BEG airport status
Udružile se najveće evropske avio-kompanije – EU da spreči monopol aerodroma, Bliski istok nije naša tema A4E kao nova varijanta pritiska na evropske vlasti / Foto: Breaking Travel News

Udružile se najveće evropske avio-kompanije – EU da spreči monopol aerodroma, Bliski istok nije naša tema

Poput udruženja američkih avio-prevoznika „The Partnership for Open & Fair Skies“, i evropske kompanije osnovale su svoju alijansu za uticaj na političke odluke i promenu regulativa u njihovu korist.

Naime, pet najvećih evropskih kompanija – „International Airlines Group“ – IAG, Izi džet (easyJet), Rajaner (Ryanair), Er Frans KLM (Air France KLM) i Lufthanza (Lufthansa) osnovale su grupu „Airlines for Europe“ – A4E. 

Zvaničnom formiranju ove grupe 21. januara u Amsterdamu prisustvovala je i evropska komesarka za saobraćaj, Violeta Bulc. Glavna tema sastanka bila je smanjenje visokih aerodromskih nameta, ali i razmatranje rešenja za štrajkove kontrola letenja koji se obično javljaju leti, prenosi „Reuters“ i navodi da se, s obzirom na različite stavove njenih članica, A4E neće baviti pitanjem konkurencije bliskoistočnih kompanija.

A4E nastala je nakon izlaska IAG iz asocijacije evropskih „full-service“ kompanija – „Association of European Airlines“.

Sastanak ove petorke sa Evropskom komisijom i konkretni razgovori o visini aerodromskih taksi za avio-kompanije, biće naredni koraci A4E, saglasni su izvršni direktori Vili Volš iz IAG-a, Kerolin Mekol iz Izi džeta, Majkl O’Liri iz Rajanera, Karsten Špor iz Lufthanze i Aleksandar de Žunijak iz Er Fransa, piše britanski „The Telegraph“.

Najmanje 21 aerodrom u Evropi podigao je namete avio-kompanijama za najmanje 80% od 2005. do danas, pokazuje istraživanje koje je predstavljeno u Amsetrdamu.

Prema podacima IATA-e, u istom periodu cena avionskih karata pala je za 20 %, piše „Reuters“.

– Tražićemo da EU preduzme korake po pitanju smanjenja taksi na aerodromima, kako bismo bili sigurni da „Airport Charges Directive“( koja bi trebalo da omogući najbolju cenu za kompanije) poštuju i aerodromi koji drže monopol – rečeno je na sastanku A4E.

A4E će se baviti i pitanjem štrajkova kontrola letenja.

Majkl O’Liri je izjavio da bi u slučaju iznenadnih štrajkova umesto ljudi za kontrolu letenja trebalo koristiti postojeću tehnologiju, piše „Reuters“.

EU je krajem decembra 2015. godine predložila niz novih mera kao deo vazduhoplovne strategije za jačanje konkurentnosti regiona koje je A4E podržala.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miks na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Obzirom da smo definitivno ostali iza nove metalne zavese sa NATO strane, verujem da ćemo u narednih 10-20 godina morati da zamenimo svu rusku tehniku za zapadnu. Super Puma nije helikopter koji je bolji od Mi-171, ali ako već moramo da ih menjamo, bolje ih odmah menjati Super Pumama koje smo već uzeli za policiju,…

16. Jan 2025.Pogledaj

Vlada na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Deluje najednostavnije i najlogičnije da će umesto MI familije, Eurocopter EC225 Super Puma biti kičma vertikalnog transporta VS. Takođe mi deluje da kao posledica nekog šireg gepolitičkog dogovora, Srbija više neće moći da računa na saradnju sa Rusijom.

16. Jan 2025.Pogledaj