BEG airport status
Završen prvi Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope – SEAS 2016 "Embraer", "Bombardier" i "Mitsubishi Aircraft" u fokusu drugog dana / Foto: SEAS

Završen prvi Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope – SEAS 2016

Drugi dan prvog Vazduhoplovnog samita jugoistočne Evrope – SEAS 2016 obeležila su četiri panela. U centru pažnje našli su se predstavnici vodećih proizvođača regionalnih aviona – „Embraer“, „Bombardier“ i „Mitsubishi Aircraft“ koji su bili saglasni da je Beograd bitno evrpsko čvorište zahvaljujući svom geografskom položaju i značajnom rastu broja putnika na Aerodromu Nikola Tesla.

Dan je otvoren panelom o potražnji za letelicama i novim rešenjima za kratke i srednje relacije u Jugoistočnoj Evropi, koji je vodio generalni direktor kompanije „AirInsight“, Adison Šonland. Na panelu su učestvovali Horhe Abando, potpredsednik za marketing kompanije „Mitsubishi Aircraft“, Arjan Mejer, potpredsednik za Evropu, Bliski istok, Rusiju i Centralnu Aziju kompanije Embraer i Mark Gilbert, direktor prodaje za Evropu, Rusiju i ZND kompanije Bombardier.

Broj putnika u vazdušnom saobraćaju se u proseku udvostruči na svakih 15 godina. Međutim, pojedini gradovi u Jugoistočnoj Evropi beleže znatno brži rast. U Beogradu je broj putnika u vazdušnom saobraćaju udvostručen za 11 godina, počev od 2002. godine. Zbog toga je Beograd za svega pet godina prešao put od tipičnog tržišta za regionalne letelice sa 50 sedišta do tržišta za letelice do 70 sedišta, rečeno je na panelu.

– Beograd će postati tržište za regionalne avione sa 90 sedišta do 2020. godine. – naveo je Šonland.

Abando je naglasio da postoji značajna tržišna mogućnost da se zadovolji tražnja u Evropi putem regionalnih letova. Ukazao je na 393 potenijalne linije u Evropi koje trenutno nisu pokrivene direktnim letovima. Svi učesnici panela su predstavili svoje najnovije regionalne letelice – Mitsubishi se osvrnuo na svoj MJR, Embraer na novi avion E-Jet E2, a Bombardier na svoj CRJ. Panelisti su procenili da rast broja putnika u Beogradu iznosi 8,7%, što predstavlja jednu od najvećih stopa rasta u Evropi.

Poslednji dan samita obeležila je i diskusija o budućnosti proizvodnje komponenti za avio-industriju u Jugoistočnoj Evropi. Na panelu su učestvovali predstavnici kompanija „Airbus“, „Konelek“, „Precise Castings Foundry“ i Agencije za razvoj Srbije.

Samit je zaključen razgovorom o konkurentnosti aerodroma u regionu. Učestvovali su direktori aerodroma Zadar, Pula, Mostar, Niš, Ponikve, u ime skopskog i ohridskog aerodroma generalni menadžer „TAV Makedonija“, kao i predstavnici „Aerodroma Republike Srpske“ i „Aerodroma Crne Gore“

Podsetimo, prvi SEAS u organizaciji Tango Sixa trajao je dva dana – 13. i 14. decembra. Prisustvovalo je 320 delegata iz celog sveta i više od 60 predstavnika avio-kompanija. Događaj je bilo moguće pratiti i uživo. Galerije fotografija prvog i drugog dana možete pogledati na „Facebook“ strani Tango Six portala.

 

fb_cover-1

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vlado na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

Imate jasne snimke pogotka u bolnice i druge civilne objekte. Moc Izraela jeste u tome da su svoje eventualne vojne gubitke sakrili od prikazivanja dok su iranske gubitke uveliko pokazali na satelitima. Iran to nije mogao s druge strane.

08. Jul 2025.Pogledaj

Jole7 na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

Iranu nedostaju savremeni avioni i pvo, koje bi mogao da nabavi od Kine u većem broju. Uz postojeći arsenal domaćih raketa bili bi tvrd orah za svakog

08. Jul 2025.Pogledaj

Jole7 na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

Krije se to koliku je štetu Iran naneo Izraelu. I to da su gađali civilne ciljeve je čista propaganda. Amerikanci su insistirali da se što pre okonča, ali ne zato što vole mir

08. Jul 2025.Pogledaj

Miloš77 na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

Haval Zorane na detaljnoj alalizi! Apsolutno se slaem da je ovo bila samo runda #1 raskrinkavanja Irana. Pauza je bila neophodna vise za Izrael nego za Iran zbog velicine i kapaciteta svega neophodnog. Da nisu morali da pauziraju, sigurno bi nastavili jer su jako daleko od cilja.

08. Jul 2025.Pogledaj

Miloš77 na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

Vlado, da je Izrael bio sposoban da vodi operaciju dalje, apsolutno bi nastavio. Nema logike da pauziraju kada im ide tako dobro. Nema nikakve logike da se ostavi iranski raketni potencial ako moze da se unisti. Stali su jer su morali. Ne aboravite koliko kosta svaka raketa presretac navedena gore, i ne zaboravite da se…

08. Jul 2025.Pogledaj