagao u svojim izjavama. Da ne pominjem opstrukciju Grada UžIca koja se sprovodi prema Direkoru Aerodroma.
I ti na sve to izjaviš da će Vlada Srbije i Grad Užice da reše problem Ponikava? Da nije smešno bilo bi tužno.
To je kao da tražiš pomoć od osobe koja te davi u vodi.
Da li misliš da ima neograničeno vremena da se Ponikve dovedu u operativan status? Da li znas da ako se danas donese odluka da se taj status pokrene i da niko ne ometa, kada Aerodrom realno može da postane operativan? Da li misliš da će biznis da čeka jednog Lažova i nezainteresovanu Vladu da shvate vremenski cajtnot?
U izgradnju Ponikava pare je ulagala cela zajednica. Nema pravo nesposobni lokalni politikant i inertna Vlada da se sa time igraju. Njihov posao je, ne da se šetaju kao us*ani golubovi i da lažu kad im odgovara, već da rade onaj posao za koji su izabrani. Podsećam izabrani, a ne Bogom dani.
Alen Šćuric Purger
Pedja, moja najdublja isprika, ali eto ne mogu si pomoći, prokleta je ta navika ove EU dekadencije koju neki nepopravljivo nazivaju demokracija, a oni još dekadentniji, nazivaju je civilizacijskom normom.
Kod nas u ovoj truloj i neuređenoj Europskoj uniji, mi raspravljamo o državnoj (javnoj, nacionalnoj, regionalnoj, županijskoj, općinskoj, gradskoj…) imovini, kako se ona upravlja jer ona je opći interes, neovisno o tome tko njome upravlja. Ona nije vlasništvo načelnika, direktora, ravnatelja, upravitelja, generala ili bilo koga kome je povjerena da njome upravlja. I ne samo da imamo pravo, nego i obvezu biti korektiv tih upravitelja kada ne upravljaju našom imovinom, ili našim općim, zajedničkim dobrom u korist nas, čije to dobro jest i kojima treba služiti.
Vidiš u toj našoj depresivnoj EU tvorevini mi imamo aerodrome koji su u djelomično u vlasništvu države, djelomično županije (regiona, okruga), a djelomično općina. Pa tako ZL Dubrovnik ima 55% vlasništvo države, 20% Dubrovačko-neretvanske županije, 20% grada Dubrovnika i 5% općine Konavle. Isto tako i ZL Zadar je u vlasništvu 55% Hrvatske, 20% Zadarske županije, 20% Grada Zadara i 5% općine Zemunik. I nečeš vjerovati ljudi iz Biograda, Pakoštana, Nina… iako nisu „direktni vlasnici“ raspravljaju o aerodromu Zadar zato što su njegovi suvlasniti kroz županijski dio i kroz državni dio, ali i zato što je to njihov aerodrom, napravljen i njihovim novcem i služi za zadovoljavanje njihove javne potrebe, elementarnog ustavnog prava. I da Zadar odluči zatovoriti aerodrom u Zemuniku, građani Biograda, Nina, Pakoštana… imaju svako pravo regirati. Jednako tako u Francuskoj je vojni aerodrom u Castresu dat na uporabu lokalnoj samoupravi. Veći grad Castres na čijem se položaju nalazi, nije imao dovoljno para, pa ga je ponudio na zajedničko upravoljenje susjednom manjem Mazameu. Aerodrom procvao, imaju redovne linije za Paris, generalnu avijaciju, sportsko letenje i svašta nešto. Korist za sve građane, ne samo ova dva grada nego i cijelog Tarna.
Eto, Užicama je netko totalnom glupošču poklonio ono što su gradili svi porezni obveznici (pa i oni iz Čajetine). Oni time ne upravljaju kvalitetno, niti dovoljno dobro. I to daje svako pravo svima iz Zlatiborskog okruga, pa i iz Srbije da se pobune protiv lošeg gospodara koji jedan bitan alat, čak bih rekao i resurs ne uporablja kako se priliči. Pošto ga nije izgradilo samo Užice, svi imaju pravo tražiti da se njime upravlja kvalitetnije ili se ta „imovina“ razvlašti, tj. oduzme onome koji njome ne upravlja kako se sapada.
Ali još jednom tko sam ja da sa svojim dekadentnim navikama…
P.S.
Molim te da oprostiš i Vladi, i on je nakon toliko godina preuzeo te dekadentne navike živeći u Europskoj Uniji. Ali eto, njegova trenutna postrojbina je brexitom izašla iz EU pa on ima šanse da postane noramalan čovijek i stvori ovako napredne navike kao i gradonačelnik Užica.
Pedja
Vladimire, kako mislis da Vlada „nije mrdnula malim prstom godinu dana“ ? A ko je projektovao i izgradio objekat, planinske vile? Razumem i da postoji nestrpljenje u odnosu na data obećanja političara u predizbornoj kampanji. Iskreno, ne vidim zasto se par ljudi iz okoline „toliko podmeće“ za sudbinu aerodroma na Zlatiboru a u pozadini se desava najveće urbanističko nasilje u zaštićenim zonama. Grade solitere, unistava se i seče šuma a gospoda raspravlja i pravi panele o sudbini aerodroma.
Vladimir
Peđa, ovo nije tema o Zlatiboru. Ovo je tema o Aerodromu Ponikve. Da se razumemo, slažem se da je svaka nelegalna radnja ili akcija štetna i da je treba zaustaviti.
Sam si pomenuo neispućena obećeanja. Jedno je kad neko obeća nešto paušalno, a drugo je kada obeća sa datim rokom. Do sada sva obećanja Vlade Srbije su ostala neispunjena, a bila su vezana za datume. To se svuda naziva laž.
O kakvom ti vremenu pričaš? Pa to je ista teza koju zastupa Poltikant iz Užica. Nema vremena Pedja. Nema!
To vidi svako ko samo za pojas sata vremena provedenog na izjavama učesnika vidi bez tuđe pomoći. Svako sem Grada Užica i Vlade Srbije. Čudi me da nema agresivnije akcije da se oblate Aerodrom, Direktor istog i cela ova akcija. Valjda im je važnije političko prepucavanje oko političke kampanje, jer to je za sada jedino izvesno. Samo ih to brine. Da uberu jeftine političke poene, a ko šiša Aerodrom? Koga briga za to da ljudi putuju, dolaze, troše novac, razvijaju najbeći turistički centra Srbije.
Alen Šćuric Purger
Iskreno ne razumijem zašto devastacija Zlatibora (koja jest evidentna) ima ikakve veze sa raspravom o opravdanosti i hitnosti otvaranja aerodroma. Hoće li možda i uredovno vrijeme dječjih vrtića (obdaništa) biti relevantno za raspravu o potrebi aerodorma? Čemu ovaj spin koji nema direktne veze sa aerodromom?
Objek nije projektirala, niti izradila Vlada. Sredstva je djelomično osigurao Aerodrom Beograd (hvale vrijedno), a samu izgradnju je vodio direktor Ponikva, koji je za to izgubio 2 godine života, pokazao nevjerojatnu sposobnost, kretivnost i upornost. Političari su htjeli priću srezati, prolongirati otvaranje, napraviti samo „polaganje kamena temeljca“, i nisu imali razumjevanja za njegove optimistične planove. Pritom je iskoristio sve moguće potencijale, resurse, pomoć prijatelja…
Da nije, vjerojatno bi to bio još jedan kamen temeljac koji se nikada ne bi završio, a 400.000,00 EUR koliko su radovi koštali bi se potrošio na „planove, analize, istraživanja i sastančenja“. I iskreno, da meni netko sada ponudi da takav objekt napravi za 400.000 EUR i u tom roku za treninge mojih mažoretkinja iste sekunde bih mu dao da to napravi i još bi ga ekstra nagradio sa 100.000. Bilo bi to bar 10 puta manje nego što ja uz svu moju dokazanu šparnost i razmnost mogu napraviti.
Pedja
Alene, pre nego nekoga prozoves za spin, seti se sta si pre nesto vise od sest meseci govorio o aerodromu Ponikve ili mozda zelis da ti osvezim pamcenje? Ja za razliku od tebe, ni za centimetar nisam promenio misljenje i nemam apsolutno nikakav motiv da vrsim „opstrukciju nekog panela o buducnosti aerodroma Ponikve“. Aerodromu zelim sto ranije dovodjenje u punu plovidbenost bez sitnih politikanskih fora.
Alen Šćuric Purger
O bože… Pedja koliko vam je godina? Majko mila…
Pedja
Dovoljno da zapamtim sta si rekao povodom otvaranja novog terminala na Ponikvama 19.04.2016.
„Ono što je glavni problem je što je Ponikve
– jako blizu Beogradu (tek 166 km) što znači da će gro putnika putovati preko BEG, nema realne šanse za otvaranje redovnih linija uz tako velik aerodrom toliko blizu
– blizu Nišu (262 km) i Moravi (tek 88 km)
E sad bez obzira što je investicija minijaturna, treba tu zaposlit ljude (osoblje na prihvatu, usluge, uprava, vatrogasci, carina, policija… ispod 40 ljudi nema šanse, a znavši Srbiju i prema primjeru Niša koji je imao 180 zaposlenika dok nije imao ni jednog putnika prometa, to će biti preko 100 zaposlenika), treba plačat režije, nabavit opremu za prihvat zrakoplova i sigurnost (a to su milijuni EUR)… Imat 4 aerodroma u krugu 250 km i potpuno nezaposlen aerodrom na tek 88 km (koji nije imao ni jedan jedini let od otvaranja), onda stvarno moraš biti kreten da potrošiš i eura, milijune da to opremiš minimalnom opremom, te stotine tisuća EUR za mjesečne troškove kada se to otvori. Iskreno, ako je investicija bila toliko mala onda je trebalo otvorit Ponikve, a ne otvarat Moravu pa bi možda nešto i bilo od tog aerodroma (Kragujevac, Kraljevo, Užice + turizam u Vrnjačkoj banji).
Ne vidim neke mogućnosti da tu krene LCC, a od par eventualnih letova LCC uz enormnu financijsku motivaciju (to mora biti još jače od niških 3 EUR po putniku da bi privuklo Wizz ili Ryan) + 20-tak charter letova godišnje (što je vrlo optimistično) nema kruha. Nemože to isplatiti troškve aerodroma. Uzmite da u Hrvatskoj profitabilni nisu ni Rijeka (daleko veći grad + velik turizam), jedva Pula (bitno veća + ogroman turizam + udaljenija od Zagreba), a bitno veći Osijek (udaljeniji od ZAG) i turistički velik Brač koji je još na otoku, su debelo gubitaši.
Ovaj projekt nakon što je otvorena Morava, je još veća glupost od Morave!“
I sada ja spinujem a ti vodis konstruktivnu raspravu?
Alen Šćuric Purger
Pedja, ovo ste već jednom postavili kao pitanje na ovom portalu i ja sam objasnio svoje stavove, zar ne? Čemu onda ovo djetinjasto ponavljanje? Što vi zapravo pokušavate dokazati? Iskreno ne dvojim u vaš intelekt (tj. da niste objašnjenje shvatili prošli puta), pa ovo ponavljanje mogu smatrati samo djetinjastim antagonizmom.
Dakle, ponavljam još jednom:
1. Više nego glupo je otvarati dva aerodroma na udaljenosti od 88 km. I da, glupost je bila ulagati u Moravu, ali ta glupost je napravljena. Onda je još veća glupost uz Moravu ulagati u još jedan fantomski terminal, Ponikve. Bolje da se taj novac uložio u Moravu, da se ista konačno pokrenula i smanjila se šteta zbog nerazumne investicije.
2. No, terminal na Ponikvama je napravljen. Napravljen je za vrlo malo novaca. Bravo i čestitke što je potrošeno toliko malo. I sad je tu. Više Morava nema baš nikakvog smisla, a Ponikve imaju bitno više smisla.
3. Obzirom na vašu opsesiju nad svakom mojom napisanom riječi, vjerojatno vam nije promakla bitna rečenica iz mog posta „Iskreno, ako je investicija bila toliko mala onda je trebalo otvorit Ponikve, a ne otvarat Moravu“.
4. U međuvremenu se ponašao ogroman LCC koji je voljan pokrenuti letove, što bitno smanjuje inicijalnu investiciju.
5. Pronašao se i zainteresirani investitor (Čajetina + 3 općine) koje u svojoj investiciji vide logike, jer smatraju (ispravno) da je to način kako dovesti strane turiste, a što je krucijalno za razvoj turizma Zlatiborskog okruga. U tom kontekstu investicija jest logična i aerodrom se ne doživljava kao predmet direktne zarade, nego predmet indirektnih benefita. Kad sam analizirao npr. Rijeku, jasno sam rekao da aerodrom nije profitabilan, no da je investicija lokalne zajednice i države minijaturna u usporedbi sa benefitima koje taj aerodrom donosi (150.000 turista, business letovi, sportsko letenje, panorame, taxi, baziranje medicinskog helikopera HRZ-a…).
I pošto eto opsesivno pratite svaku moju riječ, molio bih da ovaj komentar sejvate, da ne moram ponovo za mjesec-dva odgovarati, nego da si ga pročitate sami. Jer ja za ove djetinjaste igrice stvarno vremena i volje nemam.
Pa stoga ponavljam svoju konstataciju:
O bože… Pedja koliko vam je godina?
Vladimir
1. Aerodrom Morava nije otvoren. Nema upotrebnu dozvolu. Zgrada terminala nema upotrebnu dozvolu. Nije prilkučena na komunalne snabdevače. Struju je dobila samo za „svečano otvaranje“ od Vojske i zvanično se vodi u papirima kao vojno skladište.
2. Aerodrom kao sam je mešovit, civilno-vojni uz PPR. Znači svaki civilni let mora unapred da traži dozvolu, koju Vojska skoro redovno odbija. Drugim rečima bilo kakav redovni saobraćaj, čak i sezonski je nemoguć.
3. Ne postoji preduzeće za Aerodrom Morava. Drugim rečima ne postoji Aerdodrom kao pravni subjekt. Što kad se prevede na narodski znači, ne postoji Aerodrom Morava.
4. Zašto je zgrada Terminala napravljena niko živ ne zna. Posebno što joj se ne može pristupiti jer se vodi kao vojni objekat i nalazi sa vojnom zemljištu koje je ograđeno i pod stražom.
5. I mene počinje da interesuje stil i razlog pisanja nekih Komentatora ovde. Zaista me ineteresuje.
Pedja
Alene nema potrebe da se nerviras na moje detinjarije. Internet je cudo jedno, svasta pamti a ja dokon, pamtim sta si kada rekao.
Eto kako analitickim jezikom za sedam meseci Ponikve od kako bi ti rekao „još veće gluposti od Morave“ u tvojoj novoj analizi „Ponikve imaju bitno više smisla“.
Alen Šćuric Purger
Da, dokon, to je evidentno.
Pedja, hajde da ne izvlačimo iz konteksta rečenice. Takva praksa nije više djetinjarija, nego neprihvatljiva i necivilizirana komunikacija. Ja sam rekao „Ovaj projekt NAKON ŠTO JE OTVORENA MORAVA je još veća glupost od Morave!“. Krajnje je neprijemreno izbaciti prvi dio rečenice jer tada je kontekst potpuno drugačiji. Tu istu kontataciju sam ponovio i prije par mjeseci kada smo vodili ovu istu rapravu, pa i jučer: „I da, glupost je bila ulagati u Moravu, ali ta glupost je napravljena. Onda je još veća glupost uz Moravu ulagati u još jedan fantomski terminal, Ponikve. “
Dakle, da slovkam:
1. Bila je glupost ulagati u terminal na Moravi.
2. Nakon što je ta glupost napravljena, još je veća glupost ulagati u još jedan terminal samo 88 km udaljen.
3. I u tom kontekstu sam jasno rekao da su sada napravljene dvije gluposti, no da u tim glupostima Ponikve imaju realne šanse, a Morava nikakve. Dakle, treba se dovršiti investicija u Ponikve, a Moravu prenamijeniti za nešto drugo.
Ovo je kristalno jasno naglašeno baš svaki puta.
Još jednom naglašavam da ne dvojim u vaš intelekt, znači radi se samo o najnižem animozitetu u kojem se iz kontrira samo radi kontriranja. Ali baš u svakoj temi, baš svaki puta, na svaku sitnicu, pojedinu riječ, nemalo puta i bez ikavog racionalnog rezona. I tu onaj primjer sa legacy/flag carrierima nije izdvojen. Ovaj mu je ravan. Backup oba ova primjera je animozitet (da ne upotrijebim neku težu riječ).
Stoga vas iskreno molim Pedja, da se okanite ovakvih dječačkih prepirki. Eto, ja vam sada javno kažem da je vaš autić bolji, da je vaš tata jači i da imate večeg pi*u. Jeste sad zadovoljni? Ja se na tom nivou ne bih igrao. Nemam niti vremena, ali imam puno previše godina za takav nivo prepucavanja.
Ovo je ozbiljan portal. Onih neozbiljnih koji dozvoljavaju ovakve prepirke ima ko u priči. Pa bi bilo dobro da frustracije iskaljujete tamo.
Hvala na razumijevanju.
P.S.
Osprika svim čitateljima na ovako neprimjerenoj konverzaciji na ovo cijenjenom portalu. Eto, ja ću je sada samoinicijativnu prekinuti ovu neprimjerenu rapsravu. Pedja, od sada vas ignoriram.
Pedja
Tvoj komentar sam preneo u celosti od A do Š bez izbačenog slova! ( sto svako moze videti na CAF-u na temi Aerodrom Ponikve) Čemu nervoza i neprimereni izrazi analitičaru? Ako zaista ceniš ovaj portal i njegove čitaoce zadrži nivo rečnika na primerenom nivou. Malo je zalosno kada neko mora da pojasnjava sta je napisao pre samo nekoliko meseci. Pogotovo ako te je doticni predsednik opstine izabrao za savetnika..
Alen Šćuric Purger
Ignor!!!
Demantij iznesene neistine:
Niti predjednik općine, niti itko drugi nije me izabrao za savjetnika. Sa bilo kime iz Zlatiborskog okruga ili šire nemam baš nikakav poslovni ili drugi odnos. Ne radim za njih niti savjetnički, niti analitički. Niti profesionalno, niti voloneterski. Ni po službenoj, ni po privatnoj liniji. Ovo je insinuacija i laž, tendencionistički i zlobno napisana.
Miki
De Peđa oladi više. Skačeš ko kobra na sve što Alen napiše. Demantuješ bez argumenata, provališ nešto bez provere, vidi se da neznaš mnogo (razlika legaci i fleg karijera su ipak elementarno neznanje). Pokušavaš da diskredituješ čoveka tako što napišeš samo deo rečenice (pa izostaviš ‘nakon što je otvorena Morava’) a što apsolutno menja ceo kontekst.
Imaš neki problem sa njim ili nekim drugim rešavaj to privatno. Nemoj ovde nas da smaraš.
A za Ponikve, lepo je voleti svoj grad, ko što ti voliš Beograd, ali daj i drugi da žive. Neka Ponikve i ne mogu da budu profitabilne, odgovorna država mora da finansijski pomogne sve svoje delove, a ne da sve koncentriše u Beogradu. Beograd je manji deo Srbije, nemora sve tamo da ide.
