Kompanija Strata Manufacturing iz Ujedinjenih Arapskih Emirata potpisala je ugovor vredan 1 milijardu dolara sa Erbasom pod kojim će nastaviti da izrađuje veće kompozitne avio-delove za male i srednje letelice u portfoliu evropskog proizvođača.
U pitanju su horizontalne upravljačke površine za uskotrupne A320 i unutrašnja zakrilca za širokotrupni A350-900.
Strata, u vlasništvu najvećeg investicionog fonda Emirata kompanije Mubadala, izrađivaće i sastavljati ove komponente u svom Nibras Aerospace parku lociranom u Al Ainu – posao koji već nekoliko godina uspešno obavljaju ne samo za Erbas nego i za Boing.
Pored ove saradnje Mubadala je potvrdila planove za novu lokaciju u kojoj će zajedno sa Rols-Rojsom obavljati održavanje na Trent XWB motorima (pogonskim grupama Erbasa A350). Novi centar će se takođe nalaziti u vazduhoplovnom parku u Al Ainu.
Mubadala je na ovonedeljnom Farnborou takođe najavila ugovor o saradnji sa Belgijskom kompanijom Solvej koja se bavi proizvodnjom naprednih kompozitnih materijala za vazduhoplovnu industriju.

I dalje bez napretka u poslu sa Jat Tehnikom
Kako je Tango Six ranije izveštavao kompanija Mubadala kroz SR Technics vodi pregovore sa državom Srbijom o modelu investiranja ili akvizicije Jat Tehnike u sklopu šireg strateškog posla sa Etihad Ervejzom. Razgovori kako saznajemo traju i dalje, epilog se ne nazire.
Mubadala je pominjana kao strateški partner Srbije u izgradnji „low-cost“ verzije fabrike za izradu kompozitnih avio-delova u Beogradu ali je naknadno izbor suzila na dve potencijalne lokacije u Severnoj Africi: Maroko ili Alžir. U ekskluzivnom intervjuu za naš portal prilikom ovogodišnjeg vazduhoplovnog samita u Abu Dabiju direktor divizije Mubadale koja se bavi ovom industrijom ispričao je glavne motive za investiranje u Srbiju.
Mubadala je ipak u Srbiji realizovala uspešno ulaganje u domaću vazduhoplovnu industriju relociranjem administrativnog dela kompanije SR Technics u Beograd.