BEG airport status
Reakcija Montenegro erlajnsa povodom vesti da je pilot promašio pistu u Tivtu Drama ili samo "go around"? / Foto: Wikimedia

Reakcija Montenegro erlajnsa povodom vesti da je pilot promašio pistu u Tivtu

Kako to obično bude u medijima, drame u avio saobraćaju najčešće dobiju svoj racionalni epilog i objašnjenje ali tek nakon što je javnost pročitala ispovesti uplašenih putnika, kojima, ispostaviće se, ne treba uvek verovati. Ovog puta u centru priče našao se crnogorki avio-prevoznik „Montenegro Airlines“.

Kako je preneo Kurir, u avionu crnogorske kompanije, „na letu 209 na liniji Beograd-Tivat danas oko 19:40 časova odigrala se velika drama, kada je avion pri sletanju promašio pistu“.

– Kako Kurir saznaje, pilot je u poslednjem trenutku promenuio odluku o sletanju, dodao gas i odleteo za Podgoricu – preneo je portal.

Kako govore očevici, u avionu je u tim trenucima nastala velika panika. Jedna od stjuardesa se onesvestila, a brojni putnici su povraćali od straha.- Niko nije znao šta se dešava, mislili smo da smo oteti, rekao je jedan od putnika iz aviona – piše Kurir.

Ubrzos se povodom ovog teksta putem svoje zvanične „Facebook“ stranice oglasio i „Montenegro Airlines“:

– Povodom današnjeg teksta objavljenog u nekim srbijanskim medijima “PILOT PROMAŠIO PISTU: Na letu za Tivat u poslednjem trenutku izbegnuta nesreća” kompanija Montenegro Airlines želi da informiše putnike o činjenicama koje se tiču pomenutog događaja.

Embraer E-195, registarskih oznaka 40- AOB, na sinoćnom letu YM 209 iz Beograda za Tivat, koji je po planu trebao da sleti u 20 sati i 20minuta, nije sletio na predviđeno odredište, već je preusmjeren na aerodrom u Podgorici.

Prilikom prilaza tivatskom aerodromu, tokom procedure slijetanja, neposredno pred prizemljenje, na pragu piste, kapetan je odustao od slijetanja zbog veoma jakih bočnih vjetrova koji su onemogućili slijetanje. Prvenstveno vodeći računa o bezbjednosti, kapetan Montenegro Airlinesa odlučio je da sprovede standardnu proceduru u ovakvim slučajevima, te je odrađen „go around“ manevar. Let je preusmjeren na alternativni aerodrom u Podgorici, gdje je bez problema sletio. Dodatni razlog za preusmjeravanje aviona na Podgoricu je i taj što je već padala noć, a aerodrom u Tivtu nije predviđen za noćne operacije već je otvoren samo do zalaska sunca.

Želimo da informišemo javnost da su navodi lista Kurir u potpunosti neistiniti. Nije bilo nikakvih neuobičajenih situacija niti u avionu, ni na pisti. Nakon što je avion sletio na podgorički aerodrom bez problema, putnici su prebačeni u Tivat autobuskim transferom i svi su stigli na svoje odredište u najkraćem mogućem roku.

Ovom prilikom ispoštovane su jasno određene avio-procedure i sve aktivnosti su sprovedene u skladu sa kompanijskim pravilima. Bezbjednost putnika, posade i aviona ni u jednom trenutku nije bila ugrožena – saopštio je „Montenegro Airlines“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Pu

Tivat je notorno težak aerodrom za sletanje. Kada sam poslednji put tamo leteo pilot je odustao od prvog pokušaja sletanja i sleteo na drugom.

Ni malo prijatno iskustvo, ali je sve prošlo u najbolje redu – kabinsko osoblje je bilo smireno (navikli ljudi), redovni putnici su to već iskusili pa znaju, a siguran sam da dobar deo putnika nije ni primetio da se dešava nešto čudno (čovek pored mene prespavao…).

Odgovori
Dj

Samo pun gas i polako. Pozdrav iz Srbije momci.

Odgovori
Am

Vise puta sam letela Montenegro Airlines-om, i dozivela cudne situacije. Najskorije je bilo sletanje Embraerom na beogradski aerodrom, kome je prethodila 15 minutna jaka turbulencija tokom koje se ni pilot ni kopilot nisu oglasili. Mislim da je vazno da putnici budu obavesteni o tome sta se desava, kada je posada sigurna da je let bezbedan, jer sve drugo deluje neprofsionalno i plasi ljude koji nisu upoznati sa svim usovima i nacinom rada aerodorma i aviona.

Izjava da ce avion iskustiti turbulenciju j sasvim dovoljna.

Odgovori
Mi

Kurir ume da izvrne ali posle one lomljave pednjeg stajnog trapa u Podgorici Montenegru i ne verujem bas….

Odgovori
sa

Jesu li iz Mentenegro Air ljuti na Kurir, bocni vetar ili na posadu, nista mi nije jasno, cinjenica stoji da su debelo promasili pistu s’obzirom da su sleteli na Podgoricu umesno na Tivat. A vrlo je verovatno da su putnici povracali ako ne u avionu onda u tom neplaniranom bus transportu preko brda. Nije da branim Kurir ali ovi iz MA su bar mogli da cute i da se zahvale putnicima sto ih nisu tuzili…

Odgovori
П

Како су, човече, „промашили писту“?? Знаш ли ти шта је go around, или само као толики свет губиш време на ваздухопловним порталима, пошто се у летење разумеш колико и у_________________ (упиши сам)

sa

@ П. П. vidim da si srstan znalac, ali ovo ti fali, ne treba hvala – Go around kad se prevede sa Engleskog jezika znaci ici oko, a u avijaciskoj terminologiji znaci nepredvidjeni prekid faze sletanja i let „oko“ piste, a ne oko Lovcena pa na Podgoricu, putnike to ne interesuje. Poenta je u tome da su ljude istovarili gde nije trebalo i kada ih je neko sa pravom prozvao oni se nasli uvredjeni. Sramota i jeste za MA da ne umeju na svoj aerodrom da slete, realno.

Ml

Ovo je vrijeme dezinformisanja
Siguran sam da je pilot znao šta i kako treba da se radi.
I uradio je ono što je dobro !

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj