BEG airport status
Ispitivanja borbenog aviona MiG-35 počinje krajem leta ove godine Prototip dvoseda MiG-29M2 / Foto: RSK MiG

Ispitivanja borbenog aviona MiG-35 počinje krajem leta ove godine

Letni testovi ruskog višenamenskog borbenog aviona 4++ generacije MiG-35 započeće krajem leta i trajaće do 2017. godine. Ovo je za RIA Novosti izjavio Sergej Korotkov, glavni konstruktor korporacije OAK prilikom nedavne posete obrazovnom centru za nadarenu decu ’’Sirius’ u Sočiju.

Po njegovim rečima, avioni se nalaze u završnoj fazi montaže i njihovo ispitivanje će započeti u skladu sa predviđenim planom. Opitovanje aviona biće deo državnih testova u okviru programa Ministarstva odbrane, dodao je Korotkov.

Glavni konstruktor OAK-a je rekao i da se nakon završetka ispitivanja planira zaključivanje ugovora za izradu serijskih aviona za rusku vojsku.

Počevši od leta 2013. definisano je da MiG-35 predstavlja usavršenu varijantu aviona MiG-29M i M2 koja je pre svega namenjena izvozu a za koji je zainteresovana i Srbija. Varijante M i M2 nastale su na bazi mornaričkog palubnog MiG-29K i KUB koje u svom naoružanju imaju Rusija i Indija. Prvi korisnik MiG-29M i M2 postaće Egipat koji je naručio 46 aviona od kojih će prva dva biti isporučena krajem ove godine.

Ruske Vazdušno-kosmičke snage (VKS) su pre nekoliko godina odbile da prihvate da naruče avione koji su bili na tadašnjem standardu MiG-29M i M2 iako je takve skoro iste avione (MiG-29KR i KUBR) u naoružanje uvela Mornarička avijacija.

Sasvim je moguće da se to desilo zbog toga što za MiG-35 nije bio gotov paket elektronike koje je zahtevalo rusko RV. Reč je pre svega o AESA radaru Žuk-A kao i o nišansko-navigacijskom kontejneru T220.

Ipak, rusko Ministarstvo odbrane nije odustalo od MiG-a 35 već je samo odložilo narudžbinu. Umesto 2014 ili 2015. godine po sadašnjem planu ugovor za serijske avione trebalo bi da se potpiše 2017. ili najkasnije 2018. Moguće je i da će, ako Ministarstvo odrbane bude zadovoljno testiranjima, ugovor biti potpisan već krajem ove godine.

Tokom 2014. godine pojavio se podatak da bi početna porudžina za rusko RV moglo iznostii 37 aviona a da bi ukupne potrebe mogle biti i oko 100 primeraka MiG-35.

Što se tiče izvoza za varijantu MiG-29M i M2 interes su iskazali Egipat (koji je i naručio avione), Sirija (koja je 2007. i naručila 12 aviona ali oni nisu isporučeni zbog ratnog stanja), Mongolija, Kazahstan, Srbija, Mjanmar, Iran kao i još neke zemlje koje su do sada koristile avione MiG-29.

Komentari

j

Kasne,ali je vrlo moguce da ce izbaciti kvalitetan i konkuretan avion jer kompaniji MiG je jasno da im je ovo poslednja sansa i da ne smeju da omanu.Ako su,kao sto tvrde,otklonili sve glavne nedostatke aviona MIG29,a to su izmedju ostalog,prevazidjen radar,mali dolet zbog velike specificne potrosnje goriva i kratak remontni ciklus motora RD33,uz vec postojece neupitno dobre osobine ovog aviona,onda imamo ozbiljan avion koji onda sigurno nece biti jeftin.

Odgovori
K

Srbija bi mogla da resi probleme lovacke i jurisno bobarderske avijacije sa jedno 12 do 16 Mig-35! Ulaganje i produzenje resursa Orlova je unapred izgubljena bitka(cak i SDPR modernizacija) ,a vojska se suocava i bori da i ono malo aviacije sto posedujemo leti.Na kraju ako nema para 35 uve ostaje opcija polovni Mig-29SMT ili Mig-29(u krajnjem slucaju da bar imamo lovacku aviaciju)……

Odgovori
S

Srbiji resavaju posao mig 29 smt ili eventualno mig 29m/m2 izuzetni avioni ne za nase nego za bilocije uslove nov je motor…. Prakticno samo fizicki lici na stari 29 i tu slicnosti prestaju.Vec sam rekao da je Ruska vojska uvela u januaru ove godine 16 komada mig 29 smt u njihovu armiju to sam procitao na nekom Slovenackom vojnom portalu .To bih nama resilo sve naravno nerealno je ocekivati 16 komada ali bar 5-6 uz o istom trosku remont i modernizaciju nasa 4-5 Mig-a.Jos nesto vazno jeftino odrzavanje za izuzetan avion i nema preskupe preobuke pilota na novu letelicu savakako da je potrebno ulaganje u upravo da kazem „preobuku“ sa starog na novi mig ali to je mnogo jeftinije i bolje nego da je u pitanju neki avion drugog proizvodjaca sto se tice mig 35 mislim da mi nemamo novca za to realno tesko ce mo izboksovati i ove nove 29-tke ali dace bog valjda i braca Rusi .

