BEG airport status
Pilot iz Požarevca najverovatnije poginuo svojom greškom uz kršenje propisa bezbednog letenja Objavljeni najverovatniji uzroci tragedije kod Velikog Gradišta

Pilot iz Požarevca najverovatnije poginuo svojom greškom uz kršenje propisa bezbednog letenja

Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju objavio je nakon dva meseca informaciju o udesu aviona PA-28-140C Cherokee Cruiser kojim je upravljao i u kojem je nastradao Zoran Petrović „Petrika“.

Kako se navodi u ovoj informaciji o udesu koja ne predstavlja izveštaj (po novom Zakonu više ne postoji prefiks „konačni“ ili „završni“) ali koja dovoljno ilustruje uzroke koji su verovatno doveli do nesreće, Petrović je nakon drugog poletanja tog dana iz horizontalnog leta avion uveo, kako istražitelj navodi u „preoštar levi zaokret“ nakon kojeg je letelica izgubila upravljivost. Petrović uspeva da se izvuče iz poniranja i prevodi avion u horizontalni položaj ali zbog nedostatka visine udara o tlo.

Informacija dalje navodi da je do požara došlo zbog izlivanja goriva i da je on verovatno uzrokovan električnom instalacijom. Petrović, kako piše u informaciji, nije bio svestan i osobe koje su pokušale da mu pomognu nisu uspele da ga izvuku zbog požara.

Petrović se tokom leta nije javljao Kontroli letenja, nije podneo plan letenja i letelište kod sela Kumane u opštini Veliko Gradište na koje je sleteo po pletanju iz Kostolca nije bilo registrovano.

Kako je istražitelj za vazduhoplovne nesreće Branimir Podovac ispričao prilikom seminara DCV-a o bezbednosti letenja u Novom Sadu u maju, da se Petrović javio Kontroli letenja njegovo lociranje bi možda bilo brže i vatrogasci bi, verovatno, ranije došli na mesto udesa.

Centar je takođe objavio izveštaje o pogibiji padobranca na Lisičjem Jarku u maju kao i pogibiji padobranca u Subotici u novembru prošle godine.

Informacija o udesu Veliko Gradište

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

I

Možete vi da pričate sta hoćete bio je vrhunski pilot i letač .Pozarevac i dalje žali za tako dobrim čovjekom,ocem,dedom,drugom.Covek sa najvećim srcem i osmehom

Odgovori
r

Nazalost parametri “dobar“ i “vrhunski“ u vazduhoplovstvu nemaju nikakvog znacaja…
Jedini relevantan parametar je “bezbedan“…

p

Da li neko zna postoji li izvjestaj o udesu aviona Cessna C421B YU-BSW, koji se dogodio na planinin Ozren (Republika Srpska)?

Odgovori
N

Planina Ozren Bosna i Hercegovina…

В

Прође више од годину дана, а нема никаквог извештаја од тзв. Главног истражитеља и његовог тзв. Центра за истраживање несрећа у саобраћају о узроцима овог удеса.
Међутим, имамо и неистражене удесе са смртним последицама из 2014. (Skyleader 600) и 2015. (Cessna 310) године које још нико није истражио! И ником ништа! Нити се оглашава ДЦВ (као врховна ваздухопловна власт) нити заинтересована стручна јавност нити …!
До пре 4 године док је истраживање удеса било под ДЦВ-ом то је било незамисливо!

мр Владан Величковић, дипл. инж.
бивши истражитељ удеса у цивилном ваздухопловству

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Ministarstvo odbrane i dalje analizira kiparske jurišne helikoptere Mi-35P, ovaj tip helikoptera će sigurno dodatno biti nabavljen do nivoa eskadrile

VS S4 Како знате да наши хеликоптери Ми-35М неће добити бољу електронску заштиту? Или да то неће имати евентуално додатни примерци? На кипарским хеликоптерима су ти системи застарели. Кипар на својим Ми-35П нема ПОВР Вихр, већ Штурм-В и Атаке.

16. Oct 2021.Pogledaj

VS S4 na: [PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Ministarstvo odbrane i dalje analizira kiparske jurišne helikoptere Mi-35P, ovaj tip helikoptera će sigurno dodatno biti nabavljen do nivoa eskadrile

Naravno da je bolje uzeti nove MI-35 helikoptere ,to uopste nije sporno .Kada je rec o kipariskim MI-24P ne vidim da je neko primetio da imaju bolju elektronsku zastitu helikoptera ,od nasih MI-35M,generalno gledano ukupno bolju zastitu . Takodje pored svojih limita top 30mm ima mnogo bolji ucinak na cilju od topa 23mm na MI-35M.Takodje…

16. Oct 2021.Pogledaj

Živojin Banković na: [PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Ministarstvo odbrane i dalje analizira kiparske jurišne helikoptere Mi-35P, ovaj tip helikoptera će sigurno dodatno biti nabavljen do nivoa eskadrile

Jordan Тешко да би 4-8 Ми-35М и још толико Ми-17В-5 утицало да нам се уведу санкције. Не кошта све то баш толико. А фабрика где се производи Ми-35М још увек за тај тип хеликоптера има наруџбине из иностранства.

16. Oct 2021.Pogledaj

Srbofil na: [PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Ministarstvo odbrane i dalje analizira kiparske jurišne helikoptere Mi-35P, ovaj tip helikoptera će sigurno dodatno biti nabavljen do nivoa eskadrile

@Jordan Nikakve koristi mi SDPR nema od te kompenzacije, samo kes je dobar. Drugo, da bi potpali pod sankcije, moramo potrositi vise od milijardu dolara, toliko helikoptera necemo kupovati sigurno. Mi-35M nije neka "najsavremenija" masina kao Ka-52 ili AH-64 pa da toliko planine novca.

16. Oct 2021.Pogledaj

Send this to a friend