Nakon oštre reakcije sindikata radnika aerodroma „Nikola Tesla“ i saopštenja u kome se navodi da kompanija „Lazard“ nije koncesioni savetnik, tj. da to radnicima beogradske vazdušne luke još uvek niko zvanično nije saopštio, stiže nagoveštaj njihovog izvršnog direktora, Raše Ristivojevića, da će upravo tako biti.
Kao predstavnik „Nikole Tesle“ na skupu u okviru Samita o zapadnom Balkanu u Parizu, Ristivojević je u razgovoru za televiziju N1 naveo da će rešenje za beogradsku vazdušnu luku verovatno biti koncesija.
– Vlada Republike Srbije će naravno odrediti ko će to biti – odlučiti u zavisnosti od ponude. Ja sam danas imao sastanak sa predstavnicom Lazarda, gospođom Nikol, pa smo malo popričali i definisali neke stvaru u vezi sa privatizacijom. To će verovatno biti koncesija ili javno-privatno partnerstvo. Potreban je svež kapital i povezivanje da bi aerodrom „Nikola Tesla“ doživeo još veću ekspanziju – izjavio je Ristivojević.
Ovakav nagoveštaj dolazi svega deset dana nakon što su radnici „Nikole Tesle“ poručili da način na koji će njihovo preduzeće biti privatizovano nije poznato, „sem ako to neko unapred zna“.
– Nama, radnicima, nije decidno poznato, sem ako to neko unapred zna da će aerodrom „Nikola Tesla“ biti koncesioniran – jednoglasna su pet sindikata radnika aerodroma „Nikola Tesla“.
Njihovo saopštenje stiglo je kao reakcija na izjavu gradonačelnika i predsednika Nadzornog odbora Er Srbije (Air Serbia), Siniše Malog, koja je došla kao odgovor na pitanje našeg portala u kojoj se fazi nalazi proces privatizacije beogradskog aerodroma.
– Kompanija „Lazard“ zajedno sa nama priprema dokumentaciju koja je neophodna da bi se kontaktirali potencijalni investitori, kako bi se što pre i krenulo u taj proces pronalaženja partnera za koncesiju aerodroma „Nikola Tesla“ – naveo je tada Mali i dodao da se procena vrednosti aerodroma očekuje do kraja ove godine.
On je tom prilikom naveo i da beogradska vazdušna luka predstavlja „usko grlo“ za dalji razvoj Er Srbije, na šta su sindikati, takođe, reagovali svojim saopštenjem i pozvali Malog da se izvini.
beduin
Gdje li sam vec vidio ovakav scenarij???
Nije koncesija los model. Dapace. Svatko je bolji gospodar od drzave same. U drzavnim firmama ipak rade za placu, i zivo ih cese odakle ta placa dolazi.
Pedja
Taj model sa drzavom kao vlasnikom nam je jako dobro poznat na ovim terenima.
Dragan NS
Istina je da aerodrom polako zaostaje za potrebama. Sa povecavanjem broja putnika, postalo je ocigledno. Ako Beograd zeli da postane HUB onda je prosirenje neminovno. Drzava nema te pare a I nema profesionalno rukovodstvo koje bi to odradilo.
Golub
Svaka cast na zameni teza! Aerodrom odlicno posluje, prosiruje se, uplacuje ogromne sume u budzet i pored toga sto subvencionise Er Serbiu i poklanja sredstva i opremu drugim aerodromima u Srbiji, ali eto sad – mi ne znamo kako, bolje da damo strancima. Jos ako se i dokazani politicari-prevaranti omaste oko celog dila, jos bolje!
S obzirom na prethodno iskustvo sa doticnim „ekspertima“, Srbija ce i ovako i onako sama placati sva unapredjenja koja ce se uraditi na aerodromu, dok ce treca strana samo da skuplja kajmak. Tako da prica „drzava nema te pare“ ne stoji – kroz jos jedan tajni ugovor, opet cemo mi to sve lepo platiti, jedino sto profit vise nece biti (samo) nas.