I bravo Alen što ćeš da ga ignorišeš. Biće svima ovde bolje.
beduin
uf Alene, upade ti u igru ni kriv ni duzan
Pedja
Miki, gornji Pedja i post o legaci i fleg prevoznicima nije moj.. Sto se tice citata preneo sam ga u celosti sa CAF-a. Doticnog mozete staviti i na majcu a moje postove jednostavno ignorisite.
Alen Šćuric Purger
beduin:
Ne bojte se odrastao sam ja dečko. U stvari dečko sam bio prije 30 godina. Sjedu bradu nisam dobio zato što sam igrao igrice sa malim igračima. Vjerujte mi, beduin, naigrao sam se ja ozbiljnih, egzistencijalnih igara sa najvećim frajerima, pravim i ultra-ujecajnim frajerima iz najvišeg vrha politike, businessa i one strane o kojoj ne čitate (ljudi iz sijene koji vuku konce). To su ozbiljne face. I u 26 godina „igranja“ u prvoj ligi, dobio sam sve bitne ratove, izgubio pokoju bitku, ali još sam tu. Tako da me ovakva sitna prepucavanja iskreno zabavljaju.
Stoga nema straha za moje mentalno zdravlje i ulaska „u igru“. To je moj domaći teren! :-)
Loshmi
Bojim da je to sto se desava oko aerodroma Ponikve, obicno strancarenje. Gospodin Alen svojim tekstovima ispada veci lokal patriota od Uzicana. Pogledajte snimke sa anketama gradjana Uzica koji su fingirani najverovatnije, pa niko od njih neveruje da aerodrom moze da se stavi u funkciju. Ali sta reci o ljudima koji su zagadili svoju vodu, godinama su bez pijace vode i to sve trpe.Totalni idiotizam.
Alen Šćuric Purger
Ja ne bih uporabio tako težak izraz kao vi, ali slažem se sa vama.
Jasno da građani Užica tako misle. Pa Užice same to ne mogu. Da sam i ja na njihovom mjestu i ja bih tako odgovorio. No tu građani Užica trebaju postaviti nekoliko pitanja:
1. Zašto Užice trenutno izdvajaju 60.000,00 EUR godišnje za minijaturan sportski aerodrom sa 90 polijetanja godišnje. Pa to je 667 EUR po slijetanju! Majko mila!!!! To je istinsko bacanje novaca u vjetar.
2. Ako Užice to ne mogu, koje je opravdanje da ne podrže projekt koji ima smisla, kojim će svi zajedno uložiti prihvatljive manje iznose i dobiti funkcionalan aerodroma, na korist svima, od kojih će najviše koristi imati upavo Užice. Zapravo trebalo bi reči hvala svima ostalima koji žele finanicrati nešto od čega će upravo Užice imati direktne koristi.
3. Tko će odgovarati za ogromne gubitke koje će cijeli Zlatiborski okrug, pa i Užice imati radi čekanja. Neće to biti dovjeka. Veliki LCC koji je stavio ponudu na stol, će avione zaposliti negdje drugdje, neće on čekati, puca njemu prsluk za Užice. Vjerojatno ni ne zna gdje je na karti to Užice. Ponuda je aktualna sada, a hoće li biti za godinu, dvije, tri… teško! Za vašu informaciju taj isti prijevoznik mi je pristupio i zamolio da im omogućim kontakt sa jednim hrvatskim i dva slovenska aerodroma. A neka gradonačelnik Užica samo čeka…
Da, politička odgovornost je ono što svakog političara čeka barem svakih četiri godine, a onda glupost stiže na naplatu.
Studija aerodroma…
Da li ovo kosta 3 miliona?
Aerodrom nije pirotehnicki siguran, tj. nisu ocisceni svi zaostali NATO projektili
Nije sanirana kompletna dužina PSS
Nosivost PCN 40 nije zadovoljavajuća za civilne avione
Ne postoji horizontalno obeležavanje PSS
Osnovana staza PSS nema zadovoljavajuću širinu
PSS nema standardnu instrumentalnu opremu za sletanje
PSS nema zahtevanu svetlosnu opremu
PSS nema kompletnu meteorološku opremu
Ne postoje civilni postupci za poletanje i sletanje
Aerodromski kompleks nije ogradjen
Na aerodromu ne postoji platforma za prihvat i otpremu aviona Aerodrom nema službu i opremu za prihvat i otpremu aviona
Aerodrom nema vatrogasnu stanicu i zahtevana vozila i opremu
Aerodrom nema mogućnosti snabdevanja aviona sa gorivom
Aerodrom nema javnu parking zonu
Aerodrom nema zahtevanu opremu za zimsko održavanje manevarskih površina
Aerodrom nema opremu za razledjivanje aviona
Aerodrom nema opremu i prostorije za medicinsku zaštitu
Aerodrom nije povezan na zahtevanu komunalnu infrastrukturu:
vodosnabdevanje, kanalizacija, elektronapajanje, telefonske veze-optički kabl
Aerodrom nema rešen imovinski vlasnički status
Vladimir
Za komentar pod imenom Studija Aerodroma!