Odgovori
2

Za MiG-ove nisam siguran, ali za tebe, opismenjavanje je pravo rešenje!

n

Prema svim najavama, plafon sto se tice moguce nabavke aparata lovacke avijacije u naredne 2-3 godine je do 4 kom. mig 29 m2. Ni za njih budzet nije obezbedjen, tako da ta nabavka nije sigurna stvar, ali je navodno u planu. Paralelno sa tim, moze eventualno da se desi da po nekoj smesnoj ceni u okviru predvidjenog PVO paketa Pancir izboksujemo i nekoliko 29ki osudjenih na rashodovanje u VKS RF. One bi pomogle u premoscavanju perioda koji bi nam bio potreban za podmirivanje realnih potreba RV-a za platformom m/m2 na nasem nebu. Kako ni za Pancir budzet nije obezbedjen i ta prica je na dugom stapu, mada se provlaci kako su rusi poslali „pozitivne signale“ za tu ideju koja je razmatrana pre par meseci prilikom posete Moskvi. Mig 35 je (do)radjen iskljucivo po zahtevima VKS RF i ta varijanta nije ni predvidjena za izvoz u neko skorije vreme, tako da je prica o nabavci istih bespotrebna.

С

Живојине сјајан чланак са добрим подацима али… Хајде да останемо у оквирима чињеница и да се манемо прича које се на крају претворе у празна нагађања. О авиону сам могао да прочитам мишљења пилота, али ништа од процена цене авиона, сата летења, редовног одржавања, ремонта, затим ресурс мотора, ресурс конструкције и могућност продужавања ресурса. Исто тако ресурс радара и могућност продужавања истог (исправите ме ако грешим, то је вероватно најскупљи подсистем авиона после мотора и наоружања). Да ли постоје подаци тј, да ли Миг нуди податке о ценама и могућностима продужења ресурса авиона, мотора и различитих подсистема. Уз то наравно иде и техничка подршка са кадровима и инфраструктуром. Само тако можемо да смислено пишемо о томе шта је потребно уложити и шта тачно добијамо за уложени новац. Такође ако се узму подаци о војном буџету Српске Војске, можемо доћи до јасног закључка да ли они који су одговорни за планирање и одобравање војног буџета уопште имају свест о реду величина средстава потребних да би се имала и најмања флота (12) вишенаменских авиона.

Odgovori
Ž

Такве податке ћемо тешко наћи на интернету и у литератури, постоје само информације из каталога које не морају увек да буду тачне. Ето рецимо ни детаљи уговора за египатских 46 МиГ-29М и М2 нису саопштени већ само да је цена тих авиона око 2,2 милијарде долара.

p

Odlaganje ispoiruke MiG-35 za Rusko vazduhoplovstvo je izvrseno zbog finansijskih razloga tj. budzetskih problema a ne tehnickih kako se cesto provlaci. Odluku o tome je doneo ministar finansija cini mi se po secanju jos 2013 godine.

Ne samo za MiG-35 vec i druga borbena sredstva se cesto odlazu i rokovi isporuke pomeraju i prolongiraju iz cisto finansijskih razloga. Ponekada su ta pomeranja toliko velika da se neko sredstvo obesmisli zbog protoka vremena tj. u medjuvremenu nastane nesto novije i bolje. Sto se tice proizvodjaca MiG avion MiG-35 je davno zavrsen, naravno elektronika se uvek unapredjuje cak i kod aviona koji su masovno u upotrebi.

Odgovori
Ž

Да постоји и та информација о финансијама. Али сетите се да се та ситуација погоршала у периоду 2014-15. Истовремено набавке Сухоја нису трпеле, чак су у међувремену и повећане наруџбине, пре свега Су-30СМ и Су-35С.

F

Mig 35 je pusti san za Rv Srbije. Ako kupimo 4 nove 29-ke i ovima sto imamo produzimo resurse ,puna kapa za narednih 10godina . I jos neki Buk m1 mooozda i neki radari ,4 jurisna helija u i ako se modernizuje, sta god pod tim se podrazumeva, G4. Sve preko toga je „puna šaka brade“.

Odgovori
D

8 aviona – da li je to uopce dovoljno za air policing i obuku?

Racunaj da su 2 u QRF, a 2-3 na remontu. Ostaje 3-4 za obuku i sve druge svrhe. A MiG-ovi idu na remont puno vise nego zapadni avioni, narocito ako ne kupis veliki broj rezervnih motora.

