Kako su javili mediji iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i prema prvim postovima video snimaka i fotografija na društvenim mrežama, danas je oko 10:45 (po našem vremenu) avion Boing 777 aviokompanije Emirates Airlines imao prinudno sletanje na aerodromu Dubai International (DXB) u centru Dubaija i tom prilikom se zapalio.
Prema prvim izveštajima svi putnici su evakuisani i za sada nema izveštaja o ozbiljnijim povredama. Emirates je potvrdio da je na letu bilo 282 putnika i 18 članova posade.
Emirates je potvrdio državljanstva putnika i posade bez preciziranja državljanstva posade. Kako Tango Six saznaje u posadi je bio jedan državljanin Hrvatske i jedan državljanin Bosne i Hercegovine.
Kako su potvrdili zvaničnici grada Dubaija, avion je saobraćao na liniji iz indijskog grada Thiruvananthapurama kao let EK521.
Avion je 777-300 registarske oznake A6-EMW star 13 godina.
Svi letovi sa aerodroma kao i sletanja na njega su obustavljeni do daljnjeg.
Prema METAR izveštaju jutros je za sve piste na DXB-u bilo na snazi upozorenje o windshear-u (smicanje vetra po pravcu i brzini što rezultuje pomeranjem aviona po pravcu i visini uz prirast ili gubitak brzine.).
Unconfirmed #EK521 eye witness reports say aircraft tail hit runway. Photos from scene indicate scrapes on tail, but tail intact.
— Will Horton (@winglets747) August 3, 2016
The moment #EK521 came to a halt at DXB after landing from India. Appears to show one engine parted with aircraft⚠ pic.twitter.com/kSd4PtTGKe
— Flight Alerts ⚠ (@FlightAlerts777) August 3, 2016
VIDEO: #Dubai Flt #EK521 – explosion over right wing shortly after coming to stand still (likely starboard engine) pic.twitter.com/anOzCIRBgu
— Mikey Kay (@MikeyKayNYC) August 3, 2016
Plane crash-lands at #Dubai airport – footage via @rsddar. #دبي pic.twitter.com/j386ahiX6G
— Faisal Irshaid (@faisalirshaid) August 3, 2016
Emirates can confirm that an incident happened at Dubai International Airport on 3rd August 2016 at about 12.45pm local time.
— Emirates airline (@emirates) August 3, 2016
Ovaj post će biti ažuriran kako nove informacije budu pristizale.
proboy
Termin „prinudno sletanje“ nije u ovom slucaju adekvatan,avion je pao sa male visine.Posada je verovatno dobila indikaciju za „windshear“ i po proceduri zapocela manevar prekinutog sletanja ali je prerano uvukla stajni trap.Doslo je do kontakta zadnjeg dela-repa sa pistom a ostali deo price vidimo na fotografijama i video zapisima.
Evakuacija putnika i clanova posade je izvrsena visoko profesionalno.
Sreca u nesreci,niko nije povredjen.
Nele
Koliko sam ja procitao, toranj je upozorio posadu da stajni trap nije izvucen. Pilot je javio kontroli leta da ide u Go Around a onda je doslo do kontakta aviona sa zemljom i ovog epiloga. Pre ce biti da je problem bio u stajnom trapu a da je ostalo sve iskomplikovalo situaciju. Odlicna vest je da niko nije poginuo i jos jedan plus za B777.
Marko
Ima li detaljnijih informacija kako je doslo do „emergency landing-a“? Citam na nekim drugim portalima da avionu nisu mogli da se otvore tockovi, da li je to tacno?
proboy
Marko i Nele,
ocigledno je da ne razumete bazicnu komunikaciju izmedju „tornja“i aviona u finalnom prilazu.Ranije je to bila „obaveza“ tornja da kaze u prevodu:
proverite da je stajni trap izvucen i zabravljen,slobodno sletanje na pistu…..
Sve je bilo normalno dok posada nije odlucila da uradi „go around“proceduru.Procedura se radi tako sto se komanduje potisak motora,zakrilca-flaps se komanduju na odgovarajucu polozaj a onda kada je uspostavljeno pozitivno penjanje(po visinomeru) komanda za uvlacenje stajnog trapa.
To je normalna procedura,u slucaju kad se dobije indikacija za“windshear“konfiguracija se NEMENJA dok se ne izadje iz „windshear“a.
„Problem“ je sa stajnim trapom bio zato sto nije bio u odgovarajucem polozaju-ispusten, dakle procedura nije ispostovana,doslo je do preranog komandovanog uvlacenja st. trapa.
Alex
Dobro je da nije bilo gore…a ovako se nesto moglo ocekivati iz par bitnih razloga…glavni je, od lift off do touch down se leti autopilotom, sto bi za one koji su avijaciji bilo jasno da piloti mesecima ne lete avion, (skorasnja katastrofa Flydubai u Rusiji) a svaka cast tehnologiji, nikada nece da nauci da resava problem windshear-a ili slicnih situacija, komjuteri su glupe sprave koje nikada ne mogu da skupe iskustvo i da znanjem i iskustvom resavaju slicne situacije kao sto to moze dobro obucen pilot…a jos jedan razlog letenja autopilotom, nacionalnost (uz neiskustvo) vs nacionalnosti treceg sveta (uz iskustvo)…nije za raspravu ovako javno…