Osim rezultata poslovanja za proteklu godinu, Erbasova godišnja konferencija za medije dala je zvanični odgovor na još jedno pitanje o kome se polemiše u poslednje vreme – da li je ugovorena porudžbina 3 A380.
Spekuliše se da je njihova vrednost procenjena na 428 miliona dolara po avionu. Vest je još značajnija ako se u obzir uzme činjenica da u poslednje dve godine evropski proizvođač nije sklopio nijedan ugovor o prodaji ove letelice.
I nakon zvanične potvrde da je porudžbina dogovorena, Erbasovi predstavnici na konferenciji – predsednik i izvršni direktor, Fabrice Brégier i glavi operativni direktor za klijente, John Leahy nisu precizirali da li je ovakav ugovor sklopljen sa japanskom kompanijom „ANA Holding“ čije se ima poslednjih dana povezuje sa ovom vešću.
Već neko vreme se spekuliše da su ovakvi poslovni potezi Erbasa rezultat pritiska najvećeg korisnika A380, Emirata (Emirates). Naime, bliskoistočni prevoznik želi da koristi varijantu ove letelice sa motorom koji manje troši.
Evropski proizvođač aviona, sa druge strane, ne želi da investira u novu varijantu A380 dok postojeća ne ostvari veći broj porudžbina.
Pre godinu dana finansijski direktor kompanije Erbas, Herald Vilhem, izjavio je da bi proizvodnje A380 mogla da stane ukoliko ne dođe do novih porudžbina.
A320 neo VS B737
Vest o porudžbini A380 dolazi nakon informacije da je u rivalskom odnosu Boinga i Erbasa u prednosti proizvođač iz Tuluza sa 1036 porudžbina u odnosu na 768 koliko je zabeležio američki Boing.
Porudžbine A320neo nadmašuju rivalski B737Max. U protekle 2 godine, na svaka dva A320 neo prodat je jedan B737 Max. Ukupno gledano, Boing je do sada prodao 3.052 B737 Max, a Erbas 4.443 A320neo.
Opasku na ovakvu statistiku imao je Erbasov glavi operativni direktor za klijente John Leahy koji je izjavio da je Boing napravio lep avion, ali da je Erbasov efikasniji.
Generalni direktor Katar ervejza, Al Akabar izjavio je pre manje od mesec dana da očekuje novogodišnje čudo i da će Erbas isporučiti letelicu pre kraja 2015.
Erbas je ranije najavio da će svoj prvi A320neo isporučiti Lufthansi pre nego Katar ervejzu, što je i potvrđeno na godišnjoj konferenciji održanoj u Parizu.
U međuvremenu pojavila se i vest da se Erbas trenutno suočava sa problemima u vezi sa dokumentacijom za A320neo.
Evropski proizvođač sa druge strane tvrdi da je već dobio sertifikat EASA-e i američke FAA.
Best seller #A320neo gained its certification 2 months ago. #AirbusResults https://t.co/Uq3tfFkfEY
— Airbus (@Airbus) January 12, 2016
Predsednik i izvršni direktor Erbasa, Fabrice Brégier je na današnjoj konferenciji objasnio da kašnjenje isporuke ne treba da čudi ako se u obzir uzme da je to isporuka prve letelice tog tipa, pri čemu je istakao da pojedini timovi u lancu proizvodnje kasne, ali i da je potrebno vreme za obuku pilota.
126LAE-Delta
Tako Vam je to kad na trziste pustite proizvod kao A380 u veoma nezgodno vreme