BEG airport status
LYBE 2001:30 Z 100°08KT 9999 BKN040 02/00 Q1015 NOSIG=
REPORTAŽA: Vežba “Slovensko bratstvo-2016“, desant na aerodrom Kovin Najzanimljivija aktivnost, desantiranje tehnike iz transportera Il-76MD / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

REPORTAŽA: Vežba “Slovensko bratstvo-2016“, desant na aerodrom Kovin

Na aerodromu Kovin juče je izvedena prva faza zajedničke multinacionalne taktičke vežbe “Slovensko bratstvo-2016“ u kojoj je glavna, ujedno i najzanimljivija aktivnost bila desantiranje vojnih snaga iz transportnih aviona i helikoptera. Ovom događaju prisustvovao je i Tango Six.

U realizaciji ovog dela vežbe iznad Kovina učestvovala su sva tri ruska transportna aviona Il-76MD koji su stigla u Srbiju i čije su posade juče napravile ukupno 4 preleta radi desantiranja ljudstva i tehnike. Avioni su nadletali aerodrom po određenom redosledu a u svakom od njih su bile raspoređene jedinice u skladu sa planom izvođenja dejstava na zemlji.

868c3cf4-a50b-11e6-9eee-001a649ddcfe
Pripadnik ruske Vazdušno-desantne vojske u akciji / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Tako su se u prvom avionu našli pripadnici ruske Vazdušno-desantne vojske čiji je desant izvršen sa visine od 1300 metara i pri brzini aviona od 350 km/h.

Oni su desantirani na severoistočni deo aerodroma, spustili su se padobranima Arbaljet-2 tipa krilo a njihov zadatak je bio zauzimanje piste i blokiranje dobro obučene i opremljene terorističke grupe jačine oko 25 ljudi. Ruski padobranci čiji je zadatak bio da zauzmu istočni deo aerodroma, nastupili su kao prethodnica glavnih snaga koji će potpuno osloboditi aerodrom.

Istovremeno jedinice Vojske Srbije su zauzele zapadni deo aerodroma a potom je usledio helikopterski desant u kojem su bila upotrebljena dva helikoptera, po jedan Mi-8T i Mi-17V-5. Iz njih su desantirani pripadnici bataljona za protivteroristička dejstva Specijalne brigade Vojske Srbije kao i specijalne snage Belorusije a oni su odmah nakon izlaska iz helikoptera stupili u borbu sa teroristima.

Usledio je zatim i najinteresantniji deo vežbe, prizor koji se danas u svetu veoma retko viđa a to je desant vojne tehnike, u ovom slučaju tri oklopna vozila BMD-2 koja su specijalno konstruisana za potrebe ruske Vazdušno-desantne vojske. Avion iz koga je desantirana tehnika leteo je na visini od 600 metara bzinom od samo 300 km/h. Zajedno sa borbenim vozilima iskočile su i njihove posade.

7fc9f5e6-a50b-11e6-9eee-001a649ddcfe
Desantiranje oklopnog vozila BMD-2 devetokupolnim padobranskim sistemom / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Iz trećeg aviona je desantnim padobranima tipa D-10 iskočilo preko 30 ruskih i beloruskih padobranaca a veoma interesantno je bilo što su oni iskakali kako sa prednjih bočnih vrata tako i sa zadnje rampe. Priređen je i četvrti nalet iz koga je desantirano još 20 ruskih padobranaca.

Celokupne aktivnosti nadgledane su bespilotnom letelicom “Tahion“ kao i dronom odnosno oktokopterom ruskih oružanih snaga. Izvršenje planiranih operacija bilo je otežano i ometano složenim meteo uslovima ali su one uspešno i bezbedno završene.

Vežba će biti nastavljena danas na automatizovanom strelištu “Orešac“ gde će se odvijati deo vežbe koji će sadržati bojno gađanje i uništenje dela terorističkih snaga. Glavnina multinacionalnih snaga biće prebačena na intervidovski poligon “Pasuljanske livade“ gde će se sutra izvesti vežba sa bojnim gađanjem u cilju blokade i uništenja baze terorista.

   

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required





   
   

   

   


Komentari

B

Ma bezveze. Evo klip kako se to radi u NATO-u.

https://www.youtube.com/watch?v=p4CFKu8G_0o

Pogledaj koliko padobrana za ovaj BMD! Zastarjela tehnologija! To samo usporava BMD da dođe do zemlje.

A i Iljušin dimi! Vjerovatno ide na ugalj.

Odgovori
r

Veoma lep klip posle ovog desanta NATO je ostao bez nekoliko vozila pa se postavlja pitanje jer to novi vid bombardovanja gde se umesto bombi koriste oklopna vozila a što se tiče Iljušina ide on dobro nebrini nego drugi put bolje pogledaj klipove o NATO vežbama jer je ovaj klip smejurija

D

Kolega ,,Banja Luka“, ne želim da vredjam, ali mozes li promeniti to svoje korisničko ime? Nadam se da se ne ljutiš.
Ima nas još iz Banjaluke, i mnogima je baš drag IL 76.
Pozdrav ;)

B

Nije da sam sarkazam baš pažljivo upakovao, trebalo bi da je očigledan. :)) Još okačih lijep klip letećih hamvija.

Komentar je bio namjenjen onima koji stalno pljuju sve rusko, od opreme do procedura. Posljednji komentari na temu su bili vezani za „Kuznjecov“ i priče o tome kako se dimi na putu prema Mediteranu.

Naravno „Slovensko bratstvo 2016“ pratim, vježba je sjajno organizovana i milina je vidjeti nešto ovako.

r

Onda je nesporazum moje izvinjenje

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend