BEG airport status
Mađarska raspisala tender za remont aviona An-26 i helikoptera Mi-17 Mađarska poseduje samo dva operativna aviona An-26. / Foto: Adrian Pingstone

Mađarska raspisala tender za remont aviona An-26 i helikoptera Mi-17

Ministarstvo odbrane Mađarske objavilo je 25. februara tender za remont jednog transportnog aviona An-26 i pet srednjih transportnih helikoptera Mi-17.

U dokumentima je definisano da se remont An-26 mora završiti pet meseci od potpisivanja ugovora dok je rok za remont helikoptera Mi-17 do 1. decembra 2017. Ovim potezom su po svemu sudeći za sada odložili planirane nabavke novih transportnih aviona i helikoptera.

Mađarska je nekoliko puta pokušavala da nabavi nove helikoptere. Još pre 10 godina objaviljeno je da se planira kupovina kako bi se zamenila flota Mi-8/17 a 2008. Ministarstvo odbrane nameravalo je da krene u proces nabavke 10 novih helikoptera. Plan da se helikopteri nabave do 2010. sprečila je svetska ekonomska kriza.

Potom su 2011. godine započeti pregovori sa SAD o mogućoj kupovini 32 polovna višenamenska helikoptera UH-1N iz viškova američkog Marinskog korpusa (USMC). Međutim i ovaj pokušaj nabavke, koji bi koštao oko 342 miliona dolara, propao je krajem 2012. godine.

U maju 2013. ministar odbrane je saopštio da će vlada izdvojiti 446 miliona dolara za nabavku novih helikoptera a plan je bio da se tender objavi nakon izbora aprila 2014. Ipak i ovaj tender je odložen a RV Mađarske je bilo prinuđeno da iz Rusije nabavi tri remontovana polovna Mi-8T za 9 miliona dolara.

Oktobra 2015. ministarstvo odbrane ponovo je objavilo planove za nabavku helikoptera u periodu 2015-16 koji bi se finansirali iz posebnih izvora. Krajem januara ove godine pojavila se i informacija da je Mađarska zainteresovana za nabavku 30 novih ruskih helikoptera Mi-17 za 490 miliona dolara.

RV Mađarske trenutno koristi tri helikoptera Mi-8T koji su 2014. kupljeni polovni i remontovani iz Rusije, dva helikoptera Mi-8T koji su 2011. godine dobijeni kao donacija iz Finske a tu je i sedam Mi-17 prozvedenih u periodu 1987-1989. od kojih su trenutno operativna samo dva. Svi helikopteri nalaze se u sastavu 1. helikopterskog transportnog bataljona, 86. helikopterskog puka u vazduhoplovnoj bazi Solnok.

Kada je reč o nabavci novog transportnog aviona pre tri godine navodno je bilo izdvojeno 22 miliona dolara ali je septembra iste godine plan za kupovinu zamrznut. Oktobra prošle godine objavljen je plan glavnih programa nabavki naoružanja i vojne opreme za oružane snage u periodu 2015-2018. u kome kupovina novog transportnog aviona nije spomenuta.

U vazduhoplovnoj bazi Kečkemet, u sastavu 3. transportne eskadrile, 59. taktičkog puka lete mađarski laki transportni avioni An-26. U inventaru se nalazei četiri aviona ali su samo dva operativna. U periodu od 1974. do 1976. nabavljeno 10 An-26, dok je 5 povučeno iz naoružanja 1997. Početkom 2000.tih iz Ukrajine je nabavljen jedan polovni primerak. Smatra se da je najozbiljniji kandidat za njihovu zamenu španski avion C295M mada se spominjao i italijanski C-27J ‘’Spartan’’.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ku

Sad vide da su jako pogresili u vezi nabavke opreme i otpisom jako korisnih Sovetskih borbenih sredstava(Mil-24,Mig-29)Sa relativno malim ulaganjem mogli su da izvuku maksimum kao sto su Alzir i Azerbejdzan uradili sa svojim mi-24 a ne otpisali u nadi da ce dobiti nove Apace! Konacno su shvatili…….
A hocemo li mi to je veliko pitanje….

Odgovori
М

Шта има код нас да се схвати? Половина је марта, где су Ми-17в5 ?

gi

Racunaju da su ljudi pilici i da su odavno zaboravili…
Pa ce biti kao sa satelitom – nestale pare (politicarima u dzep…), optuze nacelnika ili nekog drugog koji se posle razvlaci po sudovima 10tak godina a kada istina ispliva na videlo onda je kasno za sve…
Setimo se samo da su Izraelci nudili i POVR, BPL (ne ove koji su u `upotrebi` VS), modernizaciju Gazela, tenkova, G4…, kao deo neke odstete za satelit koji su za nas i po nasoj narudzbini poslali u svemir, postavili iznad Srbije i spremili kriptografski prenos podataka na pokretnoj stanici, a za pretrpljenu stetu po budzet Srbije (!!!) samo da bi ostali na trzistu, medjutim samo da bi se istina pokrila prekinuti su svi kontakti sa Srpske strane, koju su posle Izraelci tuzili i koja je bez neke prevelike pompe (za nivo problema) isplatila odstetu Izraelcima!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj