BEG airport status
Pilot iz Požarevca najverovatnije poginuo svojom greškom uz kršenje propisa bezbednog letenja Objavljeni najverovatniji uzroci tragedije kod Velikog Gradišta

Pilot iz Požarevca najverovatnije poginuo svojom greškom uz kršenje propisa bezbednog letenja

Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju objavio je nakon dva meseca informaciju o udesu aviona PA-28-140C Cherokee Cruiser kojim je upravljao i u kojem je nastradao Zoran Petrović „Petrika“.

Kako se navodi u ovoj informaciji o udesu koja ne predstavlja izveštaj (po novom Zakonu više ne postoji prefiks „konačni“ ili „završni“) ali koja dovoljno ilustruje uzroke koji su verovatno doveli do nesreće, Petrović je nakon drugog poletanja tog dana iz horizontalnog leta avion uveo, kako istražitelj navodi u „preoštar levi zaokret“ nakon kojeg je letelica izgubila upravljivost. Petrović uspeva da se izvuče iz poniranja i prevodi avion u horizontalni položaj ali zbog nedostatka visine udara o tlo.

Informacija dalje navodi da je do požara došlo zbog izlivanja goriva i da je on verovatno uzrokovan električnom instalacijom. Petrović, kako piše u informaciji, nije bio svestan i osobe koje su pokušale da mu pomognu nisu uspele da ga izvuku zbog požara.

Petrović se tokom leta nije javljao Kontroli letenja, nije podneo plan letenja i letelište kod sela Kumane u opštini Veliko Gradište na koje je sleteo po pletanju iz Kostolca nije bilo registrovano.

Kako je istražitelj za vazduhoplovne nesreće Branimir Podovac ispričao prilikom seminara DCV-a o bezbednosti letenja u Novom Sadu u maju, da se Petrović javio Kontroli letenja njegovo lociranje bi možda bilo brže i vatrogasci bi, verovatno, ranije došli na mesto udesa.

Centar je takođe objavio izveštaje o pogibiji padobranca na Lisičjem Jarku u maju kao i pogibiji padobranca u Subotici u novembru prošle godine.

Informacija o udesu Veliko Gradište

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

В

Прође више од годину дана, а нема никаквог извештаја од тзв. Главног истражитеља и његовог тзв. Центра за истраживање несрећа у саобраћају о узроцима овог удеса.
Међутим, имамо и неистражене удесе са смртним последицама из 2014. (Skyleader 600) и 2015. (Cessna 310) године које још нико није истражио! И ником ништа! Нити се оглашава ДЦВ (као врховна ваздухопловна власт) нити заинтересована стручна јавност нити …!
До пре 4 године док је истраживање удеса било под ДЦВ-ом то је било незамисливо!

мр Владан Величковић, дипл. инж.
бивши истражитељ удеса у цивилном ваздухопловству

Odgovori
p

Da li neko zna postoji li izvjestaj o udesu aviona Cessna C421B YU-BSW, koji se dogodio na planinin Ozren (Republika Srpska)?

Odgovori
N

Planina Ozren Bosna i Hercegovina…

I

Možete vi da pričate sta hoćete bio je vrhunski pilot i letač .Pozarevac i dalje žali za tako dobrim čovjekom,ocem,dedom,drugom.Covek sa najvećim srcem i osmehom

Odgovori
r

Nazalost parametri “dobar“ i “vrhunski“ u vazduhoplovstvu nemaju nikakvog znacaja…
Jedini relevantan parametar je “bezbedan“…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Banja Luka na: Vulin za Tanjug: Svih 14 MiG-ova 29 će biti spremno do kraja ove ili početkom sledeće godine; Tango Six: Ne baš

@Vukovarac Podaci kojima raspolažete su stari. Nisam mislio na "Grom", ali ako ga već pominjete treba da znate da je orginalni "Grom" bio operativan i istestiran. Grom "B" je još u razvoju (kao). I inače superiornija raketa od Maverika koje imamo. Koliko je meni poznato, AGM 64 je kupljen jer je bio superiorniji nego rješenje…

23. Jun 2018.Pogledaj

Dejan D na: Vulin za Tanjug: Svih 14 MiG-ova 29 će biti spremno do kraja ove ili početkom sledeće godine; Tango Six: Ne baš

@Mayer Vidim da onogo pišeš ali malo šta stvarno znaš - poznaješ. Prvo odustalo se od gradnje verzije Miga 29 sa nišanskim kontejnerima još krajem 80-tih. Postojala je verzija 9-14 koja je bila predviđena da joj se po potrebi kače podvesni nišanski kontejneri ze dejstva po ciljevima na zemlji ali se od toga vrlo brzo…

23. Jun 2018.Pogledaj

Vukovarac na: Vulin za Tanjug: Svih 14 MiG-ova 29 će biti spremno do kraja ove ili početkom sledeće godine; Tango Six: Ne baš

@ Banja Luka Ako mislis na raketu Grom pa ona ni danas nije operativna i jos se usavrsava. Grom ce mozda biti spreman kada i ako dode Orao 2.0. Pa rakete Maverik su i nabavljene jer je razvoj Groma kasnio.

23. Jun 2018.Pogledaj

Banja Luka na: Vulin za Tanjug: Svih 14 MiG-ova 29 će biti spremno do kraja ove ili početkom sledeće godine; Tango Six: Ne baš

@Vukovarac "Znam i to je jedina vodena raketa koju moze nositi i to Maverik prve generacije koji je TV voden". Nije jedina.

23. Jun 2018.Pogledaj

Send this to a friend