BEG airport status
Pilot iz Požarevca najverovatnije poginuo svojom greškom uz kršenje propisa bezbednog letenja Objavljeni najverovatniji uzroci tragedije kod Velikog Gradišta

Pilot iz Požarevca najverovatnije poginuo svojom greškom uz kršenje propisa bezbednog letenja

Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju objavio je nakon dva meseca informaciju o udesu aviona PA-28-140C Cherokee Cruiser kojim je upravljao i u kojem je nastradao Zoran Petrović „Petrika“.

Kako se navodi u ovoj informaciji o udesu koja ne predstavlja izveštaj (po novom Zakonu više ne postoji prefiks „konačni“ ili „završni“) ali koja dovoljno ilustruje uzroke koji su verovatno doveli do nesreće, Petrović je nakon drugog poletanja tog dana iz horizontalnog leta avion uveo, kako istražitelj navodi u „preoštar levi zaokret“ nakon kojeg je letelica izgubila upravljivost. Petrović uspeva da se izvuče iz poniranja i prevodi avion u horizontalni položaj ali zbog nedostatka visine udara o tlo.

Informacija dalje navodi da je do požara došlo zbog izlivanja goriva i da je on verovatno uzrokovan električnom instalacijom. Petrović, kako piše u informaciji, nije bio svestan i osobe koje su pokušale da mu pomognu nisu uspele da ga izvuku zbog požara.

Petrović se tokom leta nije javljao Kontroli letenja, nije podneo plan letenja i letelište kod sela Kumane u opštini Veliko Gradište na koje je sleteo po pletanju iz Kostolca nije bilo registrovano.

Kako je istražitelj za vazduhoplovne nesreće Branimir Podovac ispričao prilikom seminara DCV-a o bezbednosti letenja u Novom Sadu u maju, da se Petrović javio Kontroli letenja njegovo lociranje bi možda bilo brže i vatrogasci bi, verovatno, ranije došli na mesto udesa.

Centar je takođe objavio izveštaje o pogibiji padobranca na Lisičjem Jarku u maju kao i pogibiji padobranca u Subotici u novembru prošle godine.

Informacija o udesu Veliko Gradište

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

В

Прође више од годину дана, а нема никаквог извештаја од тзв. Главног истражитеља и његовог тзв. Центра за истраживање несрећа у саобраћају о узроцима овог удеса.
Међутим, имамо и неистражене удесе са смртним последицама из 2014. (Skyleader 600) и 2015. (Cessna 310) године које још нико није истражио! И ником ништа! Нити се оглашава ДЦВ (као врховна ваздухопловна власт) нити заинтересована стручна јавност нити …!
До пре 4 године док је истраживање удеса било под ДЦВ-ом то је било незамисливо!

мр Владан Величковић, дипл. инж.
бивши истражитељ удеса у цивилном ваздухопловству

Odgovori
p

Da li neko zna postoji li izvjestaj o udesu aviona Cessna C421B YU-BSW, koji se dogodio na planinin Ozren (Republika Srpska)?

Odgovori
N

Planina Ozren Bosna i Hercegovina…

I

Možete vi da pričate sta hoćete bio je vrhunski pilot i letač .Pozarevac i dalje žali za tako dobrim čovjekom,ocem,dedom,drugom.Covek sa najvećim srcem i osmehom

Odgovori
r

Nazalost parametri “dobar“ i “vrhunski“ u vazduhoplovstvu nemaju nikakvog znacaja…
Jedini relevantan parametar je “bezbedan“…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: Miloradović o detaljima nabavke kineskih bespilotnih letelica: Imaćemo bespilotne koje navode druge bespilotne koje dejstvuju po ciljevima

"ispod zita" znaci nesto drugo, ovo je sve regularno. Sto se tice saradnje sa Rusijom, zar ste vec zaboravili ko nam osavremenjava LA? pa i jurisnu sa Mi-35m. Malo Rusija, malo Kina, malo Z. Evropa(Airbus), malo mi sami...bice to sve na kraju dobro sa tehnicke strane, e sa ove "doktrinalne", "operativne" pa i finansijske moramo…

19. Sep 2018.Pogledaj

Insajder na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Aerodromi Crne Gore vrtoglavo rastu

U toj prici puno toga smrdi nadaleko.... Ima tu posla za DORH...... No, kako znamo kako se stvari na ovijem prostorima radi......smrdit ce i dalje a mi cemo se i dalje opcinjavati nekim nebitnim brojkama grla koja prodju istima

19. Sep 2018.Pogledaj

vesko na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Aerodromi Crne Gore vrtoglavo rastu

Alenko aerodromi su bili uspjesni svih ovih godina prije Orlandica.Iz sopstvenih sredstava su napravili novu terminalnu zgradu u Podgorici i uradili renoviranje aerodroma u Tivtu.Orlandic je kriv ili bolje reci ne sprjecava enormno povecanje broja zaposlenih na aerodromu Pg koje se desava zadnjih mjeseca po direktivi stranke kojoj i sam pripada.Svi legacy carrieri svi low…

19. Sep 2018.Pogledaj

Send this to a friend