BEG airport status
Erbas A330 Er Srbije ponovo u Beogradu: Romeo Alfa kreće u saobraćaj i pre Njujorka Novo mesto za logo i nova prilika za protokolarne fotografije mobilnim telefonima / Foto: Petar Vojinović

Erbas A330 Er Srbije ponovo u Beogradu: Romeo Alfa kreće u saobraćaj i pre Njujorka

A330-202 Er Srbije na letu repozicioniranja JU1050 sleteo je pre nekoliko trenutaka (21:15) na aerodrom „Nikola Tesla“, odletevši tako treći put u svojoj karijeri liniju između Abu Dabija i Beograda.

Javnost je novouvedeni širokotrupni avion nacionalne avio-kompanije poslednji put videla kao A6-EYC 11. maja. Od tada je, nakon upisa u srpski registar od strane Direktorata civilnog vazduhoplovstva kao YU-ARA, 330 proveo tri dana u Beogradu i 24 u Abu Dabiju.

Radovi

Romeo Alfa je u Etihad Airways Engineering centru dobio novi enterijer kabine. Prema dizajnu čije smo obrise videli na Sajmu turizma, ekonomska i biznis klasa dobiće nove navlake sedišta uz druge karakteristične brending elemente Er Srbije.

Spolja, avion će se imati jednu prepoznatljivu razliku od poslednje javne „premijere“. U Abu Dabiju je u poslednjih par nedelja dobio karakterističnu SATCOM grbu kompanije „Panasonic Communication Services“ putem koje će putnici moći da pristupe Internetu tokom leta na isti način kao i na A319/320 floti. Jedina razlika je u tome da će se IFE sadržaj (In-Flight Entertainment) konzumirati preko ugrađenih ekrana u sedištima. Svako sedište u avionu, kako u biznis, tako i u ekonomskoj klasi ima svoj ekran i kontroler.

Ekonomska klasa YU-ARA sa starim Jet Airways enterijerom / Foto: Petar Vojinović
Ekonomska klasa YU-ARA sa starim Jer Airways enterijerom / Foto: Petar Vojinović

Od danas je Er Srbija konačno pustila u rad IFE sadržaj i u A319/320 floti koji će se strimovati sa on board servera internom mrežom do posebnih aplikacija za Android i iOS.

Kao „najmlađe uveden“ avion posle YU-ALV, ARA je po potpisivanju lising ugovora prvi put od strane Er Srbije pregledan u januaru ove godine. Oba General Electric CF6 motora (CF6-80E1A4) i APU (Auxiliary Power Unit) pretrpeli su detaljni overhaul (remont) a po prvom prijemu letelici je urađemo servisiranje svih sistema kao i zamena komponenti kojima je istekao servisni resurs.

Linijsko održavanje aviona u Beogradu obavljaće Er Srbija Tehnika koja je već obavila neophodne radnje za prihvat letelice: obučeni su mehaničari i inženjeri za rad na novom tipu, nabavljen je odgovarajući alat, prateća oprema kao i rezervni delovi. Etihad će letelicu na JFK-u održavati linijski, dok će u Abu Dabiju ista kompanija pružati usluge baznog održavanja. „A check“ pregledi će se obavljati u Alitalijinom servisnom centru u Rimu.

YU-ARA, tada A6-EYC, pred prvi let u Srbiju 11. maja / Foto: Petar Vojinović
YU-ARA, tada A6-EYC, pred prvi let za Srbiju 11. maja / Foto: Petar Vojinović

Vadite aparate i video kamere

Romeo Alfa po rasporedu ima dva ciklusa „upoznavanja“ sa ljudima. Prvi je bio u maju u Beogradu kada je zemaljsko osoblje imalo nekoliko slotova familijarizacije sa letelicom. Zaposleni u keteringu, higijenskom održavanju, Er Srbija Tehnici i drugim službama imali su prilike (što će nastaviti i od sutra) da prođu svoje praktične rutine na novom tipu Erbasa.

Ukupno 28 pilota i oko 90 članova kabinskog osoblja koje je uradilo prekvalifikaciju na novi tip (u Rimu i Abu Dabiju) takođe će imati priliku da se bolje upoznaju sa avionom. Naime, počevši od sledeće nedelje, A330 će leteti na izabranim redovnim linijama Er Srbije po ex-YU regionu i, najverovatnije, Evropi.

Ovi letovi biće i prilika da se kabinsko osoblje „uigra“ u drugačijim i napornijim principima i check-listama kabinskog servisa. Za razliku od A319/320 flote širokotrupni Erbas imaće dva crvena i osam plavih šalova u kabini.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Znaci Air Serbia proverava svoj novi Airbus na lokalnim Letovima….. zanimljivo . Licno mislim da ce do 2017 doci jos jedan A 330-200 a onda i neki Boeing „Dreamliner“. jednostavno sam siguran da cemo morati da kupimo i nekoliko njihovih Aparata…. !!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zadar - Ponikve na: Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

NATO avijacija je letela van dometa naše PVO. Dejsvovali smo sam u prvim danima rata. (bofors , 40mm) Svaki dan su vrlo precizno dejstvovali po nasem aerodromu. Magacini. Rezervoari. Kaponiri. pista. Zgrade... Nas , vojsku, naše položaje, nisu gađali. Ono što je tema ovoga Zoranovig teksta, a čega sam ja svedok , je rešenje MIG…

27. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

I moze da ih dobije u najbrzem roku, bukvalno za dva tri dana ako dodje do nekog zakuvavanja, za razliku od Srbije koja i d moze mora da ceka n odobravanje vise zemalja ukljucujuci i USA. U nestabilnom regionu imati bilo šta na.stanju ipak pravi veliku razliku. Hrvatska nije u takvom regionu gde joj preti…

27. Mar 2025.Pogledaj

Davor na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

MIG 29 ne može da dođe do "OSEKA" i da se vrati ma Batajnicu osim ako ga ne dopuni Rosnjeft.Mala šala,ali je ovdje puno "komentatora" neostvarenih vazduhoplovaca. Bez zle namjere, ali toliko o temi,čiji je tata jači. Inače pratim portal,puno dobrih stvari od ljudi koji nešto znaju...

26. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

Hrvatska već ima rakete Meteor, jer su države koje poseduju te rakete u obavezi da brane Hrvatsku.

26. Mar 2025.Pogledaj