BEG airport status
Pilot iz Požarevca najverovatnije poginuo svojom greškom uz kršenje propisa bezbednog letenja Objavljeni najverovatniji uzroci tragedije kod Velikog Gradišta

Pilot iz Požarevca najverovatnije poginuo svojom greškom uz kršenje propisa bezbednog letenja

Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju objavio je nakon dva meseca informaciju o udesu aviona PA-28-140C Cherokee Cruiser kojim je upravljao i u kojem je nastradao Zoran Petrović „Petrika“.

Kako se navodi u ovoj informaciji o udesu koja ne predstavlja izveštaj (po novom Zakonu više ne postoji prefiks „konačni“ ili „završni“) ali koja dovoljno ilustruje uzroke koji su verovatno doveli do nesreće, Petrović je nakon drugog poletanja tog dana iz horizontalnog leta avion uveo, kako istražitelj navodi u „preoštar levi zaokret“ nakon kojeg je letelica izgubila upravljivost. Petrović uspeva da se izvuče iz poniranja i prevodi avion u horizontalni položaj ali zbog nedostatka visine udara o tlo.

Informacija dalje navodi da je do požara došlo zbog izlivanja goriva i da je on verovatno uzrokovan električnom instalacijom. Petrović, kako piše u informaciji, nije bio svestan i osobe koje su pokušale da mu pomognu nisu uspele da ga izvuku zbog požara.

Petrović se tokom leta nije javljao Kontroli letenja, nije podneo plan letenja i letelište kod sela Kumane u opštini Veliko Gradište na koje je sleteo po pletanju iz Kostolca nije bilo registrovano.

Kako je istražitelj za vazduhoplovne nesreće Branimir Podovac ispričao prilikom seminara DCV-a o bezbednosti letenja u Novom Sadu u maju, da se Petrović javio Kontroli letenja njegovo lociranje bi možda bilo brže i vatrogasci bi, verovatno, ranije došli na mesto udesa.

Centar je takođe objavio izveštaje o pogibiji padobranca na Lisičjem Jarku u maju kao i pogibiji padobranca u Subotici u novembru prošle godine.

Informacija o udesu Veliko Gradište

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Iv

Možete vi da pričate sta hoćete bio je vrhunski pilot i letač .Pozarevac i dalje žali za tako dobrim čovjekom,ocem,dedom,drugom.Covek sa najvećim srcem i osmehom

Odgovori
ru

Nazalost parametri “dobar“ i “vrhunski“ u vazduhoplovstvu nemaju nikakvog znacaja…
Jedini relevantan parametar je “bezbedan“…

pi

Da li neko zna postoji li izvjestaj o udesu aviona Cessna C421B YU-BSW, koji se dogodio na planinin Ozren (Republika Srpska)?

Odgovori
Ni

Planina Ozren Bosna i Hercegovina…

В

Прође више од годину дана, а нема никаквог извештаја од тзв. Главног истражитеља и његовог тзв. Центра за истраживање несрећа у саобраћају о узроцима овог удеса.
Међутим, имамо и неистражене удесе са смртним последицама из 2014. (Skyleader 600) и 2015. (Cessna 310) године које још нико није истражио! И ником ништа! Нити се оглашава ДЦВ (као врховна ваздухопловна власт) нити заинтересована стручна јавност нити …!
До пре 4 године док је истраживање удеса било под ДЦВ-ом то је било незамисливо!

мр Владан Величковић, дипл. инж.
бивши истражитељ удеса у цивилном ваздухопловству

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Feline na: [IDEX 2023] Izraelski Rafael: Srbiji nudimo protivoklopne rakete za vozila i helikoptere

@Jale Odakle ti tih “20 godina razvijanja Pauka”? Pauk je raketa na čvrsto gorivo, za razliku od protivbrodskog ALAS-a, koji je mini krstareća raketa sa TJ motorom, i pojavio se dosta posle ALASA . Spike se inače proizvodi još od osamdesetih, i nije imao problema sa finansiranjem.

23. Mar 2023.Pogledaj

Miloš77 na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajincima stiže prva pomoć u borbenim avionima, Rusi iznad Crnog mora oborili američku izviđačku besposadnu letelicu

Obaranje MQ-9 je postiglo pozitivan efekat za rusku stranu i sada Amerika zvanicno (mada krišom) priznaje da su bili provokatori. CNN: Sjedinjene Američke Države lete nadzornim dronovima južnije iznad Crnog mora nakon što se prošle nedelje ruski avion sudario sa američkim dronom, izjavila su dva američka zvaničnika. .. Jedan od zvaničnika rekao je da su…

23. Mar 2023.Pogledaj

Markus1463 na: Rumunija modernizuje helikoptere IAR-330 Puma i avione IAR-99

Svaka čast našim dragim komšijama i iskrenim prijateljima kroz sve vekove Rumunima! Racionalno i u skladu sa mogućnostima se oprema vojska, nikad iznad mogućnosti. IAR 99 je predivan aviona, sličan našem G4 i vredi iskoristiti sve resurse na tim avionima, uostalom kao i na IAR 330. Imaju pilote i mehaničare koji poznaju te letelice kao…

23. Mar 2023.Pogledaj

NLOS na: [IDEX 2023] Izraelski Rafael: Srbiji nudimo protivoklopne rakete za vozila i helikoptere

@Milki Ja bih jako voleo da znam odakle ljudima takve ideje. Kontam da neko navija da je svaki projekat domace namenske industrije fail ali da neko tek tako izmislja razloge... zivopisna masta nema sta. Btw montirali smo 57mm, ne 50.

23. Mar 2023.Pogledaj