BEG airport status
Zajednički „Uber“ i „Airbus“ projekat – H125 i H130 leteće iznad Jute tokom filmskog festivala Finansijski uspešno ili ne, Eurocopter koristi idealnu PR priliku

Zajednički „Uber“ i „Airbus“ projekat – H125 i H130 leteće iznad Jute tokom filmskog festivala

Kompanije Erbas (Airbus) i „Uber“ počinju saranju na zajedničkom projektu. Kako je preneo „The Wall Street Journal“ – TWSJ američki „Uber“ će tokom filmskog festivala „Sundance“ nuditi letove iznad Jute, a za te potrebe će koristiti helikoptere evropskog proizvođača.

Za sada se zna da je reč o helikopterima H125 i H130. Navodi se da je ugovorena i saradnja sa kompanijom „Air Resources“ – prevoznikom iz Jute koji koristi H125.

– To je pilot projekat, ne znamo šta će biti na kraju – ali izuzetno je zanimljiv – izjavio je izvršni direktor Erbasa, Tom Enders, u intervjuu za TWSJ.

Kompanija Uber već je imala slična iskustva. Testirala je „UberChopper“ za letove između Menhetna i Hemptona 2013. godine, a sa helikopterima je eksperimentisala i na nekoliko festivala među kojima je i prošlogodišnji Kanski.

Zarada od jedne vožnje ide i do nekoliko hiljada dolara. Primera radi, letenje do Hemptona koštalo je 3000 dolara, piše portal „The Verge“.

Saradnja Ubera i Erbasa posledica je težnje evropskog proizvođača da se proširi na „Silikonsku dolinu“ u Kaliforniji. Erbas je prošle godine tamo osnovao fond od 150 miliona dolara za ulaganje u razvoj tehnologije, a „Airbus Group Ventures“ je prošle nedelje najavila svoje prvo ulaganje – investiranje u kompaniju „Local Motors“, piše TWSJ.

Uber u Srbiji

„Uber“ mobilna aplikacija koja je invirala korisničko iskustvo kada je taksi prevoz u pitanju bila je jedna od glavnih tema prošle godine kada je e-business i startup sektor u Srbiji u pitanju.

Nakon uvođenja ovog servisa u Zagrebu, kompanija je u maju 2015. potvrdila svoj dolazak u Srbiju. Prema pisanju portala „Netokracija.rs“ kompanija je tokom jula raspisala oglas za poziciju generalnog menadžera za našu zemlju.

Uvođenje servisa, međutim, izazvalo je veliko negodovanje među beogradskim taksistima, ali i reakciju Ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture.  Nakon održanog sastanka sa predstavnicima kompanije „Uber“, saopšteno je da u Srbiji ne postoje zakonski okviri za uvođenje ovog servisa, ali da je Ministarstvo spremno da razmotri svaku inicijativu za uvođenje aplikacije za organizaciju prevoza putnika.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj