BEG airport status
Etihad ervejz predstavio operativne rezultate za 2015. godinu 17,4 miliona putnika na 97.400 letova

Etihad ervejz predstavio operativne rezultate za 2015. godinu

Kompanija Etihad ervejz (Etihad Airways) objavila je svoje operativne rezultate za 2015. godinu.

Tokom prošle godine zalivska kompanija prevezla je 17,4 miliona putnika, što predstavlja rast od 17% u odnosu na 2014. godinu. Obavljeno je 97.400 letova čime je pređeno ukupno 467 miliona kilometara.

Etihad ervejz je tokom 2015. prevezao više od 75 % putnika koji su leteli ka i iz Međunarodnog aerodroma u Abu Dabiju.

– Kada se ovome dodaju partnerske avio-kompanije u kojima Etihad ervejz ima udeo u vlasništvu, a koje obavljaju letove ka prestonici UAE, ovo učešće raste na čak 84 % putničkog saobraćaja na Međunarodnom aerodromu u Abu Dabiju – objašnjavaju u Etihadu.

Povećan je broj kod-šer i partnerstava sa udelom u vlasništvu. Ona su donela više od pet miliona putnika na letove Etihad ervejza, što predstavlja povećanje od 43 % u odnosu na 3,5 miliona putnika u 2014. godini.

Novi kod-šer sporazum je zaključen sa avio-kompanijom Pakistan internešenal erlajns (PIA), dok su značajno proširena postojeća kod-šer partnertnerstva sa kompanijama Er Srbija, Amerikan erlajns, Flajnas, Džet ervejz, Korean er, NIKI i S7 Erlajns.

– Kao rezultat toga, Etihad ervejz sada pruža udruženu mrežu od gotovo 600 putničkih i „cargo“ destinacija putem 197 interlajn i 49 kod-šer partnerstava – navode u kompaniji Etihad.

Tokom 2015. godine stigla je i jedna zabrana. Naime, nemački sud doneo je odluku kojom se zabranjuje 29 kod-šer letova Etihad ervejzu i Er Berlinu. Odluka se odnosi na period od 16. januara do kraja zimske sezone – 26 marta.

Kako je iz Etihada ranije saopšteno, 4. januara podneta je žalba na ovakvu odluku Višem administrativnom sudu u Lineburgu.

HB-ACA_ATR_72-212A_AT75_Etihad_Regional
Darvin erlajns 2015. postao novi član „Etihad Airways Partners“ / Foto: Wikimedia

U aprilu 2015. godine, avio-kompanija je dobila regulatorno odobrenje Saveznog biroa za civilno vazduhoplovstvo Švajcarske (FOCA) kojim je potvrđen udeo od 33,3 % u vlasništvu nad švajcarskom regionalnom avio-kompanijom Darvin erlajn.

U junu se Darvin erjaln, koji posluje pod nazivom Etihad ridženel, poslednji pridružio Etihadovoj mreži partnera u kojima je avio-kompanija stekla udeo u vlasništvu.

– Etihad ervejza predstavlja sedmu najveću svetsku grupaciju avio-kompanija, kojima ukupno leti više od 100 miliona putnika – rečeno je u kompaniji Etihad ervejz.

Flotu Etihad ervejza je na kraju 2015. godine činio ukupno 121 avion što je rast od 9 % u odnosu na prošlu godinu. Prosečna starost letelica je 5,8 godina.

Avio-kompanija je tokom 2015. godine primila u svoju flotu 11 erbasovih aviona – četiri A380, šest A321 i jednog A320 i četiri Boingovih aviona – B 787-9 Drimlajner.

– Etihad ervejz očekuje isporuku 10 aviona tokom ove godine, od kojih pet aviona B 787-9, tri A380 i dva aviona B 777-200 F – navodi se u saopštenju kompanije Etihad ervejz.

Boeing_747-87UF-SCD,_Etihad_Cargo_(Atlas_Air)_AN2304421
Ukupan broj destinacija na kojima je omogućen „cargo“ prevoz povećan je na 96 / Foto: Wikimedia

Zabeležen je rast „cargo“ delatnosti u 2015. godini, u toku koje je prevezeno ukupno 592.090 tona tereta i pošiljki, što je za 4 % više na godišnjem nivou.

Ova avio-kompanija je prošle godine obavila 88 % uvoza, izvoza i transfera tereta na Međunarodnom aerodromu u Abu Dabiju.

Nove linije u 2015. i 2016.

Iz kompanije podsećaju da su tokom prošle godine uvedeni letovi za Kolkatu, Madrid, Edinburg, Entebe, Hong Kong i Dar es Salam, direktni let za Brizbejn, kao i da je povećana frekvencije letova na 16 linija – za Bangkok, Čenaj, Damam, Delhi, Hong Kong, Hajderabad, Istanbul, Džedu, Koči, Kožikode, Melburn, Mumbaj, Muskat, Sejšele, Teheran i Tiruvanatapuramu.

Novi B 787-9 Drimlajner je počeo da se koristi za letove do Vašingtona, Ciriha, Singapura i Brizbejna. Povećan je i broj linija aviona Erbas A380, koji sada obavlja još jedan let ka Aerodromu Hitrou u Londonu i nove letove ka Sidneju i Njujorku.

Tokom ove godine, avio-kompanija će uvesti treći svakodnevni let svojim A380 do Aerodroma Hitrou u Londonu, kao i dva nova leta ovim avionom za Mumbaj i Melburn, dok će B 787 dobiti pet novih destinacija, u koje spadaju Diseldorf, Pert, Šangaj, Istanbul i Johanesburg, saopšteno je iz kompanije Etihad ervejz.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Vlad Ako se trece strane odluce za dostavu avionom, tesko bi se odlucile za prevoz tim A400 zato sto je nalet preskup. Oni se okrecu jeftinim varijantama iz Ukrajine,Egipta ili Azerbejdzana itd. @Branko I sve to navedeno je izvezeno brodovima ili vozom jer je daleko jeftinije. Dostava naoruzanja avionima sluzi samo za slikanje i promocije.

12. Dec 2024.Pogledaj

Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Izvezeno je skoro 80 nora, Azerbejdzan je nedavno narucio 48, Kipar Tamnave, Alzir je hteo 72, ali nemamo sasije, plus da nije bilo ovog rata i da mozemo da uvezemo sasije do sada bi ih bilo znatno vise izvezeno, do sada ih je napravljeno oko 100, a moglo je duplo vise. Ova situacija nece trajati…

12. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N. Nedavno je država odustala od projekta solarne elektrane jer nisu znali da na lokaciji postoji čitavo jezero, tako da su ovakve usluge preko potrebne. Što se tiče aviona, Makedonija je kupila kontigent novih oklopnih vozila iz Amerike. Jel znate kako su stigli? Brodom do Grčke i onda vozom. Strategijski transportni avion služi za…

12. Dec 2024.Pogledaj

Vlad na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Boki, U slučaju kupovine takvog aviona on ne bi leteo samo za naše potrebe već i za potrebe trećih strana. Dakle, angažovanost bi mu bila na potrebnom nivou. Što se tiče izvoza naše namenske, pa taj avion se koristi i za dopremanje opreme koja se kupi za VS. I na kraju, iznamljivanje aviona svakako plaća…

12. Dec 2024.Pogledaj

Pavle na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

onda mora da postoji trzaj? kako to izgleda sa decjeg camca na naduvavanje?

12. Dec 2024.Pogledaj