BEG airport status
Aero-klub „Prijedor“ u projektu prekogranične saradnje dobija novi hangar i prateću infrastrukturu "Urije", dom jedrilica

Aero-klub „Prijedor“ u projektu prekogranične saradnje dobija novi hangar i prateću infrastrukturu

Kada je Milan „Miki“ Marković, jedan od glavnih jedriličara aero-kluba „Prijedor“ nedavno sređivao kompletnu arhivu naleta matičnih jedrilica, od 1967. do 2015. godine, u poslednjoj, zbirnoj, liniji eksel tabele pisalo je: ukupno naleta – 9.827 sati; ukupno letova – 23.351 i ukupno preleta 26.692.

Poprište čuvenog regionalnog jedriličarskog takmičenja „Blanik kupa“, organizator „Petrovdanskog padobranskog kupa“ i jedna od najaktivnijih livada u Bosni, Prijedor ne samo da ima bogatu istoriju kada je sportsko i rekreativno vazduhoplovstvo u pitanju već je i jedan od retkih manjih aerodroma u ex-Yu regiji koji će uskoro dobiti i novi hangar:

– Grad Prijedor implementira „CAN“ projekat, u pitanju je projekat finansiran iz programa Evropske Unije, tačnije IPA Jadranskog programa prekogranične saradnje. Započeo je 1. oktobra 2012. i traje do 30. marta 2016. godine.

Novi hangar u izgradnji, rok završetka radova je april
Novi hangar u izgradnji, rok završetka radova je april

Cilj projekta je modernizovanje i unapređenje objekata malih sportskih aerodroma i prateće infrastrukture, poboljšanje radnih uslova i stvaranje kadrovskih preduslova za aktivnosti Traganja i Spasavanja. Poboljšati kompatibilnost TiS jedinica, povećati njihovu efikasnost i poboljšati bezbednost u sportskoj avijaciji, posebno ljudi i opreme a sve kroz poboljšanje infrastrukture aerodroma. – priča za Tango Six Milan Marković i nastavlja sa nizom drugih novosti:

– U prekograničnom projektu učestvuju Opština Bovec iz Slovenije, grad Rab iz Hrvatske, Ministarstvo gospodarstva Hercegbosanskog kantona Federacije BiH, Vazduhoplovni savez Srbije, Opština Nikšić iz Crne Gore, Opština Tracento iz Italije i grad Prijedor.

Skoro 400.000 evra je ukupna vrednost projekta a on će se u Prijedoru manifestovati kroz aktivnosti na aerodromu „Urije“ i infrastrukturne radove. Dobićemo betonsku pistu dužine 700, širine 10 metara, novi hangar od 300 kvadrata, novu platformu ispred hangara od 400 kvadrata, ogradu oko hangarskog kompleksa u dužini od 400 metara i asfaltnu rulnu stazu od 270 metara. Dobićemo opremu za video nadzor, meteo stanicu koja će emitovati podatke u realnom vremenu na Internet i još dosta manjih ali za jedan aerodrom bitnih stvari. – ispričao nam je Milan.

Rok za izgradnju hangara i prateće infrastrukture je 1. april a aero-klub ima i svoju strategiju razvoja koja je oročena na pet godina:

– Aerko-klub „Prijedor“ ove godine obeležava 20 godina „Petrovdanskog padobranskog kupa“ i 10 godina „Blanik kupa“, dve međunarodne vazduhoplovne manifestacije koje se kod nas održavaju u kontinuitetu. Uključićemo se u obeležavanje dana grada Prijedora 16. maja a organizujemo i školu jedriličarstva na jedrilicama Blanik L13 i L23. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

pu

Kakva je to pista širine 10m? Najmanja širina za bilo kakvu kategoriju je 18m.

Odgovori

Pista je sirine 10 m jer nismo imali vise sredstava na raspolaganju, ali u buducnosti moze se dodati sirina od jos 10 m sa suprotnim poprecnim nagibom da bi se zadovoljio standard. Naravno kada se pronadju sredstva. Tako da ce ova betonska pista biti izuzece. Hvala na pitanju.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dimitrije na: [POSLEDNJA VEST] Makedonci dodaju još jedan AT-802 u svoje vazduhoplovne operacije gašenja požara koji su skoro uništili sportski aerodrom Stenkovec 9. jula

Dunav, Sava i Tisa mogu pokriti celu Vojvodinu. Takodje Dunav može biti pogodan i za delove južno zasigurno do Kragujevca. Dalje naniže postoji i Zlatarsko jezero kao i Vlasinsko jezero koje ispunjava uslove za dužinu protrčavanja prilikom zahvata vode. Takodje ima dosta sportskih aerodroma i letilišta sa kojih se može vršiti poletanje a gde bi…

13. Jul 2025.Pogledaj

Miks na: [POSLEDNJA VEST] Makedonci dodaju još jedan AT-802 u svoje vazduhoplovne operacije gašenja požara koji su skoro uništili sportski aerodrom Stenkovec 9. jula

Mi nemamo ništa kqko se ispostavilo. Ovih dana bili su požari širom Srbije, da se nije narod samoorganizovao i gasio traktorskim atomizerima, prskalicama i leđnim pumpama bila bi i veća katastrofa. Vojska nam je izazvala požar kod Peskova, ima i snimak i nisu uspeli da ga ugase već se proširio i izgorelo je na desetine…

13. Jul 2025.Pogledaj

Medos na: Anušić najavljuje premijeru Bajraktara na vojnoj paradi 31. jula, MORH objašnjava zbog čega su Rafali bučniji kad je oblačno

@kokos desert Zato jer imaju znanje i dijelova za modernizaciju i popravak sovjetskih tenkovova. To nisi mogao sam zaključiti ?

13. Jul 2025.Pogledaj

i na: Kanton Sarajevo uskoro dobija novi helikopter Subaru Bell 412EPX vredan 15,5 miliona evra

Pa policija je uvek tako nekako radila. Motorista , ovako se korupcija raspodeli po kantonima a onako skoncentrise u jedan centar :D U Bosni i u Srbiji korupcija je nacin zivota i nema tog sistema koji alavi politicari nece zaj..i na svoju stranu.

13. Jul 2025.Pogledaj

dejanera na: [POSLEDNJA VEST] Makedonci dodaju još jedan AT-802 u svoje vazduhoplovne operacije gašenja požara koji su skoro uništili sportski aerodrom Stenkovec 9. jula

Ne bi bili izdatak u smislu kupovine ali gde bi se punili vodom? Koliko to reka ili jezera ima Srbija a da AT moze bezbedno da pridje vodenoj povrsini, napuni rezervoare vode i onda bezbedno odleti da bi ispustio tu vodu na mesto pozara? AT "klizi" nekih 800-1000 metara da bi napunio rezervoare, zatim sama…

13. Jul 2025.Pogledaj