BEG airport status
Godišnja Erbasova konferencija za novinare: Još jedna impresivna poslovna godina Isporučeno 635 putničkih aviona tokom 2015; Plan za 2016. je da ih bude 650

Godišnja Erbasova konferencija za novinare: Još jedna impresivna poslovna godina

Godišnja konferencija za novinare kompanije Erbas (Airbus) koja je organizovana u Parizu, a za koju je bio obezbeđen i „livestrim“, iskorišćena je za sumiranje rezultata poslovanja u 2015. ali i najavu planova za ovu godinu.

Predsednik i izvršni direktor Erbasa, Fabrice Brégier i glavi operativni direktor za klijente, John Leahy, su prilikom prezentovanja veoma iscrpne statistike za proteklu godinu, očekivano, hvalili postignute rezultate kompanije najavljujući pozitivan trend i tokom 2016.

airbus 2

Erbas je trinaestu godinu zaredom ostvario rast u isporuci aviona. Tokom 2014. isporučeno je 629 letelica, dok je prošle godine taj broj nadmašen – tokom 2015. kompanija  je isporučila rekordnih 635 putničkih aviona.

Reč je o 491 letelica A320, 103 A330, 27 A380 i 14 A350 XWB.

Od ukupno 85 avio-kompanija kojima su letelice isporučene, 10 prevoznika su novi Erbasovi klijenti.

airbus
Porudžbine u 2015. obezbedile proizvodnju za narednih 10 godina

Tokom 2015. godine Erbas je zabeležio 1036 porudžbina (897 uskotrupnih i  139 širokotrupnih aviona) za 53 avio-kompanije od kojih su 8 novi klijenti.

U više navrata istaknuto je da se tokom 2015. godine dosta radilo na novoj varijanti A350 – A350-1000 koja je trenutno u proizvodnji.

a8
Prvi A320neo biće isporučen tokom januara

U procesu prizvodnje se nalazi i A320neo čija se prva isporuka očekuje tokom ovog meseca.

U godišnji rezime za prošlu godinu ušlo je i otvaranje nove Erbasove fabrike u Americi u septembru. U planu je da se do 2018. godine tamo proizvede između 40 i 50 aviona iz A320 porodice.

a 24
A320 najviše u upotrebi i tokom 2015.

Prema statistici Erbasa za 2015. godinu, u svetu svake 2 sekunde poleti ili sleti jedan A320, a na svaka 3 minuta jedan A380. 

Kompanija će proteklu godinu pamtiti i po uvođenju tri nova razvojna programa koji za cilj imaju postepena unapređenja postojećih platformi: A321 za prekookeanske letove, regionalne varijante A330 sa 400 putničkih mesta i „ultra long range“ A350-900 za letove duge i do 19 sati.

Erbas je prilikom godišnje konferencije izneo i planove za 2016. godinu koji se odnose na isporuku 650 putičkih aviona među kojima je 50 A350.

a 13
U planu da je da ova godina bude bolja od 2015.
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj