BEG airport status
„Helimaster“ proteklog vikenda: Seminar za instruktore letenja i poseta đaka XII beogradske gimnazije Obilazak škole Helimaster u okviru vazduhoplovne sekcije / Foto: Helimaster

„Helimaster“ proteklog vikenda: Seminar za instruktore letenja i poseta đaka XII beogradske gimnazije

Škola letenja „Helimaster“ organizovala je proteklog vikenda seminar osveženja znanja za instruktore letenja kao i posetu đaka XII beogradske gimnazije koji pohađaju vazduhoplovnu sekciju u ovoj školi.

– Zakonski se instruktorska dozvola produžava na tri godine. Jedan od uslova za njeno produženje su odrađeni broj časova instruktorskog naleta sa proverom u vazduhu ili broj časova instruktorskog naleta sa ovakvim seminarom.

Seminar je bio zatvorenog tipa jer je reč o stručnoj tematici. To je treći takav seminar koji organizujemo. Na prošlogodišnjem je bilo 15 instruktora, pre mesec dana je bio drugi seminar na kome je bilo 7 i sada je bilo 6 instruktora – objasnio je Aleksandar Savić iz „Helimastera“ za naš portal.

U okviru posete đaka XII beogradske gimnazije bili su organizovani obilazak prostorija škole i hangara, a zajedno sa profesorima imali su prilike da se upoznaju i sa karakteristikama letelica Robinson R44 i R66.

Takođe, prisustvovali su izvršnoj pripremi za letenje, koja podrazumeva detaljan pretpoletni pregled, kao i šta sve podrazumeva jedna navigacijska priprema za zadatu rutu. Uživo su mogli da vide kako izgledaju motor, instrumenti u vazduhoplovu i ukratko im je objašnjeno kako helikopter leti, , objašnjavaju u „Helimasteru“.

Pored toga, na licu mesta im je demonstrirano poletanje helikoptera.

– Razgovarali smo o obuci, letenju i iskustvima kao i perspektivama vazduhoplovne delatnosti kod nas. Sekciju u ovoj školi drže predavači i instruktori iz „Helimastera“ na teme koje predlažu sami đaci. U planu je poseta beogradskom aerodromu, Batajnici, SMATSA-i, helikopterskoj jedinici MUP-a  – objasnio je Savić za Tango Six.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Lopatice turbine motora znatno utiču na RCS zbog svoje rotirajuće prirode! One izazivaju periodičnom rasejanje elektromgnetskih talasa (electromagnetic scattering characteristics), koje se da specificno identifikovati čineći motor prepoznatljivim za radar (nekooperativna identifikacija cilja).

29. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Mislim da S-duct ima smisla kao smanjenje frontalnog radarskog odraza samo za avione koji imaju unutrasnje spremnike za oruzije, i lete u stealth modu bez spoljnih nosaca. Ali S-duct prednost postaje neznatna kada se pod krila okace bombe i rezervoari za goriva.

29. Apr 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Smanjen u odnosu na vece vazduhoplove bez S usisnika vazduha, vidljivih lopatica turbina koje signifikantno doprinose radarskom odrazu i cak omogucavaju uspesnu nekooperativnu identifikaciju istoga. f-16 svakako ima manji radarski odraz jer je mali jednomotorac. Generalno vazi da je dizajn koji ukljucuje mali vazduhoplov, jednomotorac, sa dva kosa vertikalna stabilizatora, S inletom i bez rezervoara…

29. Apr 2025.Pogledaj

XYZZ na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

Ako hrvatski rafali budu trajali 25 godina, što se očekuje, onda će idući avion za potrebe Hrvatske biti avion 6. generacije pošto će peta generacija biti prestara a sedma još neće biti aktualna. Isto tako sam mišljenja da pošto vi svoje još niste dobili i zato što ste ih skupo platili ćete željeti da vam…

29. Apr 2025.Pogledaj