BEG airport status
Hrvatska akro-grupa ove godine na RIAT-u, Srbija sve manje prisutna na međunarodnim aeromitinzima Prvi nastup u UK hrvatska akro-grupa imaće na aeromitingu RIAT u julu mesecu / Foto: HRZ i PZO

Hrvatska akro-grupa ove godine na RIAT-u, Srbija sve manje prisutna na međunarodnim aeromitinzima

Akro-grupa hrvatskog Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane ’’Krila Oluje’’ učestvovaće na ovogodišnjem RIAT (Royal International Air Tatoo) koji će se održati od 8-10. jula u vazduhoplovnoj bazi Fairford a biće to prvo pojavljivanje Hrvatske na nekom aeromitingu u Ujedinjenom Kraljevstvu.

RIAT je jedan od najvećih (ako ne i najveći) ovakav događaj u svetu a organizatori se svaki put potrude da privuku što veći broj zemalja i vazduhoplova. Može se reći da je u pitanju najkvalitetniji događaj ove vrste na planeti.

Hrvatska će tako postati 56. država koja će učestvovati na RIAT-u od kako je ova manifestacija ustanovljena 1971. godine.

DSFX9630-1600x900
Nova postava “Krila Oluje“ na aeromitingu CIAV-2015. / Foto: Dragan Trifunović

Pored 7 školskih turboelisnih aviona PC-9M iz sastava eskadrile aviona 93. vazduhoplovne baze Zadar od kojih će 6 leteti a jedan biti rezerva, na RIAT-u će u statičkoj izložbi posetioci moći videti i srednji transportno-borbeni helikopter Mi-171Š u kome će stići logistička podrška hrvatskoj akro-grupi.

’’Krila Oluje’’ osnovani su avgusta 2005. ali svoj prvi neslužbeni nastup imaju jula prethodne godine. Od svog nastanka učestvovali su na svim značajnijim aeromitinzima i događajima kako u Hrvatskoj tako i po Evropi.

Njihovi veoma interesantni nastupi sa 5 ili 6 aviona mogli su se videti preko 40 puta na međunarodnim aeromitinzima u Sloveniji, Mađarskoj, Rumuniji, Belgiji, Turskoj, Danskoj, Nemačkoj, Švajcarskoj, Slovačkoj Italiji, Austriji, Češkoj, Poljskoj. Do sada su na događajima u Hrvatskoj imali oko 70 nastupa.

Početkom 2015. godine skoro svi piloti akro-grupe su kolektivno napustili HRZ i otišli u Katar gde će raditi kao instruktori letenja. Ostao je samo jedan pilot a ubrzo mu se pridružilo 5 novih kako bi se obnovio letački kadar. Nova postava je nakon 2,5 meseca obuke i trenaže prvi nastup na jednom većem aeromitingu imala jula meseca u Varaždinu.

Srbija?

Na zvaničnom sajtu RIAT-a nalazi se spisak država koje će učestvovati tj. spisak onih zemalja koje su potvrdile svoje prisustvo. Tu je i lista sa državama koje su pozvane a interesantno je da se među njima nalazi i Srbija. Za sada nema informacija da bi naši vojni avioni mogli doleteti u UK s obzirom u kakvom stanju se nalazi ovaj vid naše vojske.

RV i PVO Vojske Srbije poslednjih godina nije često učestvovalo na međunarodnim aeromitinzima u inostranstvu. Sve lošije stanje tehnike, isticanje životnog veka kao i resursa uticali su na to da npr. prošle godine nijedan naš vojni avion nije poslat na neki od evropskih vazduhoplovnih događaja.

J-22 25207 specijal 12
Ponos Srbije na međunarodnim aeromitinzima nekoliko godina bili su nastupi majora Miodraga Ristića-Rice na jurišniku J-22 “Orao“.

2014. godine jedino inostrano gostovanje RV i PVO bilo je u Danskoj kada je na statici u vazduhoplovnoj bazi Karup prikazan naš transportni avion An-26. Prethodna 2013. godina bila je nešto bolja sa odlascima na aeromitinge u Austriji (Celtveg sa An-26) i Mađarskoj (Kečkemet sa An-26).

U periodu od 2006. do 2013. srpski avioni, pretežno školsko-borbeni G-4, jurišni Orao i transporter An-26 bili su uglavnom redovni posetioci aeromitinga u Austriji, Mađarskoj, Češkoj, Slovačkoj, sa povremenim odlascima u Rumuniju, Nemačku, Tursku i Dansku.

I na domaćim aeromitinzima, Danu avijacije i otvorenim danima još od međunarodnog aeromitinga Batajnica-2012. moglo se primetiti slabije učešće vazduhoplova u letačkom programu a izuzetak predstavlja vojna parada koja je održana oktobra 2014.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

В

ми смо заузети модернизацијом Орла…

Odgovori
Pa

bice da samo sanjarimo o tome, nemamo sta, niti ima ko, niti sa cime, a vremena imamo nimalo…

ra

Ma mi možemo na medjunarodne aeromitinge samo sa maketama aviona i to u razmeri 1/72 one se lako transportuju

Pe

A šta se dešava sa Orlim majora Ristića? Istekao resurs?

Odgovori
IL

Modernizuju ga HOTAS dzojstikom za Flajt simulator

go

Da, stvarno, sta je sa ovim orlom?
Pusti HOTAS, od silne traume, 20 minuta sam zagledao kokpit kineskog helikoptera :D.
Pa, imaju vremena da spreme dve 29-ke, pa pravac na put.

K

Da, ali kad bi poslali dva potpuno spremna MiG-a 29 (kad bi dva takva aviona u Srpskom vazduhoplovstvu uopce postojala), vazduhoplovstvo bi efektivno imalo prepolovljenu snagu tih nekoliko dana. Ne može na žalost zemlja poslati pola efektivnog zrakoplovstva na neku izložbu u inozemstvo.

Go

Sto se tice domace proizvodnje sansa da reklamiramo domaci proizvod -Lasta 95, kao i na slicnim skupovima naravno…
Ali ni njih nema dovoljno…..

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

07. Feb 2025.Pogledaj

Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

07. Feb 2025.Pogledaj

M na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Ne baš. Pošto nisu koristili ovu opremu obuka i preobuka osoblja bi ih koštala više nego što oprema vredi, posebno za pilote i aviona i helihoptera. Jedino Srbiji postoji teorijska šansa da može da znači, zavisno od stanja opreme

07. Feb 2025.Pogledaj

Thomas na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

@Ilija Da bog da da se nakupite toliko oruzja da za kruha nemate. Bar ce vecina vojnika NATO Saveza moci zapisat odstrijelj. Da ne bude fora goloruki starci itd. kekw Vojsku treba unificirat. Svu tu starudiju treba odrzavat. Sto starije to gore. Svu tu tehnika preostala iz JNA je samo staro zeljezo. Bolje prodat nego…

07. Feb 2025.Pogledaj