– Srbija je zemlja koja u potpunosti ispunjava standarde EASA-e iako nije član naše organizacije. Formalno pravno Srbija će to postati kad postane član EU, ali po ispunjenosti kriterijuma i standarda ona to već jeste – izjavio je Patrik Ki, izvršni direktor EASA, na sastanku sa predstavnicima Direktorata civilnog vazduhoplovstva (DCV).
Ki se nalazi u dvodnevoj poseti Beogradu u toku koje je planiran i sastanak u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
– Drago mi je što sam danas ovde. Hvala vam na toplom gostoprimstvu i na dobrom poslu koji radite za bezbednost vazdušnog saobraćaja u Evropi. Uložićemo napor da zvanično postanete deo naše porodice, čime bi stekli i određene privilegije – naveo je Ki i dodao da EASA po ugledu na ICAO pokušava da ostvari bolju komunikaciju između zemalja.
Jedno od tema koje ga je interesovala bila je kako se Direktorat finansira, a razgovaralo se i o strukturi poslovanja i trenuntnim aktivnostima DCV-a, saradnji sa EUROCONTROL-om, formiranju Ragionalnog komiteta za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu koje je predstavila direktorka DCV-a, Mirjana Čizmarov.
Članica kabineta predsednika Vlade Srbije, Nataša Vukšić, predstavila je rad ostalih subjekata u vazdušnom saobraćaju – aerodroma „Nikola Tesla“ i „Konstantin Veliki“, kompanije „Er Srbija“, SMATSA-e. Bilo je reči i o pitanju privatizacije beogradske vazdušne luke i Jat Tehnike koja trenutno poseduje EASA sertifikate.
– Želimo da budemo sigurni da će kompanija nastaviti da radi po EASA standardima i da se krećemo u dobrom pravcu po tom pitanju i zato ne želimo da diskutujemo o modelu dok ne sagledamo i taj širi kontekst – navela je Vukšić u obraćanju Kiu.
Deo razgovora o vazdušnom saobraćaju zakazan je i sa ministarkom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zoranom Mihajlović.