A330-202 Er Srbije na letu repozicioniranja JU1050 sleteo je pre nekoliko trenutaka (21:15) na aerodrom „Nikola Tesla“, odletevši tako treći put u svojoj karijeri liniju između Abu Dabija i Beograda.
Javnost je novouvedeni širokotrupni avion nacionalne avio-kompanije poslednji put videla kao A6-EYC 11. maja. Od tada je, nakon upisa u srpski registar od strane Direktorata civilnog vazduhoplovstva kao YU-ARA, 330 proveo tri dana u Beogradu i 24 u Abu Dabiju.
Radovi
Romeo Alfa je u Etihad Airways Engineering centru dobio novi enterijer kabine. Prema dizajnu čije smo obrise videli na Sajmu turizma, ekonomska i biznis klasa dobiće nove navlake sedišta uz druge karakteristične brending elemente Er Srbije.
Spolja, avion će se imati jednu prepoznatljivu razliku od poslednje javne „premijere“. U Abu Dabiju je u poslednjih par nedelja dobio karakterističnu SATCOM grbu kompanije „Panasonic Communication Services“ putem koje će putnici moći da pristupe Internetu tokom leta na isti način kao i na A319/320 floti. Jedina razlika je u tome da će se IFE sadržaj (In-Flight Entertainment) konzumirati preko ugrađenih ekrana u sedištima. Svako sedište u avionu, kako u biznis, tako i u ekonomskoj klasi ima svoj ekran i kontroler.

Od danas je Er Srbija konačno pustila u rad IFE sadržaj i u A319/320 floti koji će se strimovati sa on board servera internom mrežom do posebnih aplikacija za Android i iOS.
Kao „najmlađe uveden“ avion posle YU-ALV, ARA je po potpisivanju lising ugovora prvi put od strane Er Srbije pregledan u januaru ove godine. Oba General Electric CF6 motora (CF6-80E1A4) i APU (Auxiliary Power Unit) pretrpeli su detaljni overhaul (remont) a po prvom prijemu letelici je urađemo servisiranje svih sistema kao i zamena komponenti kojima je istekao servisni resurs.
Linijsko održavanje aviona u Beogradu obavljaće Er Srbija Tehnika koja je već obavila neophodne radnje za prihvat letelice: obučeni su mehaničari i inženjeri za rad na novom tipu, nabavljen je odgovarajući alat, prateća oprema kao i rezervni delovi. Etihad će letelicu na JFK-u održavati linijski, dok će u Abu Dabiju ista kompanija pružati usluge baznog održavanja. „A check“ pregledi će se obavljati u Alitalijinom servisnom centru u Rimu.

Vadite aparate i video kamere
Romeo Alfa po rasporedu ima dva ciklusa „upoznavanja“ sa ljudima. Prvi je bio u maju u Beogradu kada je zemaljsko osoblje imalo nekoliko slotova familijarizacije sa letelicom. Zaposleni u keteringu, higijenskom održavanju, Er Srbija Tehnici i drugim službama imali su prilike (što će nastaviti i od sutra) da prođu svoje praktične rutine na novom tipu Erbasa.
Ukupno 28 pilota i oko 90 članova kabinskog osoblja koje je uradilo prekvalifikaciju na novi tip (u Rimu i Abu Dabiju) takođe će imati priliku da se bolje upoznaju sa avionom. Naime, počevši od sledeće nedelje, A330 će leteti na izabranim redovnim linijama Er Srbije po ex-YU regionu i, najverovatnije, Evropi.
Ovi letovi biće i prilika da se kabinsko osoblje „uigra“ u drugačijim i napornijim principima i check-listama kabinskog servisa. Za razliku od A319/320 flote širokotrupni Erbas imaće dva crvena i osam plavih šalova u kabini.
Dragan
Znaci Air Serbia proverava svoj novi Airbus na lokalnim Letovima….. zanimljivo . Licno mislim da ce do 2017 doci jos jedan A 330-200 a onda i neki Boeing „Dreamliner“. jednostavno sam siguran da cemo morati da kupimo i nekoliko njihovih Aparata…. !!