A 4 jurisna helija jos manje vrijednosti – bolje kupiti visenamijenski helicopter ala Mi-171Sh.

s

Ako govorimo o Air Policing-u onda ce i Guizhou JL-9 obaviti posao,a ako zelimo ozbiljno RV onda je kupovina MiGova totalni promasaj pre svega zbog niskog kvaltieta izrade…videcemo sta ce biti sa Egipatskm Migovima koji treba da stignu navodno krajem ove godine ali sumnjam da ce Egipcani biti zadovoljno pa ce ih mozda poput Alzira zameniti za Suhoj
Mislim da je bolje da vec sada kupimo od Kineza Chengdu J-10 koji je bolji od svakog MiGa a nije ni mnogo skup,siguran sam da od Kine mozemo kupiti mnogo vise oruzja nego od Rusije

Odgovori
s

Interesantno kako svi koristite termin „motor“… Zar ne bi tačnije bilo „turbina“…?

Odgovori
P

MiG-35 tek kreće u fazu testiranja.

Samo da bude “uspješan“ od svog morskog i starijeg rođaka.

Evo iskustva jednog od 2 dosadašnja korisnika (Rusija i Indija)
http://www.defender.hr/naslovnica-izdvojeno/indijski-mig-29k-ruske-proizvodnje-suoceni-s-problemima/

– problemi s motorima RD-33MK
– problemi sa FBW sustavom
– “odstupanja i anomalije“ (što god to značilo prema Indijcima)
– letargija Ruske strane u proizvodnji i održavanju aviona i rezervnih dijelova
– u 6. godina 40 motora RD-33MK (62%) povućeno iz upotrebe
– raspoloživost i borbena spremnost novih aviona od 21.3% do maksimalno 47.2%

Citat Indijske komisije generalnog revizora:

“Korijeni tih problema (servisiranja i nedostataka) leže u izuzetno lošoj kontroli kvalitete u ruskom vojno-industrijskom kompleksu i slaboj podršci za proizvode koje je ruska industrija isporučila indijskoj ratnoj mornarici u posljednjih 25 godina. To se događa unatoč činjenici da je razvoj MiG-29K potpuno financiran od strane indijske ratne mornarice.“

“Vijek trajanja MiG-29K je 6000 sati ili 25 godina (ovisno o tome što nastupi ranije), ali nedostaci i problemi sa avionom će vjerojatno smanjiti operativni život te tako utjecati na borbene sposobnosti Indijske ratne mornarice.“

Sretno Vam bilo sa 29-kama i njihovih 4000 – 6000 sati naleta, za to vrijeme F-16 ide do 12000 sati naleta.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Banja Luka na: [VIDEO] Padobranci 63. brigade sinoć izveli grupni skok sa preletom i ličnim naoružanjem sa 4500 metara

@Tedy Sure, it's similar...Only in the day and at a 1000m altitude, directly above the destination area. Sshhhhh - don't tell anybody, but I think that the pilot is a Yankee, maybe that’s why the guy was so scattered all over the field? It’s almost the same like jumping from 4500 m in the night,…

06. Jun 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: [VIDEO] Padobranci 63. brigade sinoć izveli grupni skok sa preletom i ličnim naoružanjem sa 4500 metara

@Aleksa Radojcic Obzirom da je Albanija kupila nove AESA AN/FPS-117 osmatracke radare od Lokida, izgledi da se na ovaj nacin desantiraju snage cak i na KiM, a da ih pravovremeno ne primete, su bas mali, a to onda gubi poentu. Iz vazduha, jedino helikopterima da se leti jako nisko, sleti ili fast-rope sa male visine.…

06. Jun 2020.Pogledaj

Banja Luka na: [VIDEO] Padobranci 63. brigade sinoć izveli grupni skok sa preletom i ličnim naoružanjem sa 4500 metara

@resurs Jeste, kad zagusti, kad se bude pucalo, helikopter ćemo po tebe samog poslati, dovesti na liniju, dati ti laptop i pustiti da neprijatelju udariš "dislike"? Nemoj samo ti da mi se brineš koliko košta obuka i sprema ovih ljudi na godišnjem nivou, molim te. Oni su se isplatili gdje god da su radili. Dao…

06. Jun 2020.Pogledaj

Adolf Napoleon na: [VIDEO] Padobranci 63. brigade sinoć izveli grupni skok sa preletom i ličnim naoružanjem sa 4500 metara

Zadatak za dežurne hejtere i tapšače. Ako bi ova grupa padobranac bila izbačena iz aviona An-26 iznad Prikuplja sa visine H=6000m.n.v. I pri brzini V=250км/ч koliko bi im trebalo da izvrše nečujni desant na Jarinje i Brnjak padobranom tipa krilo pri prostim meteo uslovima i noću, te da nakon obezbeđivanja i zaposedanja iste i zadrže…

06. Jun 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: [EKSKLUZIVNO] YU-MUP uskoro stiže: Prve fotografije četvrtog Erbasovog helikoptera za MUP Srbije

@mr.bean Za vreme policijskog casa videli smo spremnost policije da se angazuje kao i njihovu najvecu sposobnost: okretanje glave na drugu stranu. Dzabe FLIR, dzabe radari, dzabe NVG i helikopteri. Pilotima svaka cast i obicnim policajcima, ali ne vredi kad komanduju neljudi

06. Jun 2020.Pogledaj

Send this to a friend