-Aerodrom jeste pirothnički osiguran u zoni koja se smatra minimalno neophodnom za obavljanje vazdušnog saobraćaja. Na preostalim poziicijama gde se nalaze zaostala ubojna sredstva radi se na čišćenju. Novac za sadašnje uklanjanje ubojnih sredstava je već obezbedjen i nije uračunat u ta tri miliona.
-Njje sanirana kompletna dužina PSS i za to su tražena sredstva koja su do sada obećali Premijer i Ministar za Saobraćaj. Materijalni dokaz u vidu audio i video zapisa je dostupan na netu.
-Nosivost PCN 40 je više nego dovoljna za obim saobraćaja koji bi bio planiran i ostvraren da je Aerodrom operativan. Kod nižeg PCN se zahteva manji broj operacija težih aviona i češći pregledi piste. Da ugrubo objasnim, PCN 40 je dovoljna za desetak operacija dnevno aviona maksimalne težine sletanja do 65T. Daj Bože da Ponikve imaju vise od toga zahtevanog.
-Ne postoji horizontalno obeležavanje PSS. Stoga je Aerodrom Day light only. Pare za to obeležavanje su uračunate u investiciju od 3 miliona evra.
-Netačno je da osnovna staza nema dovoljnu širinu. Ima, ali nije prijavljena za upotrebu zbog nižih dažbina. Aerodromi se kategorizuju prema dužini i širini PSS. Trenutno Ponikve imaju na papiru užu PSS, a stvarnost je drugačija. Sve zarad uštede novca.
-Tacno je da nema instrumentalne opreme za prilaz, svetlosnu opremu i meteo opremu. Deo para u 3 miliona je za svetlosnu opremu. Sredstva za instrumentalni prilaz obezbedjuje SMATSA, kao i meteo opremu.
-Postoje civilna uputstva za prilaz. Inače u nadleznisti SMATSA.
-Tačno, nije ograđen. Gradonačelnik Užica je direktno sabotirao izradu ograde. Inače deo stare ograde sa ANT je doniran Aerodromu Ponikve i nalazi se spreman za ugradnju.
-Postoji platforma za prihvat i otpremu, za avione manjih kategorija. Nije problem proširiti je. Postoji 500+ hektara zemlje na raspolaganju. Ne postoji služba za prihvat i otpremu.
-Nema vatrogasnu jedinicu. Za potrebe leta moguće je organizovati zaštitu uz pomoć lokalnih vatrogasnih stanica. Što je i rađeno.
-Aerodrom poseduje mogućnost snabdevanja gorivom.
-Tačno je da nema javni parking, opremu za održavanje manevarskih površina, odleđivanje vazduhoplova i medicinsku žaštitu.
-Tačno je da nije povezan na komunalnu infrastrukturu zbog direktne opstrukcije Gradonačelnika Užica. Iskopan je kanal za napojni elektro kabl, nije polozen kabl zato što lokalna ED ne sme da uradi bez dozvole Gradonačelnika. Primer direktnog sabotiranja Aerodroma.
-Aerodrom Ponikve je jedini aerodrom u Srbiji koji ima rešen imovinsko pravni odnos 1/1. Zahvaljujući Direktoru Saši Saviću.
Ako imate još paušalnih ocena izvolite iznesite, pa da vidimo ko je u pravu.
Studija aerodroma
Poštovani Vladimire,
Nisam iznosio nikakve tvrdnje već prosto kopirao deo „Studije ekonomskog uticaja konverzije postojećeg vojnog aerodroma Ponikve u medjunarodni civilni aerodrom Užice na Zlatiborski region“ . Istu studiju i vi možete pronaći i pročitati na : http://www.graduzice.org/documents/Studija_aerodrom_Ponikve_783.pdf , a jedan od njenih autora se sam javio u komentarima negde. Pozdrav.
Vladimir
Ta studija je vec odavno urađena. Zato sam i napisao paušalne ocene. Aerodrom je odavno preveden iz statusa vojni u status civilni. Iako nisu sve stavke iz Studije ispunjene dosta ih jeste.
Hvala sto ste postirali ovo jer se nesporno vidi sta je sve uradjeno na Aerodromu zahvaljujući isključivo trudu jednog čoveka, Direktora Aerodroma. Uz konstantne opstrukcije i ometanje od strane Grada Užica.
Studija aerodroma
Aerodromu Užice, njegovom direktoru i naporima da se uspostavi vazdušni saobraćaj činite više štete nego koristi time što pokušate da omalovažite svakog ko se usudi postaviti pitanje, zatim nazivajući pogrdnim imenima nekoliko važnih stakeholdera. To se ne može nazvati uspešnim promovisanjem ideje.
Možda ste vi apsolutno u pravu (u vezi Aerodroma, gradonačelnika itd), no apsolutno antanogizujete atmosferu čak i na ovom mestu.
Over and out.
Alen Šćuric Purger
Ma mislim da se ne uporabljuju pogrdna imena. No, da se radi o politikanstvu radi se. I sitnim političkim interesima.
Zapravo jedini pravi put je da se smire tenzije, da se suspregne politički animozitet i lokalni politički interesi je da glavni akteri sjednu za stol.
Ni u jednom scenariju nije realno izbječi gradonačelnika Užica da ima glavnu riječ u budućnosti aerodroma. I to svakome mora biti jasno. No, isto tako gadonačelnik užica mora znati da ima ogromnu političku odgovornost radi destrukcije rješenje za aerodrom (kakvo god ono bilo, ali da vodi hitnom otvaranju aerodroma). A javnost pritom ima pravo znati da se o destrukciji radi.
Jer destrukcija nije imati drugačiji stav, ali destrukcija je ne iznositi rješenje, a spriječavati bilo koju inicijativu da se problem riješi.
Vladimir
To ste u pravu. Jer Gradonačelnik nikako drugačije neće biti nateran da uradi išta drugo osim da iznosi neistine o Aerodromu.
Ja imam pristup, ti mene kamenom, ja tebe stenom. A ako sam išta izjavio netačno, neka me demantuje. Ali sa činjenicama, ne lažima.
Uostalom prvi ćovek Grada koji ne može u slavinama da obezbedi pitku vodu svojim sugrađanima nije neko prema kome se treba ophoditi sa poštovanjem.
BB
Ja ne tnam koja budala je dala gradu da upravlja aerodromom…
To je trebalo dati mjesnoj zajednici tamo gdje se nalazi…
Alen Šćuric Purger
Hahaha…. So true, so true….
Pedja
Citam danas izjavu Milana Stamatovica, organizatora „panela o razvoju i inicijative 4 opstine“, sada je potpuno je jasno da se radi o obicnom politikanstvu a ne o toboze brizi za razvoj aerodroma:
„Vlada hoće Ponikve da proda Arapima“
Čajetina — Član Predsedništva SNP Milan Stamatović tvrdi da vlada namerava da proda vojni aerodrom Ponikve Investicionom fondu iz Saudijske Arabije.
Stamatović u pisanoj izjavi dostavljenoj medijima navodi i da vlast pokušava da udovolji potencijalnom kupcu beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“, ali i da time, kako kaže, sprečava razvoj i uništava budućnost ostalih aerodroma u Srbiji.
On tvrdi i da potencijalni kupac beogradskog aerodroma, baš kao i strani suvlasnik „Er Srbija“, želi da ostvari potpuni monopol u vazdušnom saobraćaju Srbije, sprečavajući ostale vazdušne luke i aviokompanije da normalno posluju.
Stamatović se poziva na izjavu gradonačelnika Užica o pregovorima Vlade Srbije sa „fantomskim“ investicionim fondom iz Saudijske Arabije.“
Vladimir
Sve sto je Stamatović izjavio je tačno, jedino što On to umesto da izjavi sa aspekta ekonomije izjavljuje iz aspekta politike. To mu je greška.
Koncesionar Aerodroma Beograd uslovljava koncesiju sa zabranom razvoja aerodroma u Srbiji na udaljenosti od 200 km vazdušne linije. Sto je praktično cela Srbija.
Verovao Pedja ili ne, ali Stamatović je pogodio kao prstom u pekmez. I zato smeta jer osim sto hoće da se kandiduje za Predsednika, što sad nije bitno, iznosi na videlo sve pokušaje prevara.
Tvoje pisanje Pedja tebe svrstava u čudne poglede na razvoj vazduhoplovstva Srbije. Ali iz ugla onoga ko je negativan. Pitam se zašto!
Pedja
Za razliku od doticnog i „zainteresovanih strana“ Vladimire ja nemam nikakav interes da navijam ni za koga a politike se gnusam cim je namirisem a ovde zaudara! Predlog Zakona o koncesiji nisam video, kada ga budem procitao moći ću da ga komentarišem. Gledano sa strane koncesionara, meni taj zahtev realno ima smisla (koja bi budala usla u posao od 30 godina a da joj neko u blizini pravi konkurenciju?) Ni Niš, ni Kraljevo ni Ponikve nisu u tom krugu pa onda o cemu pricamo? Kako je AirSerbija monipolista na BEG sa udelom u saobracaju od 50% ?
Vladimir
E moj Pedja, ajd izmeri koliko je 200 (dve stotina) km radijus vazdušnom linijom od ANT. Očito da pišeš ili napamet ili bez provere.
Politiku u ovu priču ovde jedino si ti uveo.
Ko je pomenuo AirSerbia kao monopolistu? Ja nigde nisam ni u nagoveštaju pomenuo AS.
