BEG airport status
Izvršni direktor EASA-e u dvodnevnoj poseti Beogradu: Srbija ispunjava naše standarde iako nije članica "Formalno pravno Srbija će postati član EASA-e kad postane član EU"/ Foto: Direktorat civilnog vazduhoplovstva

Izvršni direktor EASA-e u dvodnevnoj poseti Beogradu: Srbija ispunjava naše standarde iako nije članica

– Srbija je zemlja koja u potpunosti ispunjava standarde EASA-e iako nije član naše organizacije. Formalno pravno Srbija će to postati kad postane član EU, ali po ispunjenosti kriterijuma i standarda ona to već jeste – izjavio je Patrik Ki, izvršni direktor EASA, na sastanku sa predstavnicima Direktorata civilnog vazduhoplovstva (DCV).

Ki se nalazi u dvodnevoj poseti Beogradu u toku koje je planiran i sastanak u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

– Drago mi je što sam danas ovde. Hvala vam na toplom gostoprimstvu i na dobrom poslu koji radite za bezbednost vazdušnog saobraćaja u Evropi. Uložićemo napor da zvanično postanete deo naše porodice, čime bi stekli i određene privilegije – naveo je Ki i dodao da EASA po ugledu na ICAO pokušava da ostvari bolju komunikaciju između zemalja.

Jedno od tema koje ga je interesovala bila je kako se Direktorat finansira, a razgovaralo se i o strukturi poslovanja i trenuntnim aktivnostima DCV-a, saradnji sa EUROCONTROL-om, formiranju Ragionalnog komiteta za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu koje je predstavila direktorka DCV-a, Mirjana Čizmarov.

Članica kabineta predsednika Vlade Srbije, Nataša Vukšić, predstavila je rad ostalih subjekata u vazdušnom saobraćaju – aerodroma „Nikola Tesla“ i „Konstantin Veliki“, kompanije „Er Srbija“, SMATSA-e. Bilo je reči i o pitanju privatizacije beogradske vazdušne luke i Jat Tehnike koja trenutno poseduje EASA sertifikate.

– Želimo da budemo sigurni da će kompanija nastaviti da radi po EASA standardima i da se krećemo u dobrom pravcu po tom pitanju i zato ne želimo da diskutujemo o modelu dok ne sagledamo i taj širi kontekst – navela je Vukšić u obraćanju Kiu.

Deo razgovora o vazdušnom saobraćaju zakazan je i sa ministarkom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zoranom Mihajlović.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Branko Србија 6 Хрватска 7 Словенија 1 Црна Гора три од којих се два нуде на продају

08. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda…

08. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj