BEG airport status
Mubadala i Strata sklopili nove poslove u Farnborou, još nema vesti o napretku posla sa Jat Tehnikom Delegacije Strate i Mubadale sa rukovodstvom Erbasa u Farnborou / Foto: Mubadala

Mubadala i Strata sklopili nove poslove u Farnborou, još nema vesti o napretku posla sa Jat Tehnikom

Kompanija Strata Manufacturing iz Ujedinjenih Arapskih Emirata potpisala je ugovor vredan 1 milijardu dolara sa Erbasom pod kojim će nastaviti da izrađuje veće kompozitne avio-delove za male i srednje letelice u portfoliu evropskog proizvođača.

U pitanju su horizontalne upravljačke površine za uskotrupne A320 i unutrašnja zakrilca za širokotrupni A350-900.

Strata, u vlasništvu najvećeg investicionog fonda Emirata kompanije Mubadala, izrađivaće i sastavljati ove komponente u svom Nibras Aerospace parku lociranom u Al Ainu – posao koji već nekoliko godina uspešno obavljaju ne samo za Erbas nego i za Boing.

Pored ove saradnje Mubadala je potvrdila planove za novu lokaciju u kojoj će zajedno sa Rols-Rojsom obavljati održavanje na Trent XWB motorima (pogonskim grupama Erbasa A350). Novi centar će se takođe nalaziti u vazduhoplovnom parku u Al Ainu.

Mubadala je na ovonedeljnom Farnborou takođe najavila ugovor o saradnji sa Belgijskom kompanijom Solvej koja se bavi proizvodnjom naprednih kompozitnih materijala za vazduhoplovnu industriju.

Al Šamari i predstavnik Rols-Rojsa po postizanju dogovora o novom servisnom centru u Al Ainu / Foto: Mubadala
Al Šamari i predstavnik Rols-Rojsa po postizanju dogovora o novom servisnom centru u Al Ainu / Foto: Mubadala

I dalje bez napretka u poslu sa Jat Tehnikom

Kako je Tango Six ranije izveštavao kompanija Mubadala kroz SR Technics vodi pregovore sa državom Srbijom o modelu investiranja ili akvizicije Jat Tehnike u sklopu šireg strateškog posla sa Etihad Ervejzom. Razgovori kako saznajemo traju i dalje, epilog se ne nazire.

Mubadala je pominjana kao strateški partner Srbije u izgradnji „low-cost“ verzije fabrike za izradu kompozitnih avio-delova u Beogradu ali je naknadno izbor suzila na dve potencijalne lokacije u Severnoj Africi: Maroko ili Alžir. U ekskluzivnom intervjuu za naš portal prilikom ovogodišnjeg vazduhoplovnog samita u Abu Dabiju direktor divizije Mubadale koja se bavi ovom industrijom ispričao je glavne motive za investiranje u Srbiju.

Mubadala je ipak u Srbiji realizovala uspešno ulaganje u domaću vazduhoplovnu industriju relociranjem administrativnog dela kompanije SR Technics u Beograd.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Grga na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

@Major Oko svake vrste vazduhoplova, tenka, broda, podmornice mozemo da se raspravljamo da li je bolji ovaj ili onaj, ali oko toga koji je najbolji transportni helikopter je prosto iluzorno pricati. Mi 17 je etalon za sve. Tu nema rasprave..Najproizvodjeniji svih vremena.. Geopolitika je vec nesto drugo.

13. Feb 2025.Pogledaj

Misko na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Hvala za tekst. Svi nas briju da budemo navijaci , rijetko ko da mislimo sire i sistemski.

12. Feb 2025.Pogledaj

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj