BEG airport status
Izvršni direktor EASA-e u dvodnevnoj poseti Beogradu: Srbija ispunjava naše standarde iako nije članica "Formalno pravno Srbija će postati član EASA-e kad postane član EU"/ Foto: Direktorat civilnog vazduhoplovstva

Izvršni direktor EASA-e u dvodnevnoj poseti Beogradu: Srbija ispunjava naše standarde iako nije članica

– Srbija je zemlja koja u potpunosti ispunjava standarde EASA-e iako nije član naše organizacije. Formalno pravno Srbija će to postati kad postane član EU, ali po ispunjenosti kriterijuma i standarda ona to već jeste – izjavio je Patrik Ki, izvršni direktor EASA, na sastanku sa predstavnicima Direktorata civilnog vazduhoplovstva (DCV).

Ki se nalazi u dvodnevoj poseti Beogradu u toku koje je planiran i sastanak u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

– Drago mi je što sam danas ovde. Hvala vam na toplom gostoprimstvu i na dobrom poslu koji radite za bezbednost vazdušnog saobraćaja u Evropi. Uložićemo napor da zvanično postanete deo naše porodice, čime bi stekli i određene privilegije – naveo je Ki i dodao da EASA po ugledu na ICAO pokušava da ostvari bolju komunikaciju između zemalja.

Jedno od tema koje ga je interesovala bila je kako se Direktorat finansira, a razgovaralo se i o strukturi poslovanja i trenuntnim aktivnostima DCV-a, saradnji sa EUROCONTROL-om, formiranju Ragionalnog komiteta za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu koje je predstavila direktorka DCV-a, Mirjana Čizmarov.

Članica kabineta predsednika Vlade Srbije, Nataša Vukšić, predstavila je rad ostalih subjekata u vazdušnom saobraćaju – aerodroma „Nikola Tesla“ i „Konstantin Veliki“, kompanije „Er Srbija“, SMATSA-e. Bilo je reči i o pitanju privatizacije beogradske vazdušne luke i Jat Tehnike koja trenutno poseduje EASA sertifikate.

– Želimo da budemo sigurni da će kompanija nastaviti da radi po EASA standardima i da se krećemo u dobrom pravcu po tom pitanju i zato ne želimo da diskutujemo o modelu dok ne sagledamo i taj širi kontekst – navela je Vukšić u obraćanju Kiu.

Deo razgovora o vazdušnom saobraćaju zakazan je i sa ministarkom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zoranom Mihajlović.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perica na: [REPORTAŽA] Združena taktička vežba “Vihor 2024“: Izazovni meteo-uslovi, premijere i atraktivni nastupi avijacije

Pa vidi zavisi koju verziju poredis. Vecina patrija koje posjeduje HV je u varijanti transporter pa je oklop tu uporediv da verzijom Lazar 3 osnovni. Trebas imati na umu kad su pakistanci ne tako davno trazili da se testira Patrija vs RPG7 , Finci su to glat odbili.. Sta to znaci? Yugoimport je prihvatio izazov..!…

24. Apr 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

Iskreno nikad nisam imao zamerki na stanje postavke unutar muzeja; mogu se dodati multimedijalni tableti, ali to nije toliko bitno. Medjutim sve oko spoljasnjeg dela je u najmanju ruku zalosno, a i ne postoji jasan putokaz ka muzeju od aerodroma. Takodje ovde se pisalo o raznim muvanjima u vezi fondova muzeje i kome pripada. Da…

24. Apr 2024.Pogledaj

Ivan na: Argentina konačno rešila problem supersonične vojne avijacije, od Danske nabavljeni američki F-16

https://www.combustion-engines.eu/Selected-problems-of-RD-33-engine-reliability-in-operation,116478,0,2.html Do 2000 h, sa produzetkom do 4000 h.

24. Apr 2024.Pogledaj

125OMBR na: [REPORTAŽA] Združena taktička vežba “Vihor 2024“: Izazovni meteo-uslovi, premijere i atraktivni nastupi avijacije

Tuga od "vojske"!Ovo vise nije vojska,na zalost...Jos kada sam ja sluzio 1998.i 1999.godine,ova sredstva osim novih Erbasovih helikoptera i francuskih AESA radara i PVO,su i tada bila krs i zastarela a zamislite tek danas gde te protivnik pogodi sa Hellfire raketom iz helikoptera sa dometa od 20 kilometara...Ovo lovacko drustvo je u ovakvom jadnom stanju…

24. Apr 2024.Pogledaj