BEG airport status
Kroacija: nismo tužili Er Srbiju, DCV Srbije: Hrvatske primedbe neosnovane Sporno tumačenje Sporazuma o uspostavljanju zajedničkog evropskog vazdušnog prostora (ECAA) / Foto: Wikimedia

Kroacija: nismo tužili Er Srbiju, DCV Srbije: Hrvatske primedbe neosnovane

Hrvatski nacionalni avio-prevoznik, Kroacija erlajns (Croatia Airlines) negirao je navode pojedinih medija da je protiv Er Srbije (Air Serbia) „pokrenuo postupak zbog transfernih letova“.

Naime, portal N1 preneo je vest da je „Hrvatski ministar pomorstva, saobraćaja i infrastrukture u tehničkoj Vladi, Siniša Hajdaš Dončić, rekao u četvrtak da su Lufthansa i Kroacija erlajns pokrenule postupak protiv kompanije Er Srbija zbog tzv. transfernih letova“.

U prilog ovakvom navodu, postavljen je tvit reporterke televizije N1 iz Hrvatske:

U pisanom odgovoru za Tango Six, Kroacija erlajns negirala je ovakve tvrdnje:

Kroacija erlajns nije pokrenula nikakav postupak protiv Er Srbije te u skladu s tim ne može komentirati postavljena pitanja.

Također, Kroacija erlajns ne može javno komentirati poslovanje Er Srbije, a za to kako pojedine države i njihovi avioprijevoznici ispunjavaju odredbe Sporazuma o uspostavi europskoga zajedničkoga zračnog prostora, u ovom slučaju Er Srbija, nadležna je Europska komisija.

Naglašavamo kako se Kroacija erlajns u razdoblju od 2006. do 2013. godine, dakle prije ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju, nalazio u istoj situaciji u kakvoj je srpski avioprijevoznik sada, te da se pritom pridržavao i dalje se pridržava svih odredbi navedenog sporazuma.

Za više informacija molimo da se obratite Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo (CCAA)

CCAA za naš portal navodi da je, kao ovlašćeni tužilac iz oblasti civilnog vazduhoplovstva, tokom 2015. godine „podnela više optužnih predloga protiv jednog inostranog avio-prevoznika zbog nepoštivanja odredaba Zakona o zračnom prometu“:

– Identitet počinitelja prekršaja kao i ostale informacije vezane uz statuse predmetnih postupka nismo u mogućnosti objaviti sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama kojima su propisana ograničenja prava na pristup informacijama – navode iz CCAA.

Pozivajući se na isti zakon, hrvatsko Ministarstvo saobraćaja, kao nadležno za sprovođenje prekršajnih postupka, dalo je našem portalu sličan odgovor:

– Osobito naglašavamo da nismo u mogućnosti prejudicirati ishod bilo kojega prekršajnoga postupka iz naše nadležnosti

U međuvremenu reagovala je srpska vlast i potvrdila da se postupak zaista vodi, iako je kompanija Er Srbija to ranije negirala svojim saopštenjem.

Ilic
Medijska kampanja protiv Er Srbije kao provokacija / Foto: Srceenshot (YouTube)

Nakon vesti da bi zbog nedolaska na ročište srpskoj nacionalnoj avio-kompaniji mogli da budu zabranjeni letovi u Hrvatskoj, pomoćnik ministrа zа vаzdušni sаobrаćаj Ministаrstvа grаđevinаrstvа, sаobrаćаjа i infrаstrukture, Zorаn Ilić, naveo je da nije tаčno dа se Er Srbije nije odаzivаlа nа ročištа već dа su do sаdа bilа zаkаzаnа dvа, od kojih je prvo odloženo nа molbu Er Srbije, dok je drugo ročište dloženo nа zаhtev hrvаtske strаne.

Er Srbijа je u obаvezi i odаzvаće se nа sledeće ročište koje bude zаkаzаno. Ovаkаv stаv hrvаtske strаne nаmа nije nаjjаsniji, аli znаmo dа Er Srbijа pružа mnogo povoljnije kаrte zа prevoz i to je verovаtno jedаn od momenаtа koji je presudаn. Ne vidimo drugi rаzlog. Sаdаšnje bаcаnje prаšine u oči i medijskа kаmpаnjа protiv Er Srbije ne mogu dа shvаtim drugаčije nego kаo provokаciju – izjavio je Ilić za televiziju N1, saopštilo je Ministarstvo saobraćaja.

On je istаkаo dа kompаniji Kroаcijа erlаjns ne smetа sаobrаćаj Er Srbije kа Dubrovniku, Splitu, Zаgrebu u vreme turističke sezone, аli dа tokom zime nаstаju problemi:

Kаdа dođe zimskа sezonа, što se desilo i u jesenjem periodu proše godine, tаdа se hrvаtskа strаnа jаvi i počinje sа ovаkvim problemimа – naveo je Ilić.

On je objasnio i da Er Srbijа imа zvаnične potvrde srpskog Direktorаtа civilnog vаzduhoplovstvа (DCV) koji je dopis nа tu temu uputio i Agenciji civilnog vаzduhoplovstvа Republike Hrvаtske, gde je pojаšnjeno dа tаkvа tvrdnjа nemа smislа.

ECCA sporazum ne reguliše sporno pitanje / Foto: Dušan Atlagić

Kako piše Jutarnji list, Srbija još nije ispunila odredbe Sporazuma o uspostavljanju zajedničkog evropskog vazdušnog prostora (ECAA) koji je potpisala s Evropskom unijom kao pridružena zemlja. Zbog toga Er Srbija može leteti samo između Beograda i bilo kojeg grada u EU i natrag, ali kompanija putnicima nudi tzv. transferne letove (preko Beograda), na šta nema pravo.

U DCV-u za Tango Six navode da Er Srbija nije prekršila (ECAA) sporazum. Oni objašnjavaju da se ECAA odvija u dva tranziciona perioda i da se Srbija trenutno nalazi u prvom koji ne reguliše sporno pitanje:

U prvom tranzicionom periodu predviđeno je da avio-prevozioci registrovani u Republici Srbiji imaju neograničena saobraćajna prava u obavljanju saobraćaja između mesta u Republici Srbiji i mesta u EU.

ECAA sporazum ne uređuje pitanje prevoza putnika iz jednog mesta u EU, preko mesta u Republici Srbiji, za drugo mesto u EU na različitim letovima.

Samim tim, prodaja prevoznih dokumenata iz Beograda za mesta dalje u EU onim putnicima kojima je mesto početka putovanja u Republici Hrvatskoj nije definisana ECAA sporazumom – poručuju iz Direktorata civilnog vazduhoplovstva.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj