BEG airport status
Završen prvi Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope – SEAS 2016 "Embraer", "Bombardier" i "Mitsubishi Aircraft" u fokusu drugog dana / Foto: SEAS

Završen prvi Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope – SEAS 2016

Drugi dan prvog Vazduhoplovnog samita jugoistočne Evrope – SEAS 2016 obeležila su četiri panela. U centru pažnje našli su se predstavnici vodećih proizvođača regionalnih aviona – „Embraer“, „Bombardier“ i „Mitsubishi Aircraft“ koji su bili saglasni da je Beograd bitno evrpsko čvorište zahvaljujući svom geografskom položaju i značajnom rastu broja putnika na Aerodromu Nikola Tesla.

Dan je otvoren panelom o potražnji za letelicama i novim rešenjima za kratke i srednje relacije u Jugoistočnoj Evropi, koji je vodio generalni direktor kompanije „AirInsight“, Adison Šonland. Na panelu su učestvovali Horhe Abando, potpredsednik za marketing kompanije „Mitsubishi Aircraft“, Arjan Mejer, potpredsednik za Evropu, Bliski istok, Rusiju i Centralnu Aziju kompanije Embraer i Mark Gilbert, direktor prodaje za Evropu, Rusiju i ZND kompanije Bombardier.

Broj putnika u vazdušnom saobraćaju se u proseku udvostruči na svakih 15 godina. Međutim, pojedini gradovi u Jugoistočnoj Evropi beleže znatno brži rast. U Beogradu je broj putnika u vazdušnom saobraćaju udvostručen za 11 godina, počev od 2002. godine. Zbog toga je Beograd za svega pet godina prešao put od tipičnog tržišta za regionalne letelice sa 50 sedišta do tržišta za letelice do 70 sedišta, rečeno je na panelu.

– Beograd će postati tržište za regionalne avione sa 90 sedišta do 2020. godine. – naveo je Šonland.

Abando je naglasio da postoji značajna tržišna mogućnost da se zadovolji tražnja u Evropi putem regionalnih letova. Ukazao je na 393 potenijalne linije u Evropi koje trenutno nisu pokrivene direktnim letovima. Svi učesnici panela su predstavili svoje najnovije regionalne letelice – Mitsubishi se osvrnuo na svoj MJR, Embraer na novi avion E-Jet E2, a Bombardier na svoj CRJ. Panelisti su procenili da rast broja putnika u Beogradu iznosi 8,7%, što predstavlja jednu od najvećih stopa rasta u Evropi.

Poslednji dan samita obeležila je i diskusija o budućnosti proizvodnje komponenti za avio-industriju u Jugoistočnoj Evropi. Na panelu su učestvovali predstavnici kompanija „Airbus“, „Konelek“, „Precise Castings Foundry“ i Agencije za razvoj Srbije.

Samit je zaključen razgovorom o konkurentnosti aerodroma u regionu. Učestvovali su direktori aerodroma Zadar, Pula, Mostar, Niš, Ponikve, u ime skopskog i ohridskog aerodroma generalni menadžer „TAV Makedonija“, kao i predstavnici „Aerodroma Republike Srpske“ i „Aerodroma Crne Gore“

Podsetimo, prvi SEAS u organizaciji Tango Sixa trajao je dva dana – 13. i 14. decembra. Prisustvovalo je 320 delegata iz celog sveta i više od 60 predstavnika avio-kompanija. Događaj je bilo moguće pratiti i uživo. Galerije fotografija prvog i drugog dana možete pogledati na „Facebook“ strani Tango Six portala.

 

fb_cover-1

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miki na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Da li je Alžir dobio verziju sa novim motorom, ili još koriste onaj starije generacije?

16. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Ne mogu svi da kupe F-35, cak i da hoce, ne mogu se napraviti bas toliko. Neko mora da kupi ruske, kineske i neke druge avione

16. Feb 2025.Pogledaj

Dekanter na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Petar R ja se ne slazem sa vama DP je izneo dosta dobrih analuza, to sto se ne slazu sa srbskim protuskim misljenjem, tj. emocijama, sta da radimo.

16. Feb 2025.Pogledaj

Pajo na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Milos77, čudno kako spominjete samo UA gubitke. Prema pro ukrajinskom Warspottingu i pro ruskom LostArmouru gubici rusa su daleko veći. Samo u oklopu broji se nekih 11000/4000, a od tog broja na tenkova se odnosin 1900/800 pri čemu je prva brojka RU/UA. Procjene su da je RU svela svoje strateske rezerve na nekih 40-50% prijeratne…

16. Feb 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Casualobserver Javno dostuple oficijalne cifre se ne slazu sa vama. Evo samo iz USA: Imate i za druge zemlje: https://www.state.gov/bureau-of-political-military-affairs/releases/2025/01/u-s-security-cooperation-with-ukraine#:~:text=To%20date%2C%20we%20have%20provided,invasion%20of%20Ukraine%20in%202014. Ponavljam, postoji veoma dobar razlog zasto se Abramsi vise ne šalju.

15. Feb 2025.Pogledaj