Verujem da nemaš interes. Jer zastupaš samo jednu, nelogičnu i negativnu ideju.
Predlog Zakona na svu sreću ide na više mesta, pa se nadam da ce neko pametan da ili izbaci tih 200 km uslov ili da ga smanji.
Pedja
Vazdusnih ili drumskih.. ne bitno.. nisam video predlog zakona pa ne mogu da komentarisem, do tada su to sve samo spekulacije kao i tih 200km. AirSerbiju je spomenuo kao primer monopla u svom obracanju Milan Stamatovic (nisi procitao tekst koji sam preneo) Koju ja to negativnu ideju zastupam Vladimire?! Kao neko ko je rodjen u vazduhoplovnoj familiji, i kome je aerodrom bio druga kuca, mogu samo da pozelim brz razvoj svih regionalnih aerodroma.
Vladim
Pedja imas dvostruke standarde i negativan pristup. Nemam ja nameru da tebi objašnjavam šta je to. Jedino što želim je da pokažem koliko dvolično nastupaš u ovoj diskusiji o gore navedenoj temi.
Prvo tvrdiš da 200 km ne dotiče Niš, Ponikve i Moravu, a zatim kazes da je nebitno. U ovoj diskusiji jedino si ti nedosladan. Inače da ti pokažem koliko si nedosledan evo primer. Ti se sakrivaš iza tvrdnje da ako nešto nisi video to ne možeš da komentarišeš, a pri tom stalno komentarišeš nešto sa čime nisi upoznat.
Lepo je Alen okarakterisao tvoje pisanje kao detinjarije, bez obzira na uzrast. I sasvim je On u pravu da sa tobom ne treba se upuštati u raspravu. Niti si upoznat sa temom, niti imaš stav. Nipodaštavaš tudje znanje.
Pedja
Vladimire, svako bira drugare. „Ja sam dvolican i imam dvostruke standarde“ a Purger koji je kao komentar na otvaranje pristanisne zgrade na Ponikvama 19.04.2016. Izjavio: „Ovaj projekt nakon što je otvorena Morava, je još veća glupost od Morave!“ nije :)
Iza cega se ja sakrivam Vladimire, iza vase spekulacije? Spekulisete sa tih 200km, pritom nam ne kazete da li je to drumskih ili vazdusnih a na kraju ni ne znate da li ce to zaista biti u Zakonu?
Lepo kaze @Studija aerodroma, svako ko ne pripada vasem krugu misljenja pokušate da omalovažite sto me navodi na zakljucak da ste povezani u interesnu grupu. Naravno, to nije nista lose ali vam necu dozvoliti da nikoga vredjate i omalovazavate zbog drugacijeg stava.
beduin
pedja, ako pricamo vec o avijaciji, a ovo jest portal koji se bavi iskljucivo avijacijom, zna se na kojih 200 km se misli.
Pedja
@Beduin, nisam primetio da se ovde prica o avijaciji, iskreno. Ovde se podmecu neke rekla – kazala spekulacije o navodnih 200 kakvih god kilometara. A ja vam kazem, da ako drzava pise zakon koji sadrzi takvu odredbu, cu prvi biti protiv takve gluposti.
Vladimir
Peđa na sve tvoje floskule upotrebiću rešenje koje je Alen predlozio i upotrebio.
Ignore.
Pedja
Vladimire, eto predloga koncesije, nista od onih vasih 200km i „zabranom razvoja aerodroma u Srbiji na udaljenosti od 200 km vazdušne linije. Sto je praktično cela Srbija.“ I ko je ovde spinovao?
Dule
Evo ga opet Peđa u svom stilu.
Peđa, ovo je zakon, opšti akt za koncesiju koji ne definiše sam koncesijski ugovor nego daje pravnu osnovu da se eventualna koncesija u budućnosti možda da desi.
Momci su ovde izneli zahtev koncesionara koji se, priča se, već zna i koji stavlja svoje zahtev za 200 km kao uslov za koncesiju.
I de, čoveče, lepo ti kažu ljudi. Nemoj da skačeš baš na sve što pametni ljudi ovde napišu. Nije da nema pametnih reči i sa tvoje strane, daleko bilo, ali prešesto preteruješ, iznosiš neproverene informacije, siluješ i pretpostavljaš. Ali uvek, baš uvek kontriraš uvek istim licima. Nikad se još sa njima složio nisi. Majke mi da neki ovde kažu da je nebo plavo ti bi dokazivao da je crveno.
Vladimir
Dule, dobro si me podsetio.
Nebo je plavo!
Савес(т)ни Грађанин
Ово почиње да буде боље од тренутне СЕДИ-УСТАНИ седнице Скупштине, само наставите!
„(Не)доказанима“ ће један народни цитат све објаснити: „ИЛ’ МЕ ЖЕНИ, ИЛ’ МЕ ДРУГОМ ДАЈ (јер ми је сад време)!“